Ik ben sinds drie dagen in het bezit van een s80 t6 automaat en nu viel het mij vandaag op dat ik best kracht moet zetten om de pook in z'n achteruit te krijgen.
De bak loopt verder echt heel erg soepel!
Is dit normaal?
Ik hoor het graag.
in achteruit trekken bij automaat s80??
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.03.2010 - 12:59
Volvo s80 T6 geartronic automaat....wat heerlijk!
hardrijders zijn....snel thuis!
hardrijders zijn....snel thuis!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Is niet normaal. Alle standen moeten eenvoudig in te schakelen zijn.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.03.2010 - 12:59
Ja, dat dacht ik dus ook. Het kan ook een beleving zijn hoor. Ik heb de laatste jaren alleen maar schakelbakken gereden en ben dus een automaat
niet echt gewend. Zijn er nog andere punten waar ik aan zou kunnen merken
dat de bak op begint te raken?
niet echt gewend. Zijn er nog andere punten waar ik aan zou kunnen merken
dat de bak op begint te raken?
Volvo s80 T6 geartronic automaat....wat heerlijk!
hardrijders zijn....snel thuis!
hardrijders zijn....snel thuis!
Ik neem aan dat je wel je voet op de rem hebt? Je wil niet weten wat sommige mensen uit kunnen halen.
Knop goed ingedrukt?
Het kan idd voelen of je even over een zwaartepunt moet met de pook en daarna van R naar N en D gaat iets lichter.
Knop goed ingedrukt?
Het kan idd voelen of je even over een zwaartepunt moet met de pook en daarna van R naar N en D gaat iets lichter.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.03.2010 - 12:59
Ja, ik heb mijn maatje 42 stevig op het grootste pendaal staan voordat ik aan mijn pook trek. Knop is inderdaad goed ingedrukt.AlexV70 schreef:Ik neem aan dat je wel je voet op de rem hebt? Je wil niet weten wat sommige mensen uit kunnen halen.
Knop goed ingedrukt?
Het kan idd voelen of je even over een zwaartepunt moet met de pook en daarna van R naar N en D gaat iets lichter.
Volgens mij is het inderdaad het zwaartepunt waar de bak doorheen moet. In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Volvo s80 T6 geartronic automaat....wat heerlijk!
hardrijders zijn....snel thuis!
hardrijders zijn....snel thuis!
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Nou, bij mijn auto (ook een T6) is er echt geen sprake van "best kracht zetten" om hem in R te krijgen hoor. Misschien toch eens naar laten kijken voordat je iets stuk maakt. Lijkt me niet zozeer en probleem met de bak alswel met de standenschakelaar.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.03.2010 - 12:59
Ik denk dat ik morgen even langs de dealer rijd om te laten kijken.
Ik heb zojuist een nieuwe vraag gesteld over de temp. van de motor.
Wellicht dat jullie het leuk vinden om daar ook even naar te kijken aangezien ik het leuk zou vinden om daar ook net zoveel antwoorden op te krijgen als op de vraag over de bak.
Ik heb zojuist een nieuwe vraag gesteld over de temp. van de motor.
Wellicht dat jullie het leuk vinden om daar ook even naar te kijken aangezien ik het leuk zou vinden om daar ook net zoveel antwoorden op te krijgen als op de vraag over de bak.
Volvo s80 T6 geartronic automaat....wat heerlijk!
hardrijders zijn....snel thuis!
hardrijders zijn....snel thuis!
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Antwoord staat er almarceltransalp schreef: Ik heb zojuist een nieuwe vraag gesteld over de temp. van de motor.
Wellicht dat jullie het leuk vinden om daar ook even naar te kijken aangezien ik het leuk zou vinden om daar ook net zoveel antwoorden op te krijgen als op de vraag over de bak.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.03.2010 - 12:59
haha...ik heb je daar ook bedankt...je bent net zo snel als onze auto geloof ik...

Volvo s80 T6 geartronic automaat....wat heerlijk!
hardrijders zijn....snel thuis!
hardrijders zijn....snel thuis!
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg

...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Van P in R trekken kan ook lastig zijn als de auto niet op een horizontale ondergrond staat en je niet de handrem gebruikt.
Mijn procedure bij schuin parkeren:
- Voetrem vast
- Handrem vast
- Voetrem los (de auto rolt nu een tikje totdat de handrem het overneemt)
- Voetrem vast
- Pook in P
Bij weer wegrijden de handrem lossen nadat de pook uit P gehaald is.
De oorzaak ligt volgens mij in de mechanische vergrendeling van de bak (grote stalen pin). Al mijn automaten (verschillende merken/types) kenden dit verschijnsel.
Mijn procedure bij schuin parkeren:
- Voetrem vast
- Handrem vast
- Voetrem los (de auto rolt nu een tikje totdat de handrem het overneemt)
- Voetrem vast
- Pook in P
Bij weer wegrijden de handrem lossen nadat de pook uit P gehaald is.
