Draagarm vervangen
Geplaatst: 15.04.2010 - 10:53
Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een Amazon uit 62.
Deze auto is van mijn oom geweest, die helaas in december vorig jaar gestorven is. Hij heeft de Amazon vorig jaar zomer aangeschaft, en kwam uit zweden. De auto is dus nu bij mij terecht gekomen, en na een tweetal proefritjes hier in de buurt, kwam uit het niets een klap onder uit de auto. De auto hing op dat moment ook scheef. Ik heb geprobeerd op straat te kijken wat er aan de hand was, maar kon in het donker zo snel niets zien. Conclusie, langzaam naar huis en de auto de garage in. Echter een 50 meter voor thuis was het gedaan met de pret. Met een doffe klap en een gierende band stonden we stil, net voor een kruispunt. Bleek dat de draagarm links voor helemaal doormidden was gebroken. Nu heb ik gelezen dat dit nogal eens voorkomt bij de amazon. Met een houtje, een touwtje en een goede spanband heb ik het geheel aan elkaar kunnen trekken, en de auto heelhuids de garage in te krijgen. Het mooie weer komt eraan, en een paar daagjes vrij, dus maandag maar een nieuwe draagarm besteld. Wonder boven wonder kwam deze dinsdag al binnen, dus ben ik ook gelijk maar aan de slag gegaan. OP verschillende forums al gelezen dat het toch best een pittig werkje was, dus met goede moed begonnen. Echter viel mij het heel erg mee. Je hebt er overigens wel een flex bij nodig
nadat ik de 4 bouten waar de draagarm met het wiel verbonden zit heb afgeflexd, en de stabilisatiestang losgeschroefd, kreeg ik wel bijna de veer tegen mijn kop aan. Daar had ik even niet op gelet. Echter ook de as waar de draagarm mee aan de voortrein zit, liet zich vrij gemakkelijk loshalen. Gisteren ben ik dan begonnen met het monteren van de onderdelen, en dat was in een rap tempo ook gebeurd. Even krikje onder de draagarm, en ik kon alles vrij gemakkelijk vastzetten. Nu is het alleen nog wachten op de onderste plaat voor de schokbreker, deze had ik namelijk zelf vergeten te bestellen
Dus als die er is, kan de auto binnen een half uur de weg weer op
Persoonlijk vond ik het redelijk simpel gaan, en ook de techniek hoe alles gemonteerd is, maakt het werken aan de amazon vrij simpel. Relatief veel ruimte om te knutselen
Deze auto is van mijn oom geweest, die helaas in december vorig jaar gestorven is. Hij heeft de Amazon vorig jaar zomer aangeschaft, en kwam uit zweden. De auto is dus nu bij mij terecht gekomen, en na een tweetal proefritjes hier in de buurt, kwam uit het niets een klap onder uit de auto. De auto hing op dat moment ook scheef. Ik heb geprobeerd op straat te kijken wat er aan de hand was, maar kon in het donker zo snel niets zien. Conclusie, langzaam naar huis en de auto de garage in. Echter een 50 meter voor thuis was het gedaan met de pret. Met een doffe klap en een gierende band stonden we stil, net voor een kruispunt. Bleek dat de draagarm links voor helemaal doormidden was gebroken. Nu heb ik gelezen dat dit nogal eens voorkomt bij de amazon. Met een houtje, een touwtje en een goede spanband heb ik het geheel aan elkaar kunnen trekken, en de auto heelhuids de garage in te krijgen. Het mooie weer komt eraan, en een paar daagjes vrij, dus maandag maar een nieuwe draagarm besteld. Wonder boven wonder kwam deze dinsdag al binnen, dus ben ik ook gelijk maar aan de slag gegaan. OP verschillende forums al gelezen dat het toch best een pittig werkje was, dus met goede moed begonnen. Echter viel mij het heel erg mee. Je hebt er overigens wel een flex bij nodig



Persoonlijk vond ik het redelijk simpel gaan, en ook de techniek hoe alles gemonteerd is, maakt het werken aan de amazon vrij simpel. Relatief veel ruimte om te knutselen
