hey,
heb net een testritje gemaakt in een leuke s40 uit 96. Prima bakkie, mooi leer, lekker veel opties.
Nu had ik alleen het idee dat ik door een grote pan met soep roer als ik moet schakelen. Ook gaat hij soms in de achteruit ipv de 1.
Is dit gewenning en bij alle s40's het geval? Of is die bak hard toe aan vervanging?
Ben benieuwd!
versnellingsbak gaar?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22.06.2009 - 23:16
- Locatie: Delft
Grijze Volvo 440 AUT Estate '92 [150k] (2009)
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 09.11.2007 - 13:56
veel voorkomend is dat de schakelbusjes dan aan vervanging toe zijn. Als de schakelbak gaar is dan zal je tijdens het koppelen/ontkoppelen rijden meer moeten merken denk ik...wat is de onderhouds historie van de auto ? dan weet je denk ik al snel meer.
V40 1.8 07-2003 - Atlantic Blue - Europe Nordic Sports uitvoering
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22.06.2009 - 23:16
- Locatie: Delft
auto heeft gewoon altijd zn beurtjes gehad. Geen onderhouds-boekje meer aanwezig, dus dat is een beetje tricky.
Opzich is distributieriem etc niet al te lang geleden vervangen...
Het schakelen enzo ging eigenlijk prima, ook geen vreemde geluiden... Alleen dus totaal geen gevoel van in welke versnelling je hem zet.
Wat zijn de reparatiekosten van die schakelbusjes?
En; is bijna 300k veel voor een s40 classic?
Opzich is distributieriem etc niet al te lang geleden vervangen...
Het schakelen enzo ging eigenlijk prima, ook geen vreemde geluiden... Alleen dus totaal geen gevoel van in welke versnelling je hem zet.
Wat zijn de reparatiekosten van die schakelbusjes?
En; is bijna 300k veel voor een s40 classic?
Grijze Volvo 440 AUT Estate '92 [150k] (2009)
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Schakelbusjes vervangen kost niet veel, en kan voor een stuk strakker schakelen zorgen. Ik meen dat ik iets van € 40 kwijt was voor mijn S40 een paar jaar terug.
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22.06.2009 - 23:16
- Locatie: Delft
ok.
en bijna 300k op de teller? bij mijn 240 is dat geen probleem. Maar de s40 is natuurlijk een heel ander soort volvo...
en bijna 300k op de teller? bij mijn 240 is dat geen probleem. Maar de s40 is natuurlijk een heel ander soort volvo...
Grijze Volvo 440 AUT Estate '92 [150k] (2009)
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Bijna 3 ton is natuurlijk redelijk normaal voor een auto van 14(!) jaar oud. De blokken kunnen dat makkelijk hebben, als je ze maar goed verzorgt. Jammer dat je van dat laatste niet zoveel bewijs hebt. Als er geen boekjes zijn ingevuld dan is ie ook niet bij een dealer onderhouden waar je de geschiedenis even zou kunnen opvragen...
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22.06.2009 - 23:16
- Locatie: Delft
ja dat klopt, zo dacht ik er ook over.
Nu bedacht ik me net nog dat er steeds 2 lampjes brandden.
- een oranje driehoekje, groen van binnen (denk lambda?)
- een oranje auto-silhouet met strepen er door
Wat betekenen deze?
Nu bedacht ik me net nog dat er steeds 2 lampjes brandden.
- een oranje driehoekje, groen van binnen (denk lambda?)
- een oranje auto-silhouet met strepen er door
Wat betekenen deze?
Grijze Volvo 440 AUT Estate '92 [150k] (2009)
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Oranje driehoek kan inderdaad de lambda sonde zijn. Bleef dit lampje de hele tijd branden, of alleen kort na de start?willemvanleeuwen schreef:ja dat klopt, zo dacht ik er ook over.
Nu bedacht ik me net nog dat er steeds 2 lampjes brandden.
- een oranje driehoekje, groen van binnen (denk lambda?)
- een oranje auto-silhouet met strepen er door
Wat betekenen deze?
En de oranje autosilhouet herken ik alleen als de DSC. Dat zou normaal gesproken alleen betekenen dat de DSC uitgeschakeld was...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22.06.2009 - 23:16
- Locatie: Delft
het driehoekje ging soms weer aan. Als ik gas gaf ging het dan meestal weer uit...
De silhouette van het auto'tje met pijlen er door bleef volgens mij constant branden.
De silhouette van het auto'tje met pijlen er door bleef volgens mij constant branden.