De oorzaak ligt volgens mij in de mechanische vergrendeling van de bak (grote stalen pin). Al mijn automaten (verschillende merken/types) kenden dit verschijnsel.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21749
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
M@rcel, ik heb het zelfde verschijnsel wat jij hier beschrijft.
Gewoon mee leren omgaan dus.
Gewoon mee leren omgaan dus.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
En?marceltransalp schreef:Ik denk dat ik morgen even langs de dealer rijd om te laten kijken.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.03.2010 - 12:59
gisteren bij de dealer geweest en mijn auto meteen even na laten kijken. (deaer in Houten) keurige service trouwens.
Wat betreft de bak:
Het zware schakelen zoals ik voelde is heel normaal. Het gaat niet zwaarder dan in een nieuwe volvo. (ja, ik heb dat even mogen voelen)
Wat betreft de hitte van de auto (zie ander onderwerp van mij) is ook heel normaal. De auto heeft nou eenmaal veel vermogen wat automatisch omgezet word in hitte. Ze hebben mijn koelsysteem helemaal nagekeken en daar was niets mis mee. Echt keurig geholpen door de volvo dealer.
Helaas wel de volgende diagnose tijdens het nalopen van mijn auto. Er zit ergens een lekkage in mijn auto. Aan de bestuurderskant naast mijn pedalen (aan de rechterkant van mijn gaspedaal) is mijn bekleding vochtig. Het was afgelopen zaterdag slecht weer bij ons in Houten en ben door meerdere plassen gereden) Helaas had de dealer hier geen tijd meer voor om na te kijken. Ik baal hier wel enorm van aangezien lekkages vaak lastig te verhelpen zijn. Heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen??
Zoals ik inmiddels gewend ben van jullie zie ik de antwoorden graag verschijnen...
Wat betreft de bak:
Het zware schakelen zoals ik voelde is heel normaal. Het gaat niet zwaarder dan in een nieuwe volvo. (ja, ik heb dat even mogen voelen)
Wat betreft de hitte van de auto (zie ander onderwerp van mij) is ook heel normaal. De auto heeft nou eenmaal veel vermogen wat automatisch omgezet word in hitte. Ze hebben mijn koelsysteem helemaal nagekeken en daar was niets mis mee. Echt keurig geholpen door de volvo dealer.
Helaas wel de volgende diagnose tijdens het nalopen van mijn auto. Er zit ergens een lekkage in mijn auto. Aan de bestuurderskant naast mijn pedalen (aan de rechterkant van mijn gaspedaal) is mijn bekleding vochtig. Het was afgelopen zaterdag slecht weer bij ons in Houten en ben door meerdere plassen gereden) Helaas had de dealer hier geen tijd meer voor om na te kijken. Ik baal hier wel enorm van aangezien lekkages vaak lastig te verhelpen zijn. Heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen??
Zoals ik inmiddels gewend ben van jullie zie ik de antwoorden graag verschijnen...
Volvo s80 T6 geartronic automaat....wat heerlijk!
hardrijders zijn....snel thuis!
hardrijders zijn....snel thuis!
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Mooi dat e.e.a. OK is! Wat betreft die lekkage: Zit er nog de originele voorruit in of is deze al eens vervangen? Dat kun je zien aan de jaartalcode - de twee laatste cijfers - die er op zou moeten staan. Als een voorruit slecht gelijmd is kan er via de A-stijl water in het passagierscompartiment lopen.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.03.2010 - 12:59
Ja, volgens mij is het de originele ruit die erin zit. Althans er staat een volvo logo op. Wanneer de ruit vervangen is word er vaak een pilkington ruit ingezet. Maar ik zal eens naar de laatste nummers kijken. Wederom weer bedankt voor je snelle reaktie!
Uiteraard hou ik je op de hoogte.
Uiteraard hou ik je op de hoogte.
Volvo s80 T6 geartronic automaat....wat heerlijk!
hardrijders zijn....snel thuis!
hardrijders zijn....snel thuis!
De lekkage hoeft niet van buiten te komen. Kan ook zijn dat de afvoer (slangetje) van de airco verstopt is.
Volgens mij is daar voor de S60 en V70 in het verleden een schrijven over geweest van Volvo.
(ik hoop niet dat ik nu een bel - klepel verhaal aan het vertellen ben)
Volgens mij is daar voor de S60 en V70 in het verleden een schrijven over geweest van Volvo.
(ik hoop niet dat ik nu een bel - klepel verhaal aan het vertellen ben)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.03.2010 - 12:59
Dit weekend ga ik eerst eens het een en ander demonteren om te kijken of iets kan vinden. Uiteraard laat ik jullie de uitslag weer weten.
Volvo s80 T6 geartronic automaat....wat heerlijk!
hardrijders zijn....snel thuis!
hardrijders zijn....snel thuis!