Na heel veel gelezen te hebben over de ETM heb ik toch een vraag aan de kenners. (ongeveer alle leden van dit forum dus)
Ik rij een s80 t6 uit 1999 met 190.000km. Na twee dagen deze auto in mijn bezit te hebben begon heel af en toe de welbekende storing te komen. (emissie service vereist) Ik natuurlijk meteen het forum opgedoken en bleek dat de kans groot was dat mijn ETM stuk was. Lichtelijk teleurgesteld naar mijn auto gelopen om te kijken wat voor een sticker erop zat. Toch maar weer een stukje gaan rijden om te kijken of de melding uit was, en ja hoor, geen storing meer. Ik weer helemaal blij. Helaas na een dag of twee, na een pittig wedstrijdje met een gti, kwam de storing er weer in. Nu blijft mijn lampje dus branden en gaat niet meer uit. Hoe groot is de kans dat dit het bekende probleem is?
Het viel mij overigens op dat deze storing er in kwam wanneer er echt serieus gas werd gegeven.
Ik lees jullie mening weer graag.
Storing zonder kwalen
-
- 1st Gear member
Volvo s80 T6 geartronic automaat....wat heerlijk!
hardrijders zijn....snel thuis!
hardrijders zijn....snel thuis!
- Frumpy
- 5th Gear member
Kan meerdere oorzaken hebben, zoals de Luchtmassameter of 1 of meerdere Lambdasondes. Eerst maar eens laten uitlezen, al heb je dan nog steeds niet de garantie dat de echte oorzaak van de storing naar boven komt.
S80 2,5T AUT5 2004