Verlichting aan de voorkant

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Cookiesmonster
2nd Gear member

Mijn S60 heeft Bi-Xenon. Heel erg mooi licht en mooi wit maar de stadsverlichting, grootlicht en mistlapen zijn geel. Dit zou ik ook graag wit hebben.

Meer licht voor de auto vind ik wel erg fijn. Rijd nog wel eens op erg donkere wegen. Ik heb al begrepen dat Xenon in je mistlampen niet goed gaat samen met de boordcomputer.

Iemand idee-en?
Volvo V40 D2, Business Pack Pro, R-Design Plus Pack, Scandinavian Pack
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Met de juiste weerstandkabels geen enkel probleem.
Daar is al redelijk veel over gesproken hier op het topic, even de zoekfunctie gebruiken en je hebt uren leesplezier. :lol:

Ikzelf heb mijn dimlichten ook veranderd met zo'n can-bus kabel er tussen, geen enkel probleem op de bc, zonder kabel was dat wel het geval.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

Stadsverlichting zijn genoeg ledjes voor te vinden. Aanrader zijn die van pilot, niet de goedkoopste maar branden tenminste niet alle 5 voeten kapot en leveren nog wat licht ook.
Grootlichten daar kan je geen xenon insteken, kijken naar PIAA lampen ofzo met een hogere K-rating.

En passende mistlichten, pfff, 'k heb er gele ingestoken :D
Cookiesmonster
2nd Gear member

MauritsvdT schreef:Met de juiste weerstandkabels geen enkel probleem.
Daar is al redelijk veel over gesproken hier op het topic, even de zoekfunctie gebruiken en je hebt uren leesplezier. :lol:

Ikzelf heb mijn dimlichten ook veranderd met zo'n can-bus kabel er tussen, geen enkel probleem op de bc, zonder kabel was dat wel het geval.
Het zal wel aan mij liggen maar ik kan alleen verhalen vinden over de CanBus. Kun je me misschien een beetje in de juiste richting helpen?
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Voor je mistlampen kun je er een set van Pilot ProLine in zetten (die heb ik gebruikt voor mijn dimlichten), die kun je o.a. vinden bij NL Tuning.
Je kan ook Xenon look voor je mistlampen gebruiken, is weer een stukje goedkoper en het lichtbeeld is net zo helder/wit als Xenon.
Die van mij heb ik hier vandaan gehaald.

Stadslichten zijn ook in diverse varianten verkrijgbaar: o.a. ook hier.
Mocht jouw boordcomputer wel een storing geven kun je er ook zo'n kabel bij bestellen.

Succes !!

(in mijn topic staat ook het een en ander)
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
Cookiesmonster
2nd Gear member

MauritsvdT schreef: (in mijn topic staat ook het een en ander)
Hoe heet dat topic? Als ik zoek op je naam krijg ik tig pagina's
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Er staat een link in mijn handschrift, hieronder dus.
Klik op ' hier' in de zin Kijk hier voor een ......
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”