Pagina 1 van 1
Wegligging XC70
Geplaatst: 03.03.2010 - 13:00
door robert66
Sinds enkele maanden heb ik een XC70 MY 2005, 2.5T, geartronic met 93000 op de teller en de "normale" Pirelli banden.
Op dit forum heb ik al veel verhalen gelezen over dit onderwerp maar ik ben benieuwd of iemand mijn problemen herkent.
Rechtuit sturen tot vrijwel elke snelheid is goed. De moeilijkheden beginnen bij flauwe bochten waarbij de auto haast niet te houden is en ik snelheid moet verminderen.Voor de duidelijkheid, ik kom uit een Amerikaanse Ford waarvan ik altijd riep die stuur ik met 1 hand naar Hamburg.
Wat voor mij nog hinderlijker is, is het zeer zware stuurgedrag bij lage snelheden, inparkeren en zo.De ingezette bocht wordt als het ware overgenomen door de stuurbekrachtiging en alleen bij sterk terug sturen
wil de auto uit de ingezette bocht.
Voor de rest is het een perfecte auto met veel luxe.
Ben benieuw of iemand dit herkent en een oplossing kan aandragen.
Robert
Geplaatst: 03.03.2010 - 13:47
door Ben
Ik rij nu mijn tweede XC70 maar herken niets uit jouw verhaal.
Ik heb wel de Pirelli's meteen gewisseld. Die vond ik zeer onrustig.
Er zitten nu Michelins onder. Ik zou het dus in de banden zoeken.
Zwaar inparkeren herken ik ook niet. dat gaat bij soepel.
Geplaatst: 03.03.2010 - 14:08
door Fulaks
Misschien een probleem met de stuurbekrachtiging (servopomp) of onderdelen daarvan ? Ophanging en uitlijning OK ? Foutieve bandendruk kan ook zeer vreemde gevolgen hebben...
Maar ik neem aan dat je dat allemaal gecheckt hebt ?
Geplaatst: 03.03.2010 - 14:29
door edraket
Er loopt een topic over dat onderwerp. is een probleem in het stuurhuis:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... =stuurhuis
Re: Wegligging XC70
Geplaatst: 03.03.2010 - 21:03
door lemmer
robert66 schreef:Sinds enkele maanden heb ik een XC70 MY 2005, 2.5T, geartronic met 93000 op de teller en de "normale" Pirelli banden.
Op dit forum heb ik al veel verhalen gelezen over dit onderwerp maar ik ben benieuwd of iemand mijn problemen herkent.
Rechtuit sturen tot vrijwel elke snelheid is goed. De moeilijkheden beginnen bij een flauwe bochten waarbij de auto haast niet te houden is en ik snelheid moet verminderen.Voor de duidelijkheid, ik kom uit een Amerikaanse Ford waarvan ik altijd riep die stuur ik met 1 hand naar Hamburg.
Wat voor mij nog hinderlijker is, is het zeer zware stuurgedrag bij lage snelheden, inparkeren en zo.De ingezette bocht wordt als het ware overgenomen door de stuurbekrachtiging en alleen bij sterk terug sturen
wil de auto uit de ingezette bocht.
Voor de rest is het een perfecte auto met veel luxe.
Ben benieuw of iemand dit herkent en een oplossing kan aandragen.
Robert
Ik heb onlangs hetzelfde gehad met mijn XC70 new!!, Bij inparkeren moest je extra gas geven om bekrachtiging te hebben, bij normaal rijden was hij overdreven bekrachtigd.
Wel ging het bij mij samen met het geluid van de hydrauliekpomp, hetgeen een brommend/ knarsend geluid is.
Tevens zag ik in de stuurolie metaaldeeltjes (metallic), dit kun je nog even checken.
Succes
Geplaatst: 04.03.2010 - 18:30
door Wolfs XC
Metaaldeeltjes in de stuurolie???
Neem aan dat je meteen naar de dealer bent gereden om dit op te lossen?!
Geplaatst: 05.03.2010 - 21:49
door lemmer
Wolfs XC schreef:Metaaldeeltjes in de stuurolie???
Neem aan dat je meteen naar de dealer bent gereden om dit op te lossen?!
Jazeker, was overigens niet meer mee te sturen, bij stationair draaien geen bekrachtiging en heel veel geluid, dus uiteraard gelijk gestopt.