Wie weet of het mogelijk is om het aantal te rijden kilometers en de reistijd zichtbaar te maken op een RTI navigatie uit 1999.
Alvast bedank voor jullie reacties
hoe aantal kilometers en reistijd weergeven op navigatie?
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
het aantal te rijden km;s zie je volgens mij in de hoek staan, en die loopt af naar 0 als je op bestemming bent aangekomen. Tijd weet ik niet, nooit gezien bij mij. Rij ook in een 1999er namelijk 

-
- 2nd Gear member
dat ga ik morgens eens even verder onderzoeken, ik heb nog nooit een afstand of iets wat er op lijkt ergens zien staan, wel een draaiend pijltje, totdat de route gevonden is, is het geen instelling wat er ergens gemaakt moet worden om het in beeld te krijgen?
Overgestapt van Saab naar Volvo
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
Volgens mij heb ik hem gereset naar fabrieksinstellingen na de update van de laatste versie. Daarna ben ik alleen nog in de weer geweest met de tmc, maar voor de rest heb ik geloof ik niks aangepast. Zal vanavond even kijken voor je.
gr
Menno
gr
Menno
-
- 2nd Gear member
Nou ik heb de af te leggen afstand in beeld, ik heb hem nu op dubbel beeld gezet, op de grootte 15 km, dan blijft het rechtse scherm op 100 meter staan, en de te leggen afstand komt rechtsboven in beeld en telt naar beneden hoe dichter je bij de bestemming komt, dus dit werkt, tevens vandaag voor het eerst een tmc melding gezien,maar ik ben bang dat de reistijd er niet op zit
alhoewel, ik kan natuurlijk iets over het hoofd hebben gezien dus ik blijf optimistisch, alvast bedankt voor het kijken Menno
Groeten Alexander
Groeten Alexander
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
Alexander,
Ik heb vanavond even een route gekozen, in het grote overzichtsscherm (dus niet het dual-scherm) heb ik ook rechts bovenin de nog te rijden kilometers staan. De tijd zie ik ook niet terug. Alhoewel, beetje veel km;s rijden en je kan dit zelf dan inschatten
Wel een gemiste kans denk ik....
gr
Menno
Ik heb vanavond even een route gekozen, in het grote overzichtsscherm (dus niet het dual-scherm) heb ik ook rechts bovenin de nog te rijden kilometers staan. De tijd zie ik ook niet terug. Alhoewel, beetje veel km;s rijden en je kan dit zelf dan inschatten

Wel een gemiste kans denk ik....
gr
Menno
-
- 2nd Gear member
Ja is zeker een gemiste kans, in mijn vorige auto had ik een vdo Ms5000 ingebouwd dit was wat keuze scherm betreft een stuk eenvoudiger en beter in te stellen als het rti systeem, maarja misschien ken ik het systeem nog niet goed genoeg, ik heb hem ook pas twee maanden waarvan ik de navigatie nog niet echt gebruikt heb, ik kwam er eigenlijk op omdat we binnenkort eventjes naar Belgie willen, daarom wou ik de afstand en de tijd te bekijken die we erover zouden doen, daarom schat ik hem nu maar, hij gaf 159 km dus dat zal wel 2,5 uur worden, veel 80 km wegen schat ik.
In ieder geval bedankt voor je hulp, ik ben weer een stuk wijzer.
Groeten Alexander
In ieder geval bedankt voor je hulp, ik ben weer een stuk wijzer.

