Hallo,
De laatste tijd maakt mijn wagen bij warme motor een schrillel fluit rond de 2000 toeren bij het inkomen van de Turbo. De Turbo komt er ook veel directer in als vroeger.
Wat kan dit zijn? Auto moet komende week voor APK en beurtje...dan kan ik het meenemen.
Het gaat om een @60 D5 uit 2003 met 183.000 km op de teller.
Schrille fluit bij inkomen van Turbo
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Klinkt mij in de oren als een versleten turbo, het directer inkomen is in dat geval omdat je turbo ineens op gang komt omdat hij in eerste instantie vast/klem zit.
Het zou met 183.000 wel vroeg zijn trouwens...
Het zou met 183.000 wel vroeg zijn trouwens...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
Hij doet dit alleen bij warme motor.
Ik heb wel voldoende power. Turbo doet uitstekend zijn best. Ik hoor alleen als de Turbo bij 2000 trn erin komt een schril fluitje (kort maar...)
Ik hoor geen stofzuigergeluid tijdens het rijden. Turbo fluit wel constant.
Ik denk dat dit een scheurtje in de turboslang is....
Ik zal het wel zien...
Ik heb wel voldoende power. Turbo doet uitstekend zijn best. Ik hoor alleen als de Turbo bij 2000 trn erin komt een schril fluitje (kort maar...)
Ik hoor geen stofzuigergeluid tijdens het rijden. Turbo fluit wel constant.
Ik denk dat dit een scheurtje in de turboslang is....
Ik zal het wel zien...
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Rook die veel? is wel een diesel maar rook die meer als normaal.
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Rookt hij veel? Het is wel een diesel, maar rookt hij meer dan normaal?
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
Hij rookt weleens bij flink intrappen maar niet overmatig en zeker geen zwarte rook. Althans ik zie dat niet in mijn achter uit kijk spiegel.
De ondekant van de bumper is wel altijd zwart na een week rijden.
Wat zou dan de oorzaak kunnen zijn als de auto veel rookt?
De ondekant van de bumper is wel altijd zwart na een week rijden.
Wat zou dan de oorzaak kunnen zijn als de auto veel rookt?
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Te weinig zuurstof omdat je turbo niet voldoende druk geeft. Krijg je een slechte verbranding van en daardoor kan hij meer roken/roeten. Roet kan ook je turbo vroegtijdig om zeep helpen al heb je daar met turbo's zonder verstelbare schoepen minder snel last van. Als ik me goed herinner heeft jouw auto geen verstelbare schoepen maar ik ben niet zo van de diesels...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
Te weinig zuurstof duidt op een verstopping?
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Mn T5 fluit al sinds jaar kruik bij rustig accelereren. Beetje oefening en het Wilhelmus moet lukken :razz:
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- RoelsT5
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 01.06.2009 - 14:27
- Locatie: Amsterdam
Precies, idemdito hier
Volvo V50 T5 Momentum 2005 - 270PK 385Nm Ziptuning
Ford Mondeo 1.8i Station
Alfa Romeo 156 SW 2.0
Alfa Romeo 145 QV
Peugeot 106 1.4 XSi
Alfa Romeo 33 QV
Alfa Romeo 33S
Opel Kadett 1.3S
Ford Mondeo 1.8i Station
Alfa Romeo 156 SW 2.0
Alfa Romeo 145 QV
Peugeot 106 1.4 XSi
Alfa Romeo 33 QV
Alfa Romeo 33S
Opel Kadett 1.3S
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
Nou,
Dan moet ik zelf ook maar lekker blijven meefluiten en is dit waarschijnlijk normaal voor een D5
Dan moet ik zelf ook maar lekker blijven meefluiten en is dit waarschijnlijk normaal voor een D5
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Zou er wel even naar laten kijken, als je turboschade krijgt dan is motorschade niet ver weg... Als er bijvoorbeeld de inlaatschoepen afslijt oid dan ben je veel verder van huis, heb je allemaal vijlsel in je inlaatsysteem en dan is het ook zeker weten einde verhaal voor je turbo.
Bij normale turboslijtage krijg je steeds meer speling op de lagers waar de turbine en compressor aan zitten, en die kunnen daardoor weer tegen het huis van je turbo aankomen. Daardoor krijg je een schriller geluid omdat je 2 metalen tegen elkaar aan laat komen met hoge toeren. Als je er dan ook nog roet oid bij krijgt dan heb je zo een slecht lopende turbo en door het vele roeten versterkt het probleem zichzelf.
Als de turbo eerst rustiger in kwam dan moet er haast wel iets veranderd zijn, jouw rijstijl of je auto...
Overigens doe ik ook maar een gok vwb de oorzaak, ik heb het geluid niet gehoord en moet dus afgaan op jouw omschrijving van "schrille fluit".
