Wie kan mij vertellen of ik XENON verlichting zonder problemen kan ik bouwen bij mijn S70 uit 2000. Zo niet zijn er dan oplossingen voor.
Mods-edit titel aangepast
Xenon verlichting S70 - 2000
- diesel01
- Geartronic member
Ik wil niet zeuren en ik heb zelf ook aftermarket xenon maar het eea gaat slecht samen met de niet doorzichtige koplampen.
Je krijgt een behoorlijke verstrooing van licht, iets wat de tegenliggers kan verblinden
Je krijgt een behoorlijke verstrooing van licht, iets wat de tegenliggers kan verblinden
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dat is dan het nadeel wat je kan verwachten.
Een set inbouwen is op zich geen probleem, verschillende mogelijkheden genoeg daarvoor.
Alleen is het lichtbeeld dan waarschijnlijk niet zoals het hoort en heb je misschien bij de APK een probleem omdat de lichtbundel niet juist uit de koplamp komt.
Een set inbouwen is op zich geen probleem, verschillende mogelijkheden genoeg daarvoor.
Alleen is het lichtbeeld dan waarschijnlijk niet zoals het hoort en heb je misschien bij de APK een probleem omdat de lichtbundel niet juist uit de koplamp komt.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Hoe bedoel je dat dan?
Heb je al iets geprobeerd en heb je nu een storing ofzo ....?
Heb je al iets geprobeerd en heb je nu een storing ofzo ....?
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- Hjalmar
- 6th Gear member
Ik had het ook in mijn V70 bj 1999 zitten. Nooit problemen gehad. Ik had het licht wel wat naar beneden gezet. Meer over de inbouw in mijn projecttopic
Hjalmar
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Toen ik bij mn volvodealer over xenonlampen begon voor mijn S70 (1997) raden ze mij dit af, dit omdat sneller zekeringen kan laten doorslagen. Ik weet niet wat er van aan is, als ik mijn mistlampen aanzet, omdat dit sportief effect geef, zitten sommige automobilisten nu al te knipperen met hun lichten.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
als het nu zo sportief zou staan zouden ze ook vast "sportlampen" geheten hebben, maar ze heten mistlampen.... ik snap die knipperaars wel
Volvo for life
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Bij de nieuwe wagens staat dit standaard gewoon weg al aan bij de daglampen nogtans...
ik heb geen xenonlampen dus als ik mn mistlampen aansteek, dan zijn xenonlampen nog altijd sterker en verblindender dan alles bij mij samen.
ik heb geen xenonlampen dus als ik mn mistlampen aansteek, dan zijn xenonlampen nog altijd sterker en verblindender dan alles bij mij samen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
gelukkig snap ik hier niets vanbelgian-tsm schreef:Bij de nieuwe wagens staat dit standaard gewoon weg al aan bij de daglampen nogtans....
Volvo for life
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Nogtans is het Nederlands, dat de mistlampen bij de nieuwe auto's anno 2010 automatisch aangaan bij daglicht, je komt er zoveel tegen op de baan. Die dan nog eens feller schijnen dan mijn oudere lichten van een volvo uit 1997.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Mistlampen mogen anno 2011 bij nieuwe auto's heel zeker niet automatisch aangaan, het zijn lampen bedoeld voor afwijkende omstandigheden, daarom heten ze ook mistlampen, het zijn zeker geen z.g. "dagrijlampen".
Jij komt klaarblijkelijk veel "sportieve" rijders tegen.
Jij komt klaarblijkelijk veel "sportieve" rijders tegen.
Volvo for life
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ofwel is het een nieuwe rage/trend om dit te doen, geen idee.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
in NL ben je er iets van € 100,-- per keer dat je politie tegenkomt aan kwijt, best een dure hobbybelgian-tsm schreef:Ofwel is het een nieuwe rage/trend om dit te doen, geen idee.
Volvo for life
Weet je wel zeker dat dit MISTlampen zijn, volgens mij zijn het namelijk DAGRIJlampen.belgian-tsm schreef:Nogtans is het Nederlands, dat de mistlampen bij de nieuwe auto's anno 2010 automatisch aangaan bij daglicht, je komt er zoveel tegen op de baan. Die dan nog eens feller schijnen dan mijn oudere lichten van een volvo uit 1997.
Dus alles waar ze voor bestemd zijn.
Mistlampen bij mist en andere slechte zichtomtandigheden
Dargrijlampen bij het rijden overdag, om extra op te vallen (heel vaak LED-lampen).
Mistachterlichten: alleen bij zicht minder dan 50 meter (en dat is echt verrekte weinig). Heel vaak zie je hele volksstammen met deze ondingen aanrijden als het maar een beetje dampig is. Ze rijden er dan ook nog eens vaak 2 weken mee door (omdat het niet automatisch uitschakelt als de motor uit gaat). - heel iritant !
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ja, de lampen onderaan, onder de bumpers.
Ok, zal mn schakelaar dan maar stilaan gaan uitzetten, en er sportief uitzien bij mist
Bij mn ouders hun S80 2009 schakelt dit automatisch uit als motorafgaat, das een feit.
Bij mijn S70 is dit enkel bij de achtermistlichten het geval, of als mn de schakelaar op 0 zet. de voorste mistlampen werken met een klikschakelaar. En zo belangrijk vindt ik het aanstaan voor de fun van mistlampen ook niet. Nu ik weet dat de meeste mensen hun hier aan ergeren, zet ik ze voortaan wel uit, iedereen blij
Ok, zal mn schakelaar dan maar stilaan gaan uitzetten, en er sportief uitzien bij mist

Bij mn ouders hun S80 2009 schakelt dit automatisch uit als motorafgaat, das een feit.
Bij mijn S70 is dit enkel bij de achtermistlichten het geval, of als mn de schakelaar op 0 zet. de voorste mistlampen werken met een klikschakelaar. En zo belangrijk vindt ik het aanstaan voor de fun van mistlampen ook niet. Nu ik weet dat de meeste mensen hun hier aan ergeren, zet ik ze voortaan wel uit, iedereen blij

- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Heeft er iemand uit België ervaring met de Xenon koplampen van actuning.nl? Ik zou graag Koplampen willen plaatsen, zwarte met Xenon, maar voor in België moeten dat er zijn met het Ekeur merk ofzoiets.
- Jurijn
- 2nd Gear member
Ik heb gewoon een setje gehaald bij de plaatselijke dealer. Niet over praten, gewoon kistje ophalen met lichten en gewoon erin draaien. Gebruikshandleiding enzo zit er bij mocht je moeilijkheden hebben. Maar dat soort lichten en zeker voor een s70 of 850 gaan er in 10 minuten in
Gewoon in-pluggen en hop

Gewoon in-pluggen en hop
Volvo S60 2.4D 2002 Heico||
Volvo 240 Turbo 1984 ||
Volvo 850 T5 ||
Volvo 240 Turbo 1984 ||
Volvo 850 T5 ||
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Plaatselijke dealer, Volvodealer of tuningshop? Heb ondertussen mail van de autokeuring dat volgende zaken moeten aanwezig zijn:
* sproeiinstallatie
* automatische niveauregeling voor de koplampen
...
* sproeiinstallatie
* automatische niveauregeling voor de koplampen
...