Ik rijd een Volvo 940 Diesel, het relais van de richtingaanwijzer/veiligheidsriem slaat op 'hol'. Richtingaanwijzer werkt goed en dan klikt relais in normaal tempo, lampje van de gordel gaat uit wanneer de gordel om is gedaan, maar relais blijft doorrammelen alsof gordel los is. Herkent iemand dit? Waarschijnlijk relais kapot (heb kabeltje naar gordel al los gemaakt, probleem blijft).
Welke van de 4 (geloof ik) relais die voorin zitten is die van de richtingaanwijzer?
Thanks
Joost
Relais richtingaanwijzer
Thanks, had hem ondertussen al gevonden, zit wat verder naar achteren. Het is echter niet het relais, ook nieuw relais 'slaat op hol', vrees dat ik de richtingaanwijzer zal moeten vervangen.
-
- Starter
Misschien een rare vraag, maar die gordelsensor ook worden doorverbonden. Het getik van het relais is behoorlijk irritant als je korte stukjes rijdt zonder gordel (iemand ervaring).
Als ik het relais eruit haalde was het inderdaad afgelopen, maar toen fuctioneerde de electrische ramen ook niet meer :$
Als ik het relais eruit haalde was het inderdaad afgelopen, maar toen fuctioneerde de electrische ramen ook niet meer :$
Gordelsensor zit in de houder waar je de gordel in klikt, draad die er aan de onderkant vandaan komt doorknippen en het klikken houdt op (sensor uitgeschakeld). Let wel op dat de twee polen van de draad elkaar niet raken, want dan blijft het relais juist wel klikken.