Groeten Alexander
- Bover
- 8th Gear member
http://www3.sympatico.ca/p_bruno/volvo/ ... nMenus.pdf
Misschien dat deze link werkt met dank aan IKE
Misschien dat deze link werkt met dank aan IKE
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 2nd Gear member
Bedankt voor de reaktie, maar geldt dit dan ook voor de Hu-801?
De navigatie wat ik heb is een RTI systeem wat uit het dashbord komt, en daar zou ik de informatie op willen hebben , de kilometers heb ik intussen gevonden met wat hulp, goed kijken scheelt een hoop
nu alleen de reistijd nog, ik ben ondertussen bij de dealer geweest, en volgens hun zat het er niet op
De navigatie wat ik heb is een RTI systeem wat uit het dashbord komt, en daar zou ik de informatie op willen hebben , de kilometers heb ik intussen gevonden met wat hulp, goed kijken scheelt een hoop

-
- 2nd Gear member
He Jongens (en meisjes?)
ik heb een RTi met HU-803 in mijn S60.
Bij mij staat er in de bovenhoek rechts de nog af te leggen afstand en de verwachtte tijd die je er nog over gaat doen. Het laatste klinkt wel leuk, maar in de praktijk blijkt die tijd zeer matig te kloppen (ik doe er namelijk altijd korter over, en dat ligt niet aan mijn rechtervoet....
Het is een van de instellingen in het menu van de navigatie, ik zal nog eens kijken waar het precies stond....
groet'n
Mark.
ik heb een RTi met HU-803 in mijn S60.
Bij mij staat er in de bovenhoek rechts de nog af te leggen afstand en de verwachtte tijd die je er nog over gaat doen. Het laatste klinkt wel leuk, maar in de praktijk blijkt die tijd zeer matig te kloppen (ik doe er namelijk altijd korter over, en dat ligt niet aan mijn rechtervoet....
Het is een van de instellingen in het menu van de navigatie, ik zal nog eens kijken waar het precies stond....
groet'n
Mark.
Groet,
Mark
In afwachting van V60 Cross Country Momentum - Wit (2016)
Volvo V70 (2009) 2.0D Limited Edition 2009 (wederom zwart)
Volvo S60 (2003) 2.4 170pk mobility line in het zwart
Mark
-
- 2nd Gear member
Goedemorgen,
onderweg in de auto nog even gekeken.
Als je in het menu naar instellingen gaat en vervolgens naar scherm, dan zie je daar een item rest.tijd/afst. Zet die op tonen en je hebt de resterende tijd/afstand in het rechter bovenhoekje van je scherm staan, op de plek waar anders dat klokje aangeeft dat de route wordt berekend.
Ik weet niet of dat voor alle modellen geldt, misschien zijn er ook wel weer verschillende software-versies want ik kan dus niet alleen de resterende afstand in beeld krijgen, wat sommige anderen al gemeld hadden.
Garoeten
Mark
S60 2003, RTI DVD uit 2004
onderweg in de auto nog even gekeken.
Als je in het menu naar instellingen gaat en vervolgens naar scherm, dan zie je daar een item rest.tijd/afst. Zet die op tonen en je hebt de resterende tijd/afstand in het rechter bovenhoekje van je scherm staan, op de plek waar anders dat klokje aangeeft dat de route wordt berekend.
Ik weet niet of dat voor alle modellen geldt, misschien zijn er ook wel weer verschillende software-versies want ik kan dus niet alleen de resterende afstand in beeld krijgen, wat sommige anderen al gemeld hadden.
Garoeten
Mark
S60 2003, RTI DVD uit 2004
- olympus1
- 3rd Gear member
ik rij met een s80 van 2000, rti navi met cdkes, nog nooit iets gezien van de tijd dat er nog resteert, de rest wel, maar resterende tijd niet, ik neen ook aan dat je model een dvd versie is en daar zou het mss wel op kunnen maar op de cd versie ???? Zeer waarschijnlijk van niet
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
-
- 2nd Gear member
Ehhh, jawel ik heb inderdaad een DVD-navigatie in de S60 (uit 2003),
eigenlijk wel vreemd dat er dit soort verschillen in de software zitten. De DVD is trouwens van 2004, dus misschien is het een latere toevoeging aan de software als update geweest ?
Mark
eigenlijk wel vreemd dat er dit soort verschillen in de software zitten. De DVD is trouwens van 2004, dus misschien is het een latere toevoeging aan de software als update geweest ?
Mark
Groet,
Mark
Mark