gierende achteras 144

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Ger56
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01.01.2010 - 15:46

Sinds geruime tijd heb ik, of eigenlijk mijn 144, last van een gierende
achteras. Ik denk na 350 ton versleten werk.
Ik heb meerdere opties; waarvan een is, het -laten- reviseren. Wat best
wel duur is.
Wie heeft daarentegen ervaring met het uitwisselen van de as met een as
van een later model, 240 of zelfs 740/940.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21747
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bij mijn vaders 144 hebben we de differentieel-olie vervangen. Daar kwam een beetje slijpsel uit en de geluiden waren minder met die nieuwe olie.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ger56 schreef:Sinds geruime tijd heb ik, of eigenlijk mijn 144, last van een gierende
achteras. Ik denk na 350 ton versleten werk.
Ik heb meerdere opties; waarvan een is, het -laten- reviseren. Wat best
wel duur is.
Wie heeft daarentegen ervaring met het uitwisselen van de as met een as
van een later model, 240 of zelfs 740/940.
Ik zou als ik jou was een goede 142/144/145 achteras terug hangen. Wel even goed opletten dat de eind reductie overeen komt.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Vervang de olie en gooi er een flesje teflon bij. Weet je gelijk of er genoeg olie inzit. Je hebt kans dat ie nog 2 ton meegaat maw rij gewoon door. Vervangen kan altijd nog.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

ferdy schreef:
Ger56 schreef:Sinds geruime tijd heb ik, of eigenlijk mijn 144, last van een gierende
achteras. Ik denk na 350 ton versleten werk.
Ik heb meerdere opties; waarvan een is, het -laten- reviseren. Wat best
wel duur is.
Wie heeft daarentegen ervaring met het uitwisselen van de as met een as
van een later model, 240 of zelfs 740/940.
Ik zou als ik jou was een goede 142/144/145 achteras terug hangen. Wel even goed opletten dat de eind reductie overeen komt.
Niet een 145 as pakken die liggen qua toeren te hoog als je op de snelweg rijd. Zijn wel sterker bij lagere toeren.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Helemaal met Iroll eens: zelfs als ze geluid maken, gaan die assen nog héél lang mee! Nieuwe olie erin met teflon en gaan met die banaan!

En anders een 140 as eronder, en niet de 145 of van een originele overdrive-auto, want die zijn korter in overbrenging! (Let dan trouwens ook even op: er zijn zeker twee maten flensen op de achterassen)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”