Geachte mensen,
Wat zijn jullie ervaringen met het Arrow Navigatie systeem, met name in een S40/V50. In vind het systeem erg onnauwkeurig, soms ben ik een kruispunt over en pas dan wordt verteld dat ik daar af had moeten slaan. De dealer heeft nog geen oplossing voorhanden maar heeft er wel de nodige uren in gestoken. Hoe functioneert het bij jou?
Joost.
Arrow Navigatie
-
- 1st Gear member
- vOlOv
- 3rd Gear member
Arrow Navigatie werkt goed. Ik rij echter meer op 'de nog resterende meters tot de volgende afslag' in het scherm dan 'de gesproken aanwijzingen' zelf.
Heb alleen het probleem dat ie iets te goed werkt. Hij start altijd op als ik de auto instap, i.e. ook als ie op standby stond toen ik de auto verliet de vorige dag bv. Wordt naar gekeken op het moment.
Al met al ben ik erg te spreken over de werking van de navigatie en de inbouw ervan. Het zit er wel in, maar je ziet het niet 123 in de auto zitten (past wel bij Volvo vind ik zelf).
Hoe zijn jouw ervaringen? (behalve dan in zijn achteruit na die betreffende kruising waar je naar rechts moest
)
Heb alleen het probleem dat ie iets te goed werkt. Hij start altijd op als ik de auto instap, i.e. ook als ie op standby stond toen ik de auto verliet de vorige dag bv. Wordt naar gekeken op het moment.
Al met al ben ik erg te spreken over de werking van de navigatie en de inbouw ervan. Het zit er wel in, maar je ziet het niet 123 in de auto zitten (past wel bij Volvo vind ik zelf).
Hoe zijn jouw ervaringen? (behalve dan in zijn achteruit na die betreffende kruising waar je naar rechts moest
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

-
- 2nd Gear member
Heb laatst paar dagen gereden met V50 met het Arrow systeem (VDO 3100) Mijn mening: Te duur voor hetgeen ervoor wordt verkregen. Desondanks voor € 795,- aanbieding goed betaalbaar (helaas t/m 15 dec 2005). Nu praat ik voor eigen parochie, maar ik vind het "bolletje / pijltje" systeem helemaal niets en het RTi systeem veel te duur. Oplossing: VDO stand alone, i.c.m. dashboard niet fraai, tenzij in te bouwen in RTi opening. Goed Alterantief: PDA met TomTom (werkt al 2 jaar probleemloos in huidige V40).
-
- 1st Gear member
Heb jij ook het verschijnsel dat je pas een melding krijg als je het kruispunt over bent. Dat is bij elke kruispunt het zelfde.vOlOv schreef:Arrow Navigatie werkt goed. Ik rij echter meer op 'de nog resterende meters tot de volgende afslag' in het scherm dan 'de gesproken aanwijzingen' zelf.
Hoe zijn jouw ervaringen? (behalve dan in zijn achteruit na die betreffende kruising waar je naar rechts moest)
Bij mij is het erg onnauwkeurig, als ik in de stad rijd dan is het vooral hinderlijk, een te late afslag, herberekenen, daardoor ben je veel tijd kwijt en neemt de ergernis toe.
- vOlOv
- 3rd Gear member
Ikzelf heb dit probleem niet. Als mijn meterindicatie op 0 staat sta ik letterlijk op bv het begin van de rotonde.
Ik heb danwel niet veel verstand van de techniek achter de navigatie-unit, maar dit lijkt me een calibratieprobleem. Iaw, de unit denkt dat je je (zeg) 20 meter terug bevindt.
Een ander forum die veel knowhow heeft mbt navigatie is navigatieforum.nl
Navigatie Forum (VDO systemen)
Ben ervan overtuigd dat ze je daar de oplossing kunnen vertellen.
Ik heb danwel niet veel verstand van de techniek achter de navigatie-unit, maar dit lijkt me een calibratieprobleem. Iaw, de unit denkt dat je je (zeg) 20 meter terug bevindt.
Een ander forum die veel knowhow heeft mbt navigatie is navigatieforum.nl
Navigatie Forum (VDO systemen)
Ben ervan overtuigd dat ze je daar de oplossing kunnen vertellen.

- vOlOv
- 3rd Gear member
Wellicht ten overvloede, maar ik post 'm toch maar ff.
Deze gebruiker bijvoorbeeld ondervind een vergelijkbaar probleem.
Klik hier voor de post
Succes!
Deze gebruiker bijvoorbeeld ondervind een vergelijkbaar probleem.
Klik hier voor de post
Succes!

-
- 2nd Gear member
Ik overweeg een V50 te gaan rijden. Met Arrow navigatie. Is het alleen niet lastig dat de display boven je hoofd zit, in plaats van op/in het dashboard? Hoe ervaren jullie gebruikers dat?
- vOlOv
- 3rd Gear member
Mij bevalt het prima. Tijdens de rit is het geen enkel probleem. Invoer van bestemmingsgegevens e.d.wordt alleen wel lastig tijdens het rijden. Maar dat verschilt niet met andere systemen denk ik tenzij men een afstandsbediening op het stuur heeft zitten.eric_audio schreef:Ik overweeg een V50 te gaan rijden. Met Arrow navigatie. Is het alleen niet lastig dat de display boven je hoofd zit, in plaats van op/in het dashboard? Hoe ervaren jullie gebruikers dat?