Bij normale turboslijtage krijg je steeds meer speling op de lagers waar de turbine en compressor aan zitten, en die kunnen daardoor weer tegen het huis van je turbo aankomen. Daardoor krijg je een schriller geluid omdat je 2 metalen tegen elkaar aan laat komen met hoge toeren. Als je er dan ook nog roet oid bij krijgt dan heb je zo een slecht lopende turbo en door het vele roeten versterkt het probleem zichzelf.
Als de turbo eerst rustiger in kwam dan moet er haast wel iets veranderd zijn, jouw rijstijl of je auto...
Overigens doe ik ook maar een gok vwb de oorzaak, ik heb het geluid niet gehoord en moet dus afgaan op jouw omschrijving van "schrille fluit".
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja, of een slecht druk leverende turbo omdat de schoepen niet vrij lopen of misschien nog een andere reden. Lastig te zeggen op een forum zonder de auto gezien/gereden/gehoord te hebben.Salaridebrito schreef:Te weinig zuurstof duidt op een verstopping?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
Ook dit is een specifiek probleempje wat "Ramon" binnen afzienbare tijd mag bepalen. Ik weet het niet meer. Auto is perfect onderhouden maar voldoet niet aan mijn maatstaven. Misschien liggen mijn eisen wel te hoog....
Ik rijd binnenkort wel langs Ramon die zal het probleempje wel kunne vaststellen. Als hij nog forumleden wil ontvangen?
Ik rijd binnenkort wel langs Ramon die zal het probleempje wel kunne vaststellen. Als hij nog forumleden wil ontvangen?
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Is het inmiddels al duidelijk waardoor het komt?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4295
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Is normaal, geniet er van... Het is de overdruk die de turbo er fluitend uit gooit. Niks aan de hand. Is in het verleden al vaker over geschreven! Zoekt en Gij zult vinden.Salaridebrito schreef:Hallo,
De laatste tijd maakt mijn wagen bij warme motor een schrillel fluit rond de 2000 toeren bij het inkomen van de Turbo. De Turbo komt er ook veel directer in als vroeger.
Wat kan dit zijn? Auto moet komende week voor APK en beurtje...dan kan ik het meenemen.
Het gaat om een @60 D5 uit 2003 met 183.000 km op de teller.
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
OK....
Het is ook niet erger geworden maar ik vond het wel duidelijk aanwezig.
Het is ook niet erger geworden maar ik vond het wel duidelijk aanwezig.
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
- interceptor
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 23.01.2006 - 08:58
Niets om je over druk te maken
Een normale zaak, geniet ervan.....
Een normale zaak, geniet ervan.....
Volvo V70 - 2.4D - 2004
Volvo V70 - 2.4D - 2002
Volvo V70 - 25D - classic 1998
Volvo 740 GL 1992
Volvo V70 - 2.4D - 2002
Volvo V70 - 25D - classic 1998
Volvo 740 GL 1992
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19.07.2010 - 20:03
Geplaatst: Ma 22 Feb, 2010 7:34 pm Schrille fluit bij inkomen van Turbo
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
De laatste tijd maakt mijn wagen bij warme motor een schrillel fluit rond de 2000 toeren bij het inkomen van de Turbo. De Turbo komt er ook veel directer in als vroeger.
Wat kan dit zijn? Auto moet komende week voor APK en beurtje...dan kan ik het meenemen.
Het gaat om een @60 D5 uit 2003 met 183.000 km op de teller.
_________________
S60 D5 Edition Titanium grey/2003/ 2din Macrom radio/18 inch Pegasus /verlaagd/Phonocar sound /Beige halfleder
Ik heb precies hetzelfde probleem, is dat van jou al opgelost? Ik heb een S60 D5 uit 2001 met 200.000 op de klok.
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
De laatste tijd maakt mijn wagen bij warme motor een schrillel fluit rond de 2000 toeren bij het inkomen van de Turbo. De Turbo komt er ook veel directer in als vroeger.
Wat kan dit zijn? Auto moet komende week voor APK en beurtje...dan kan ik het meenemen.
Het gaat om een @60 D5 uit 2003 met 183.000 km op de teller.
_________________
S60 D5 Edition Titanium grey/2003/ 2din Macrom radio/18 inch Pegasus /verlaagd/Phonocar sound /Beige halfleder
Ik heb precies hetzelfde probleem, is dat van jou al opgelost? Ik heb een S60 D5 uit 2001 met 200.000 op de klok.
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Hoi, welkom op het forum.
Maar meteen met de billen bloot.
Heb je de reacties op die vraag überhaupt gelezen?
Maar meteen met de billen bloot.
Heb je de reacties op die vraag überhaupt gelezen?
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///