Onderhoud zelf te doen? en roestgarantie

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
teigetje240
2nd Gear member
Contacteer:

Hello allemaal,

Deze keer de zoekfunctie wel al gebruikt ;-) maar opvallend weinig gevonden, vandaar.

De onderhoudsbeurten voor de V50 liggen tussen 200-600€

Kan je eigenlijk zelf iets doen, of moet alles vie een dealer gebeuren vanwege de computer?
Wat versta je onder zelf doen: onder andere
-olie/filter vervangen
-remblokjes/schijven
-riemen
-...

Bijkomend een vraag over de roestgarantie. De wagen is nu 4 jaar oud en goed onderhouden (leasing).
Moet Volvo instaan voor check en eventuele nieuwe verzegeling van holle ruimten tegen roest?
Kan je dat bij deze wagen nog zelf overdoen?

Alvast bedankt voor de info en ervaringen
teigetje240
2nd Gear member
Contacteer:

Na wat veel (over) werk even de tijd gevonden om te checken.
Blijkbaar is er niet echt veel ervaring omtrent de vraag voor het onderhoud.
Mocht iemand toch tips hebben: alles is welkom
360Degreez
5th Gear member

Mits je de beschikking hebt over een brug of goede oprijblokken kan je het onderhoud aan je V50 prima zelf uitvoeren.

Het service lampje kan met de hand, of via een diagnose computer gedaan worden. De meeste allround garages hebben standaard diagnose apparatuur waarmee dit gedaan kan worden.

Over het "zonder computer resetten" heb ik zojuist het volgende gevonden op het Swedespeed forum. Dit gaat over de modellen 2002+

MY 2002+
The service reminder indicator (SRI) informs the driver that it is time for the car to be serviced. The text message is displayed for 120 s each time the ignition is switched on.

Proceed as follows to reset the service reminder indicator (SRI):
-Ignition position I
-Press and hold in the reset button for the trip odometer
-Ignition position II.
Note! Turn the key to position II within 2 seconds.

-Hold the reset button for the trip meter pressed in until the original value has been reset.
Note! For all vehicles from the 2003 model year a general yellow lamp will light
when the reset button must be released.

-Release the reset button for the trip odometer within 4 seconds. The instrument gives an audible signal when resetting has succeeded

-If the trip meter is already reset the reset button should be held in for a minimum of 10 seconds and a maximum of 14 seconds.
Note! If the reset button for the trip odometer is not released within 4 seconds, the service reminder indicator (SRI) is not reset.

Of dit werkt weet ik niet, ik heb het nog niet geprobeerd. Ik laat mijn lampje nog even branden tot ik tijd heb voor zijn beurtje, anders vergeet ik het ;-)

Over het opnieuw verzegelen kan je het beste contact opnemen met je dealer, deze kan je informeren over de garantievoorwaarden.

Succes!
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

Ik denk dat filters en olie perfect zelf te doen is, enkel zal de boordcomp wel even zagen dat je op onderhoud moet.

Je moet wel weten dat bij onderhoud zelf doen, je op geen extra tussenkomsten van Volvo moet rekenen als er ooit wat misgaat.

Remblokken en schijven zijn zeker zelf te doen.
blue nautic
3rd Gear member

Over het "zonder computer resetten" heb ik zojuist het volgende gevonden op het Swedespeed forum. Dit gaat over de modellen 2002+

dat foefje kon ook al bij mijn v40 van 2001. gevonden bij het engelse volvo-forum.
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04

v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
sequence
5th Gear member

Veel onderhoudszaken kun je inderdaad zelf doen, ik zou het ook wel kunnen. In het verleden ook veel gedaan, maar momenteel behoud ik graag de Volvo Assistance op mijn V50. Dan moet ik het onderhoud wel door de dealer laten uitvoeren.
V40 T2 Nordic+
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”