Grijze Volvo 440 AUT Estate '92 [150k] (2009)
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Dus of de lambda sonde of de luchtinlaat sensor niet helemaal meer ok... (of simpelweg vies).willemvanleeuwen schreef:het driehoekje ging soms weer aan. Als ik gas gaf ging het dan meestal weer uit...
De silhouette van het auto'tje met pijlen er door bleef volgens mij constant branden.
Als het inderdaad de traction control is (of DSTC) moet je nog een proefrit maken en kijken of het lampje wel uitgaat als je de DSTC aanzet. Zoja, dan is er natuurlijk niets aan de hand. Zoniet, dan is er misschien iets mis met de DSTC.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
DSTC op een '96-er S40? Ik geloof dat alleen de Sport-line (of hoe die ook mag heten) een soort van traction control had (met een andere afkorting). Ik denk dat het vrij zeldzaam is.
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Roerende bak is typerend voor dit bouwjaar Volvo. Is een Renault bak.
Mensen zeggen wel; vervang die busjes van een paar centen, maar het zal altijd een roerbak blijven en heeft weinig merkbaar nut.
Ik heb (zelfs NA revisie van versnellingsbak, nieuwe koppelingsplaten, drukgroep, lager en schakelstangen) deze bussen ook vervangen, scheelt weinig tot niets en het blijft een roerbak. Typisch Renault. Dat je 'm in de achteruit zet ipv de 1 kan aan jezelf liggen, maar kan ook liggen aan de afstelling van de schakelstangen en NIET aan die busjes.
Ik heb dit ook gehad, kostte me 30e bij de dealer, om ze te stellen.
Die 3 ton zou ik me niet druk om maken. Die blokken zijn onverwoestbaar. Mijn oude S40, heeft al meer dan 4 ton op gas gelopen, en is onlangs weer fluitend door de apk gerold.
Snuffel min topic maar door, aangaande mijn oude S40, wellicht kom je er bruikbare tekst / fotos tegen;
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=22285
Mensen zeggen wel; vervang die busjes van een paar centen, maar het zal altijd een roerbak blijven en heeft weinig merkbaar nut.
Ik heb (zelfs NA revisie van versnellingsbak, nieuwe koppelingsplaten, drukgroep, lager en schakelstangen) deze bussen ook vervangen, scheelt weinig tot niets en het blijft een roerbak. Typisch Renault. Dat je 'm in de achteruit zet ipv de 1 kan aan jezelf liggen, maar kan ook liggen aan de afstelling van de schakelstangen en NIET aan die busjes.
Ik heb dit ook gehad, kostte me 30e bij de dealer, om ze te stellen.
Die 3 ton zou ik me niet druk om maken. Die blokken zijn onverwoestbaar. Mijn oude S40, heeft al meer dan 4 ton op gas gelopen, en is onlangs weer fluitend door de apk gerold.
Snuffel min topic maar door, aangaande mijn oude S40, wellicht kom je er bruikbare tekst / fotos tegen;
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=22285
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16.09.2009 - 20:11
- Locatie: Heist-op-den-Berg
Het groene driehoek staat normaal gezien voor de lambdasonde ja, maar deze kwam er pas in 2003 als ik mij niet vergis!
In jouw geval, en zo als ik al met mijn volvo had voorgehad, betekend dit problemen met het motormanagement!
Dus even laten uitlezen die handel! En hopen dat het geen groot probleem is.
Bij mij ging ook soms het lampje branden en soms niet! Oppassen daarvoor.
In jouw geval, en zo als ik al met mijn volvo had voorgehad, betekend dit problemen met het motormanagement!
Dus even laten uitlezen die handel! En hopen dat het geen groot probleem is.
Bij mij ging ook soms het lampje branden en soms niet! Oppassen daarvoor.
Citroën ZX Tentation 1.9 sport edition
Volvo V40 1.9TD 1997 +/- 240 000 km
Volvo V40 1.9TD 1997 +/- 240 000 km
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Nee hoor. In mijn V40 heb ik die ook al (phase I V40 uit '97).V44 schreef:Het groene driehoek staat normaal gezien voor de lambdasonde ja, maar deze kwam er pas in 2003 als ik mij niet vergis!
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22.06.2009 - 23:16
- Locatie: Delft
bedankt voor alle reacties!
Ik ben uiteindelijk voor een volvo 440 gegaan ipv s40. Wel een uit 1997. (bouwjaar 1996). Dus een met mooie opties.
Ik ben uiteindelijk voor een volvo 440 gegaan ipv s40. Wel een uit 1997. (bouwjaar 1996). Dus een met mooie opties.
Grijze Volvo 440 AUT Estate '92 [150k] (2009)
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/