High Performance speakers met uitsparing

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Zenith
3rd Gear member

hallo allemaal,

Ik mag -als alles vlot verloopt- eind deze week een volledige premium speakerset ophalen bij de dealer en zou die zonder al te veel problemen moeten kunnen installeren (heb geluk met de deurpanelen die ik heb blijkbaar!)

High Performance eruit, Premiums erin..

Het probleem: de HP voordeurspeakers die ik heb (30752 739-0) verschillen qua vorm niet van de premiums met die extra uitsparing waardoor het mij zeer moeilijk lijkt om ze nog door te verkopen aangezien die niet passen in een gewone deur..

dit is wat ik hiermee bedoel (foto van arnoud.):

Afbeelding

Mag ik de potentiële koper laten weten dat door het wegsnijden (?) van dat extra stuk dat bedoeld is voor een premiumspeaker het mogelijk is deze alsnog te installeren?

Ik rijd met een v70 MY2007 mkII

bedankt!
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk
Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)

If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
Oceanracer
Geartronic member

Ik denk dat je voor een "halve speaker" dan ook maar de helft kunt vragen bij verkoop. :lol:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Zenith
3rd Gear member

daar doe ik niet aan mee :wink:

ter verduidelijking een foto toegevoegd. Geïnteresseerden mogen mij contacteren :thumbright:
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk

Salaridebrito
2nd Gear member

Hallo,

Die uitsparing is in feite een afdekkap die te demonteren is, dus los van de eigenlijke speaker. Je kunt de High performance speakers gewoon op marktplaats zetten...

Of je koopt een aftermarket Focal setje en schroeft deze in je deuren...
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
Zenith
3rd Gear member

Salaridebrito schreef:Hallo,

Die uitsparing is in feite een afdekkap die te demonteren is, dus los van de eigenlijke speaker. Je kunt de High performance speakers gewoon op marktplaats zetten...
erg bedankt voor de tip! Ik kijk volgende week hoe dat precies in mekaar zit en dan stel ik de hele set te koop
Salaridebrito schreef:Of je koopt een aftermarket Focal setje en schroeft deze in je deuren...
De Premiums zijn al besteld.. Dit las ik in een artikel over Dynaudio in een C70: "In onze infotainment ontwikkelingsafdeling werken zo’n 70 mensen en alleen al 15 daarvan houden zich specifiek met audio bezig.” (http://www.hifi.nl/artikel/1783/Dynaudi ... o_C70.html)
Stelde mij ergens wel gerust :o

robertjohn
1st Gear member

Ben benieuwd of je met de premium set nu echt een beter geluid hebt.
Ik heb een high performance set in mijn V70 en die klinkt werkelijk beroerd
Oceanracer
Geartronic member

Niets is zo persoonlijk als speakers. Wat de één mooi vind, vind de ander teleurstellend. Een warme diepe bas en heldere sprankelende tweeters vind je niet bij Volvo. Het hangt er steeds ergens tussen in. Base-, High- of Premium Performence. Het klinkt wel voller naarmate het vermogen stijgt, maar het wordt nooit een concertzaal.
Zenith
3rd Gear member

Oceanracer schreef:Niets is zo persoonlijk als speakers. Wat de één mooi vind, vind de ander teleurstellend. Een warme diepe bas en heldere sprankelende tweeters vind je niet bij Volvo. Het hangt er steeds ergens tussen in. Base-, High- of Premium Performence. Het klinkt wel voller naarmate het vermogen stijgt, maar het wordt nooit een concertzaal.
Ik ga eens nagaan of die warme bas evtl kan verholpen worden door een subwoofer. Ben geen sjonnie, maar wel audiofiel :wink: Zolang de sub maar apart instelbaar is!

Oceanracer
Geartronic member

De active sub voor achterin kan ik je van harte aanbevelen! Op de sub zelf zit een regelknop, waarmee je deze zelf (dus los van de bass-instelling) kunt regelen. Ik kan je uit ervaring zeggen dat dit echt een aanvulling is op het audiosysteem.
Zenith
3rd Gear member

Oceanracer schreef:De active sub voor achterin kan ik je van harte aanbevelen! Op de sub zelf zit een regelknop, waarmee je deze zelf (dus los van de bass-instelling) kunt regelen. Ik kan je uit ervaring zeggen dat dit echt een aanvulling is op het audiosysteem.
Ter verantwoording eerst een koper vinden voor de HP- set :D

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”