Helaas, het ziet niet mee, mijn dynamo is ook echt kapot helaas. Welke dynamo's kunnen er allemaal in van moderne auto's? Of zijn de dynamo's van een 240 ook mogelijk en zijn deze nog te vinden bij sloperijen?
Ik heb/had er een volvo dynamo inzitten 55A, met aparte gelijkrichter, met een soort afstandsbusje aan de onderste grote bout die op het motorblok zit.
Dynamo vervangen 164
-
- 4th Gear member
ik heb wel eens gehoord dat het mogenlijk is een 240 dynamo te monteren. door een 164 en een 240 dynamo te combineren (huisjes uit elkaar enz).
ik heb het nog niet gezien helaas.
Hoever is de huidige dynamo 'echt' stuk?
ik heb het nog niet gezien helaas.
Hoever is de huidige dynamo 'echt' stuk?
-
- 1st Gear member
Ok, dat is al een alternatief dan, ben benieuwd of ze dat nog hebben op de sloop.
Hij is echt stuk omdat het koperen deel waar de koolborstels op draaien kapot is (koper is daar losgelaten).
Ik ben benieuwd of er niet nog een alternatief is?
Hij is echt stuk omdat het koperen deel waar de koolborstels op draaien kapot is (koper is daar losgelaten).
- ferdy
- 4th Gear member
Een goed revisiebedrijf kan het anker reviseren, echter met een beetje handigheid kan je allerlei dynamo's passend makenniekos schreef:Ok, dat is al een alternatief dan, ben benieuwd of ze dat nog hebben op de sloop.

-
- 1st Gear member
Ik ben bij een revisie bedrijf langs geweest, maar helaas was die van mij niet meer te repareren. De sleepcontacten zijn onderdeel van de as en niet los te vervangen zoals wel bij een bosch.
Ook nog een sloperij geweest, maar geen geschikte kunnen vinden helaas. Dus toch maar een nieuwe besteld uiteindelijk zonder doe je toch erg weinig he
Ook nog een sloperij geweest, maar geen geschikte kunnen vinden helaas. Dus toch maar een nieuwe besteld uiteindelijk zonder doe je toch erg weinig he