Goedendag,
Ben al diversen keren naar de garage geweest om het probleem te laten verhelpen.
Nu is zelfs de laatste keer er een gehele nieuwe stofhoes om de stuuras heen gedaan. Dit zit beneden bij de pedalen waar je stuur in zit.
Nu is echter het probleem dat als ik wat snel stuur of bij net wegrijden ga sturen, hoor je gewoon het plastic/rubber wat stroefjes kraken.
Heeft iemand de gouden tip ? Want om nou weer naar de garage te gaan ik weet het niet, maar de S80 van me ouders is muisstil met sturen ongeacht hoe hard/snel je stuurt of ongeacht welk moment van rijden.
Sturen kraakt in begin
-
- 5th Gear member
Je zou siliconen-spray kunnen proberen - ik weet dat dat bij sommige rubber onderdelen helpt om kraken te stoppen.
-
- 2nd Gear member
Ok, voordat de nieuwe stofhoes had laten plaatsen had ik het volgende geprobeerd:
* WD-40: werkt super, echter is er van het succes niet al te lang te genieten. Na een week mag je weer aan de gang en het wordt een vieze kledderboel.
* Abus onderhoudsspray: Vrijwel hetzelfde als de WD-40 enkel is deze minder vet.
Tot slot mijn laatste poging gedaan alvorens hij vervangen zou worden
* Zuurvrije vaseline: Super! Dit voor ongeveer 2 weken, enkel het aanbregen tussen die rubber en stuuras....... vieze boel en lastig te doen.
Dus om nu weer te beginnen met vette spulletjes op een nieuwe stofhoes lijkt me niet de juiste stap.
* WD-40: werkt super, echter is er van het succes niet al te lang te genieten. Na een week mag je weer aan de gang en het wordt een vieze kledderboel.
* Abus onderhoudsspray: Vrijwel hetzelfde als de WD-40 enkel is deze minder vet.
Tot slot mijn laatste poging gedaan alvorens hij vervangen zou worden
* Zuurvrije vaseline: Super! Dit voor ongeveer 2 weken, enkel het aanbregen tussen die rubber en stuuras....... vieze boel en lastig te doen.
Dus om nu weer te beginnen met vette spulletjes op een nieuwe stofhoes lijkt me niet de juiste stap.
- Oceanracer
- Geartronic member
Sinds het inspuiten met WD40 is mijn stuurrubber helemaal stil. Hij stuurt ook veel lichter.
Als jouw hoes nu het zelfde geluid maakt als voorheen, lag het kennelijk niet aan de hoes. Als het nu een ander geluid is, is de hoes wellicht niet goed geplaatst.
Als jouw hoes nu het zelfde geluid maakt als voorheen, lag het kennelijk niet aan de hoes. Als het nu een ander geluid is, is de hoes wellicht niet goed geplaatst.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race