Ervaringen inbouwen Nokia carkit

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
V50_2.0D
2nd Gear member

Ik heb hier nog een Nokia CK-7W bluetooth carkit liggen, welke ik in de auto wil bouwen i.v.m. een werktelefoon. Privé gebruik ik gewoon de ingebouwde telefoon i.c.m. een duo-sim, maar dat is voor een tweede telefoon geen oplossing.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de inbouw van een Nokia carkit i.v.m. de canbus?

In mijn vorige auto's gebruikte ik altijd de constante en geschakelde 12V van de radio. Ik vraag me alleen af of dit een probleem gaat opleveren i.c.m. de canbus?

De mute-draad gebruik ik niet (zet de radio wel even uit), massa sluit ik ergens aan op een schroef bij de carrosserie en het geluid gaat gewoon via een losse speaker, ik wil geen storingen tussen de ingebouwde telefoon en de nokia carkit.

Alle tips m.b.t. een constante en geschakelde 12V zijn welkom :wink:
Christopher
3rd Gear member

ISO2Car stekker? Hoef je ook niet te knippen.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
motormuis1973
2nd Gear member
Contacteer:

de canbus geeft volgens mij geen problemen
heb zelf een burry ingebouwd
constante stroom achter de zekeringen kast weggetrokken en de contactdraad bij de sigaretaansteker bij de handrem
werk perfect

groet Andre
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Zoals Christopher zegt kun je met een standaard ISO stekker geen probleem verwachten.

Maar wat ik mij afvraag is waarom er mensen zijn die 2 telefoons op zak hebben?
Mijn baas gaf mij ook een GSM ter beschikking, maar ik heb met hem kunnen overeenkomen dat hij mijn abonnement overnam (kosten her en der misschien ter afrekening, maar tot nu toe nog steeds niets), had ik mijn oude nummer gewoon en liep ik niet met 2 van die gevallen in de rondte.

Ik heb zelf ook een duo simkaart in de auto en dat werkt op zich perfect, zodra ik de auto activeer neemt hij mijn telefoon over (ik hoef dus niet mijn GSM uit te zetten), alleen bij het uitzetten van de auto krijgt diegene die mij daarna belt voicemail te horen.
Dus als ik de auto uitzet moet ik eerst ff mijn GSM gebruiken alvorens het netwerk doorheeft dat de GSM weer actief is, maar voor mij is dat niet zo'n probleem, je raakt er aan gewend.
Ik heb dit systeem liever dan dat er nog ergens een aparte 'kit' inzit.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Trouwens, van harte GEFELICITEERD met je verjaardag MotorMuis !!!!
Neem een taartje en een drankje extra van mij !!
;)
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
motormuis1973
2nd Gear member
Contacteer:

dank je wel hiervoor

groet Andre
V50_2.0D
2nd Gear member

@ Andre: bedankt voor de tip m.b.t. de 12V aansluitingen.

@ Maurits: Ik heb ook de duo-sim. Het klopt dat je de telefoon aan kunt laten staan, het netwerk kiest automatisch voor de laatst aangemelde simkaart. Bij het uitzetten van de auto moet je inderdaad de normale telefoon weer "aanmelden" door er een netwerkhandeling mee te verrichten.

M.b.t. een tweede telefoon heb ik geen keuze, die heb ik altijd bij me. Daar wordt ik o.a. voor betaald. In verband met maximale bereikbaarheid zal de baas het nooit toestaan om een prive-toestel hiervoor te gebruiken. Ze zullen niet blij worden als ik op oproep ben en ik ben een uur met familie of vrienden aan het bellen.
Christopher
3rd Gear member

MauritsvdT schreef: Maar wat ik mij afvraag is waarom er mensen zijn die 2 telefoons op zak hebben?
Mijn baas gaf mij ook een GSM ter beschikking, maar ik heb met hem kunnen overeenkomen dat hij mijn abonnement overnam (kosten her en der misschien ter afrekening, maar tot nu toe nog steeds niets), had ik mijn oude nummer gewoon en liep ik niet met 2 van die gevallen in de rondte.
Ik heb er ook 'last' van... Aangezien ik ambtenaar ben weet ik zeker dat jullie als burger niet voor mijn sms-gedrag willen betalen. ;) (Ondanks dat veel van jullie dat denken maken we niet allemaal misbruik van 't ambtenaar zijn ;))

Ook kan ik nu mijn werk 'thuis' laten door mijn werk telefoon gewoon thuis te laten, want er zijn altijd mensen die je buiten werktijd storen als je hem wel bij je hebt. Heerlijk!

Wel zou een leuk dual-sim toestel lekker zijn, maar dan ook één waarbij ik mijn werk deel uit kan zetten.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”