Sinds enkele maanden heb ik een XC70 MY 2005, 2.5T, geartronic met 93000 op de teller en de "normale" Pirelli banden.
Op dit forum heb ik al veel verhalen gelezen over dit onderwerp maar ik ben benieuwd of iemand mijn problemen herkent.
Rechtuit sturen tot vrijwel elke snelheid is goed. De moeilijkheden beginnen bij flauwe bochten waarbij de auto haast niet te houden is en ik snelheid moet verminderen.Voor de duidelijkheid, ik kom uit een Amerikaanse Ford waarvan ik altijd riep die stuur ik met 1 hand naar Hamburg.
Wat voor mij nog hinderlijker is, is het zeer zware stuurgedrag bij lage snelheden, inparkeren en zo.De ingezette bocht wordt als het ware overgenomen door de stuurbekrachtiging en alleen bij sterk terug sturen
wil de auto uit de ingezette bocht.
Voor de rest is het een perfecte auto met veel luxe.
Ben benieuw of iemand dit herkent en een oplossing kan aandragen.
Robert
Wegligging XC70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41046
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik rij nu mijn tweede XC70 maar herken niets uit jouw verhaal.
Ik heb wel de Pirelli's meteen gewisseld. Die vond ik zeer onrustig.
Er zitten nu Michelins onder. Ik zou het dus in de banden zoeken.
Zwaar inparkeren herken ik ook niet. dat gaat bij soepel.
Ik heb wel de Pirelli's meteen gewisseld. Die vond ik zeer onrustig.
Er zitten nu Michelins onder. Ik zou het dus in de banden zoeken.
Zwaar inparkeren herken ik ook niet. dat gaat bij soepel.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4302
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Misschien een probleem met de stuurbekrachtiging (servopomp) of onderdelen daarvan ? Ophanging en uitlijning OK ? Foutieve bandendruk kan ook zeer vreemde gevolgen hebben...
Maar ik neem aan dat je dat allemaal gecheckt hebt ?
Maar ik neem aan dat je dat allemaal gecheckt hebt ?
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Er loopt een topic over dat onderwerp. is een probleem in het stuurhuis:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... =stuurhuis
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... =stuurhuis
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Ik heb onlangs hetzelfde gehad met mijn XC70 new!!, Bij inparkeren moest je extra gas geven om bekrachtiging te hebben, bij normaal rijden was hij overdreven bekrachtigd.robert66 schreef:Sinds enkele maanden heb ik een XC70 MY 2005, 2.5T, geartronic met 93000 op de teller en de "normale" Pirelli banden.
Op dit forum heb ik al veel verhalen gelezen over dit onderwerp maar ik ben benieuwd of iemand mijn problemen herkent.
Rechtuit sturen tot vrijwel elke snelheid is goed. De moeilijkheden beginnen bij een flauwe bochten waarbij de auto haast niet te houden is en ik snelheid moet verminderen.Voor de duidelijkheid, ik kom uit een Amerikaanse Ford waarvan ik altijd riep die stuur ik met 1 hand naar Hamburg.
Wat voor mij nog hinderlijker is, is het zeer zware stuurgedrag bij lage snelheden, inparkeren en zo.De ingezette bocht wordt als het ware overgenomen door de stuurbekrachtiging en alleen bij sterk terug sturen
wil de auto uit de ingezette bocht.
Voor de rest is het een perfecte auto met veel luxe.
Ben benieuw of iemand dit herkent en een oplossing kan aandragen.
Robert
Wel ging het bij mij samen met het geluid van de hydrauliekpomp, hetgeen een brommend/ knarsend geluid is.
Tevens zag ik in de stuurolie metaaldeeltjes (metallic), dit kun je nog even checken.
Succes
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Metaaldeeltjes in de stuurolie???
Neem aan dat je meteen naar de dealer bent gereden om dit op te lossen?!
Neem aan dat je meteen naar de dealer bent gereden om dit op te lossen?!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Jazeker, was overigens niet meer mee te sturen, bij stationair draaien geen bekrachtiging en heel veel geluid, dus uiteraard gelijk gestopt.Wolfs XC schreef:Metaaldeeltjes in de stuurolie???
Neem aan dat je meteen naar de dealer bent gereden om dit op te lossen?!
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options