Pagina 1 van 1
V70 2001 gas
Geplaatst: 05.04.2010 - 23:46
door sijms
Hallo,
Heb een V70 G3 te kkop zien staan.
2001 - 280000 km - 7000 euro.
Hebben jullie tips om in de gaten te houden.
Of zowiezo laten staan?
Geplaatst: 05.04.2010 - 23:56
door Ludo
MY2001 kent veel kop problemen met lpg.
Het kan, maar kleppen stellen word een dure aangelegenheid.
Ik zou een later model zoeken...
Geplaatst: 05.04.2010 - 23:57
door sijms
Wat voor prijs moet je aan denken?
Is dit een terugkerend probleem?
Vanaf welk jaar is wel ok?
Ludo schreef:MY2001 kent veel kop problemen met lpg.
Het kan, maar kleppen stellen word een dure aangelegenheid.
Ik zou een later model zoeken...
Geplaatst: 06.04.2010 - 00:03
door Ludo
Enkel met MY2001 waren zoveel problemen.
Als je het écht goed wil doen, moet je iedere 25000km de kleppen laten stellen.
Bij de latere modellen blijft de klepspeling ook belangrijk, maar stellen is pas bij het dubbele kilometers aan de beurt.
Flashlube blijft ook een aanrader.
Geplaatst: 06.04.2010 - 00:05
door sijms
Bedankt voor je antwoorden..
Vanaf welk jaar wanneer is flashlube?
Geplaatst: 07.04.2010 - 14:05
door Drewster
Flashlube monteer je achteraf, smeert de kleppen (LPG is erg schraal t.o.v. benzine)
Geplaatst: 07.04.2010 - 14:59
door sijms
Bedankt voor je antwoord, weet dat je gas naderhand monteert.
Vanaf wanneer bestaat flashlube?
Geplaatst: 07.04.2010 - 16:17
door Koenta Kinte
Wat voor V70 is het eigenlijk (met zonder turbo) een Bi-Fuel of een naderhand ingebouwde gasinstallatie. En dan van welk merk en type is de gasinstallatie? Onderling zit veel verschil!
Is de cilinderkop al eens gereviseerd? Anders zit het er denk ik wel aan te komen bij die km stand.
Mij lijkt 7000 euro voor een 2.4 op G3 best veel geld met die kilometerstand. Kun je dan, als je perse een auto op gas wil niet beter voor zeg 6.000 euro een auto kopen zonder gas met 150.000km en daar dan gas in laten bouwen. (Het liefst een Mesman LPi Vialle. kost +/- € 1800 dacht ik) Dan heb je een nieuwe gasinstallatie en weining kilometers
Geplaatst: 07.04.2010 - 16:20
door Koenta Kinte
Ludo schreef:MY2001 kent veel kop problemen met lpg.
Het kan, maar kleppen stellen word een dure aangelegenheid.
Ik zou een later model zoeken...
Of een "eerder model 1999 2000" de V70 Classic loopt prima op gas heeft ook hydraulische klepstoters. Dus daar hoef je niks aan te stellen.
Geplaatst: 07.04.2010 - 17:29
door bart simpson
Koenta Kinte schreef:Ludo schreef:MY2001 kent veel kop problemen met lpg.
Het kan, maar kleppen stellen word een dure aangelegenheid.
Ik zou een later model zoeken...
Of een "eerder model 1999 2000" de V70 Classic loopt prima op gas heeft ook hydraulische klepstoters. Dus daar hoef je niks aan te stellen.
modeljaar 2000 van de V70/875 al niet meer
Geplaatst: 09.04.2010 - 09:03
door bartv70
bart simpson schreef:Koenta Kinte schreef:Ludo schreef:MY2001 kent veel kop problemen met lpg.
Het kan, maar kleppen stellen word een dure aangelegenheid.
Ik zou een later model zoeken...
Of een "eerder model 1999 2000" de V70 Classic loopt prima op gas heeft ook hydraulische klepstoters. Dus daar hoef je niks aan te stellen.
modeljaar 2000 van de V70/875 al niet meer
Is het verschil tussen de motoren met en zonder hydrolische klepstoters te herleiden uit de motorinhoud? (2.5 hydro, 2.4 niet hydro)
Geplaatst: 09.04.2010 - 09:10
door bart simpson
ja
Re: V70 2001 gas
Geplaatst: 09.04.2010 - 09:10
door bartv70
sijms schreef:Hallo,
Heb een V70 G3 te kkop zien staan.
2001 - 280000 km - 7000 euro.
Hebben jullie tips om in de gaten te houden.
Of zowiezo laten staan?
Kwam
DEZE tegen in Rotselaar(noord van Leuven), bij de Volvodealer.
Goedkoper, 180.000km minder gelopen, garantie en onderhandelen over de gasinbouw.Succes
Re: V70 2001 gas
Geplaatst: 09.04.2010 - 21:15
door Ludo
bartv70 schreef: Kwam
DEZE tegen in Rotselaar(noord van Leuven), bij de Volvodealer.
Goedkoper, 180.000km minder gelopen, garantie en onderhandelen over de gasinbouw.Succes
Een 2.0?.
Ja, hij trekt nét het worstje van tafel...

