Ik gebruik m'n Amazon (122S '68 ) steeds meer voor dagelijks vervoer en wil de auto daar dus ook beetje op aanpassen.
Nu heb ik onlangs een B20 ingebouwt waarmee ik niet echt tevreden ben aangzien ik al een cilinderkop heb kunnen vervangen + koppakking en ook zit er een tik in het blok. Bovendien is de vermogenswinst niet significant.
Dan ga je toch zitten denken ; Je wilt een Overdrive voor op de snelweg lekker te kunnen rijden en dan wil je het liefst ook een Weber-carb voor optimaal rijgenot (en betrouwbaarheid). Toch zijn dit vrij prijzige ondernemingen... Ik ben zelf wel iemand van een uitdaging en heb binnenkort 3maanden vrij dus ik zat zo te denken.
Waarom geen moderner volvo-blok inbouwen? Dus waarom geen B23E met injectie? Dan kan de bak van de B23E gewoon intact blijven en heb je ook een 5-de versnelling. Ook heb je gewoon een betrouwbaar en krachtig(er) blok in handen.
Nu vergt dit natuurlijk de nodige aanpassingen , ik heb er zo al een paar op een rij;
-Versnellingspook moet anders (nieuw gat in tunnel)
-Inkorten as
-Ander gaspedaal
-Koppelingspedaal?!?
-Uitschakelmechanisme voor injectors
-snelheidsmeter+km-teller
-radiateur??!?
Heeft er iemand ervaring hiermee? Zo ja , tips of suggesties zijn uiterst welkom

Of heeft er iemand nog geniale ingevingen (minder geniale mogen ook :roll: )
Ben benieuwd...
Axel