Lekke paking, maar waar?

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
ert
2nd Gear member

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo, ik heb een 440 1.6i uit 95.
Heb al een vraag gesteld ivm stotteren en horten.
Alle dingen vervangen die ik zelf aan kon bougies, verdeelkap+ rotor, kabels.Heb net de voorpijp laten vervangen, omdat de las afgebroken was naar de katalisator.Toen ik de voorpijp liet vervangen dacht ik dat het opgelost was omdat toen ik wegreed het goed ging. Ben net een weekje weg geweest en pak de auto en het stoten en inhouden begint weer. Oook ben ik net naar de garage geweest en die monteur zegd dat ie op 4 pitten loopt en dat de auto een koprevisie nodig heeft. Weet iemand of dit nog de moeite waard is en wat dat kost? auto is verder goed en netjes.Gr erwin
ert
2nd Gear member

Ahg er zit een vette massa in me koel vloeistofbak!!!!!
Heb ik nu een lekke koppaking of zit ik ernaast?
Heb met m,n vinger in de bak rond gedraaid en er kwam een hele dikke troep uit.
gr erwin
Caerbannog
5th Gear member
Contacteer:

Klinkt als:
Olie bij je koelwater = vaak lekke koppakking!
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

Koppakking!

Kijk ook even of je olie nog mooi schoon is om het zeker te weten.
Tijdens het vervangen van de koppaking kan je gelijk zien hoe de kop er nog bij staat.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
ert
2nd Gear member

Ben net ff gaan kijken en checken of alles zat hoe het hoort te zitten.
Zag ook dat de koelvloeistof een beetje laag stond en heb hem bij gevuld. ik ben daarna een 20min gaan rijden en Hij Reed prima. Nu heb ik de dop er af gedraaid van m,n koelvloeistof en die is helemaal KOUD.Dit lijkt me niet helemaal goed of wel.
Volgens mij moet die bak dan ook gewoon warm zijn.
gr erwin
ert
2nd Gear member

Ik heb net de auto op de stoep 30min stationair laten draaien en de koelvloeistof blijft koud.
De slang van de rariateur word wel heet! Toen ik de moter uit zette en onder de moterkap ging kijken leek het wel of ik een pomje hoorde lopen.
Het zit aan de dikke slang die van de radiateur komt en dan naar het blok toe gaat, onder die slang zit weer een dunne en die gaat naar beneden of naar dat ronde zwarte ding die achter het motor blok zit onder de wissers. Als iemand me kan helpen graag
Olie is donker van kleur
ert
2nd Gear member

Ik ben weer wat verder gekomen, ik hoor ergens wat sissen.
Ik ben gaan luisteren met een slang aan m,n oor(ziet er niet uit als je daar staat.
Heb de moter laten lopen totdat het op 3 pitten lopen begint.
Toen ik bezig was duwde ik tegen de boven kant van de motor naar het raam toe en dan loopt ie weer gewoon goed als ik hem dan los laat gaat ie weer horten.
Nu lijkt het mij dat er toch een pakking kapot is, maar welke, heeft iemand dit wel eens mee gemaakt.
gr erwin
sebaswijk
2nd Gear member
Contacteer:

heeyyy

yeaah KOPPAKKING LEK !!!

ik heb precies dezelfde verhaal gehad met de saab 9000

en volvo 440 turbo maar van volvo si nu helemaal gereviseerd en loopt echter als een zonnetje :D

maar als je koppakking laat vervangen moet je ook kopafvlakken want anders gaat het weer lekken

dus veel succes bij het vervangen van koppakking! :wink:

groet s v wijk

altijd fluitend naar je werk met je turbo erop :D :D
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

sebaswijk schreef: maar als je koppakking laat vervangen moet je ook kopafvlakken want anders gaat het weer lekken
Vlakken??? Dat is niet altijd nodig. Het ligt er net aan of de pakking lek is door een kromme kop als de kop recht is dat natuurlijk niet nodig.
Je kan dit na gaan door met een rij te checken of hij recht is.

@ert; tegen wat duw je als ik vragen mag?
want als je tegen je spruitstuk aan duwt kan ook zijn dat die lek is :roll:
ert
2nd Gear member

Waar elctronic feul injection de bovenkant van de moter, zeg maar het zilvere gedeelte als ik dat naar de voorruit duw, dan loopt ie prima.
Dus ik duw hem zeg maar van m,n radiateur kant af en dan houd het echt op met sputteren, Ik ben geen monteur maar volgens mij is dat m,n spruitstuk gr erwin
ert
2nd Gear member

En wat ik hoorde lopen onder de moterkap is volgens het boekje de hulp waterpomp, weet ik dat ook weer.
Als het de koppakking is lekt ie dan geen olie?
gr ert
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

Ligt er een beetje aan waar hij lek is hij kan op meerder plaatsen lekken.
van koelkanaal naar cilinder
van koelkanaal naar olieretourkanaal
olietoevoerkanaal(druk 3bar) naar koelkanaal of naarbuiten
oliereourkanaal naar buiten (voorkant)
en er zitten wat kanaaltjes in.

en dat aluminium gebeuen is het inlat spruitstuk het zou kunne dat er een tussen pakking lek is (rubbere ring)
sebaswijk
2nd Gear member
Contacteer:

jaah mischel sports

klopt ik kreeg koelvloeistof in mijn olie . maar er zijn meerdere dingen die kopakking veroorzaken net zoals michelsports zei :)

maar goed je kunt naar de dealer toegaan en ze laten dan koelvloeistof meten met de meter dan kunnen ze zien of het lek is of niet.

als het lek is dan is he koppakking lek olie , scilinders tussen kleppen daar zit de koppakkinhg maar die kun je alleen door dealer laten monteren want die hebben hele speciale momentsleutel voor het koppakking. en toevallig is het koppaskking vervangen duurste onderdeel van het auto :?

groet s v wijk

altijd fluitdend naar je werk met je turbo erop :D :D
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

sebaswijk schreef:maar goed je kunt naar de dealer toegaan en ze laten dan koelvloeistof meten met de meter dan kunnen ze zien of het lek is of niet.
Ja die was i vergeten dan meten ze de uitlaat gassen die vie da koppakking in de koelvloeistof komen en de druk die er bij komt.
sebaswijk schreef: als het lek is dan is he koppakking lek olie , scilinders tussen kleppen daar zit de koppakkinhg maar die kun je alleen door dealer laten monteren want die hebben hele speciale momentsleutel voor het koppakking. en toevallig is het koppaskking vervangen duurste onderdeel van het auto :?
zo'n speciale sleutel is dat niet er er komt alleen een gradenboog bij.
En er zit veel werk aan alles moet los rondom de kop en alle pakkingen aan de kop worden vervangen :o en dat maakt het duur :?
ert
2nd Gear member

--------------------------------------------------------------------------------
Allemaal bedankt voor jullie hulp,maar de auto is verkocht.
Reden hiervoor is dat ie gister nog maar 40km reed en ik hem zo ook niet naar de dokter kon vervoeren. Heb hem verkocht aan de export import maar weet zeker dat ie volgende week op marktplaats staat want daar hadden ze ook auto,s opstaan.
Ik heb hem voor 200 minder sdan het aankoop bedrag 800 dus daar kom ik wel overheen. Nu ga ik wel de begeerde 2.0i kopen en met al mijn problemen kom ok dan weer mooi bij jullie aan.
gr erwin
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”