Re: V70 2001 gas
Geplaatst: 09.04.2010 - 21:17
door toppertje
Ludo schreef:
Een 2.0?.
Ja, hij trekt nét het worstje van tafel...

vast een bifi worstje dan,een rookworst wordt al
moeilijk denk ik.
Geplaatst: 09.04.2010 - 21:22
door Oceanracer
Koenta Kinte schreef:Wat voor V70 is het eigenlijk (met zonder turbo) een Bi-Fuel of een naderhand ingebouwde gasinstallatie. En dan van welk merk en type is de gasinstallatie? Onderling zit veel verschil!
Is de cilinderkop al eens gereviseerd? Anders zit het er denk ik wel aan te komen bij die km stand.
Mij lijkt 7000 euro voor een 2.4 op G3 best veel geld met die kilometerstand. Kun je dan, als je perse een auto op gas wil niet beter voor zeg 6.000 euro een auto kopen zonder gas met 150.000km en daar dan gas in laten bouwen. (Het liefst een Mesman LPi Vialle. kost +/- € 1800 dacht ik) Dan heb je een nieuwe gasinstallatie en weining kilometers
En dan moet het voor dat geld wel een V70 II worden? Nou, succes met de zoektocht dan!

Geplaatst: 01.06.2010 - 20:22
door tichep
Ik weet niet of dit een geschikte plaats is voor mijn vraag.
De cilinderkop van mijn v70 bj 2001 2.4 T3 met lpi is gescheurd.
Is het mogelijk om op een V70 2.4 t3 een bi-fuel kop, te monteren? Alle pakkingen, kleppen, geleiders en rubbers zijn het zelfde. Wellicht dat de orginele T3 nokkenassen overgezet moeten worden?
Geplaatst: 01.06.2010 - 22:14
door daf46
Ludo schreef:Enkel met MY2001 waren zoveel problemen.
Als je het écht goed wil doen, moet je iedere 25000km de kleppen laten stellen.
Bij de latere modellen blijft de klepspeling ook belangrijk, maar stellen is pas bij het dubbele kilometers aan de beurt.
Flashlube blijft ook een aanrader.
:shock: Eek ! Ik heb een 2001 zit nu sinds ongeveer 25000 km LPi in. Moet ik de klepspeling nu laten checken ? (Met flashlube uiteraard)
Geplaatst: 01.06.2010 - 22:52
door Gast
Alles is hier bijna al geschreven over LPG:
Dit onder handleidingen gemaakt:
klepspeling controleren
Vervolgens kwam dit er later over heen (ik was te laat):
cilinderkop revisie
Geplaatst: 01.06.2010 - 22:57
door Ludo
daf46 schreef: :shock: Eek ! Ik heb een 2001 zit nu sinds ongeveer 25000 km LPi in. Moet ik de klepspeling nu laten checken ? (Met flashlube uiteraard)
Moeten is een groot woord.
Maar zoals Alex laat zien, voorkomen is beter dan genezen.
