LG en S80

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
GvdBerg
1st Gear member

Wie weet raad? Hoe krijg je een LG viewty een beetje werkend in een S80? De dealer heeft al nieuwe software geladen, maar dar helpt niet. Enige oplossing S80 inruilen?
marsm104
5th Gear member
Contacteer:

Telefoon inruilen voor een Nokia?
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
GvdBerg
1st Gear member

Bedankt voor je reactie, maar hier heb ik niets aan. Kijk eens op de site van Volvo welke (Nokia) toestellen wel probleemloos samenwerken met Volvo. Daar word je niet vrolijk van.
GvdBerg
1st Gear member

Inmiddels contact gehad met Volvo-importeur. Zij antwoorden:
Bluetooth is een aanduiding voor een technologie waarbij op een frequentie van 2,4 Ghz via de kortegolfband draadloos gegevens worden uitgewisseld voor telefonie en data-overdracht. In de praktijk is het zo dat er geen bluetooth standaard is en dat op uiteenlopende manieren bluetooth door de verschillende telefoonproducenten wordt toegepast. Dit leidt er helaas toe dat twee bluetooth apparaten die het bluetooth-profiel voor handsfree bellen ondersteunen, niet altijd met elkaar te combineren zijn. Deze verschillen kunnen aanleiding geven tot compatibiliteitsproblemen tussen bluetooth-apparaten. Volvo bluetooth handsfree is niet of niet geheel compatible met alle bluetooth-telefoons die op de markt zijn. U kunt via internet de compatibiliteit van het in uw bezit zijnde toestel nakijken, hierbij is ook de geteste software versie van belang!. Voor toestellen die nog niet getest zijn of die als niet of niet geheel compatibile staan aangegeven is het op dit moment niet aan te geven of en wanneer er geschikte software ter ondersteuning beschikbaar zal komen. Het spijt ons u hierover niet anders te kunnen berichten.

U vindt de compatibiliteit van uw toestel met de handsfree carkit op:
http://www.volvocars.com/nl/salesandser ... efault.asp
x

Voor de geintegreerde telefoon vindt u de info op http://www.volvocars.com/intl/sales-ser ... /bluetooth
/Pages/default.aspx#

Met vriendelijke groet,
Volvo Cars Nederland B.V.

Toch terleurstellend dat een merk als Volvo geen beter bluetooth-systeem kan produceren en leveren. Andere automerken kunnen dat wel. Om nog maar te zwijgen van apparaatjes als Parrott en TomTom. Volvo berekenr een hoge prijs voor zijn bluetooth, maar levert een slecht systeem.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

hoho.... Volvo leverde je een handsfree systeem dat blue tooth ondersteund, dat gaat doorgaans uitstekend.
Er zijn worden door mobiele telefoonmakers zeer veel verschillende bluetooth protocollen gehanteerd, die matchen helaas niet altijd.
Een Nokia bluetoothcarkit (zo'n rond dopje) communiceert niet eens met alle door leverbare Nokia blue tooth telefoontoestellen, en daar heb je het over een en het hetzelfde merk.
Op een Parrot werkt ook niet alles, en zowel die Nokia als die Parrot zijn nooit vanaf het stuur te bedienen.
Een geïntegreerd Volvo systeem kost € 350,--, voor dat geld zit een goed functionerende Parrot (of ander merk) er iig niet in.
GvdBerg
1st Gear member

Hallo Bart,
Kijk eens op de site welke toestellen probleemloos communiceren met de Volvo. Ik word daar treurig van. Binnenkort kan ik een nieuwe GSM kopen, welke zal wel samenwerken met Volvo? Ik heb er nog weinig kunnen ontdekken. Denk dat ik maar vraag of ik hem even uit mag proberen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Als je alleen belt zul je er van op kijken hoeveel er probleemloos functioneren, alle andere (soms echt grappig) maar om te kunnen bellen niet echt relevante voorzieningen genereren evenzovele problemen
GvdBerg
1st Gear member

Hallo Bart,
Bedankt voor je reactie, maar ik begrijp hem niet helemaal. Het overzetten van een telefoonboek (automatisch zoals het behoort bij een beetje behoorlijk merk of handmatig) kun je toch niet als iets grappigs beschouwen. Ik zou het normaal vinden dat een merk als Volvo (tot nu toe heel tevreden over mijn S80) een probleemloos Bluetouth (voor de meeste merken GSM's) systeem levert. En ze moeten verder niet zeuren met een reactie als boven, maar gewoon - ook hierbij - voor kwaliteit zorgen. Dat zijn ze aan hun stand verplicht!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

En die verplichting heeft jouw telefoonfabrikant niet? of heb je hen het probleem niet voorgelegd?
Een std Nokia carkit kan al niet eens alle Nokia blue tooths handelen.
GvdBerg
1st Gear member

Natuurlijk wel, ik heb ook dit voorgelegd aan LG. Maar dat neemt niet weg dat Volvo ook een eigen verantwoordelijkheid heeft, die andere fabrikanten, zowel automerken als zgn. apparaatjes van bv. TomTom wel waar maken.
Ben jij trouwens een medewerker van Volvo?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Maakt TomTom blue tooth carkits?
Volvo for life
GvdBerg
1st Gear member

Nee, maar het werkt wel als zodanig door een speciale optie. Maar reageer nu eens adequaat!
Paul
Geartronic member

Inderdaad Nokia's werken alleen op een Nokia carkit, grote echo's met Sony Ericsson op dezelfde carkit gehad.

Nu overigens met Volvo-carkit geen enkel probleem, alles werkt heel goed.
Ik zou eerder een nieuwe telefoon kopen dan een nieuwe S80 denk ik zelf.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Volvo heeft redelijk adekwaat gereageerd, die lijst bestaat overigens al vanaf het moment van de introductie van de S80.
Het al geprobeerd met het versturen van je nummers als visitekaartjes vanaf je telefoon naar de auto?
Volvo for life
GvdBerg
1st Gear member

Hé bedankt, maar hoe moet dat dan? Een visitekaartje vanaf de telefoon naar de auto?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ja
Volvo for life
GvdBerg
1st Gear member

Ja, begrijp ik, maar hoe dan. Ik ben een goedwillende leek.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

die suggestie had eigenlijk je garage moeten doen, en even helpen met de uitvoering daar die bij tig telefoons ook verschillend is door de verschillen in protocol
GvdBerg
1st Gear member

Bedankt voor je reactie, Wil je nu eigenlijk helpen of niet. Anders moeten we maar stoppen met deze pennenstrijd.
Paul
Geartronic member

Wat is eigenlijk je probleem met de LG en je auto?

Wat werkt niet?

Is het echt alleen het telefoonboek? Adres selecteren en dan op verzenden klikken. Maar ja heb geen idee hoe een LG telefoon werkt, bij Nokia is het gewoon contact versturen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”