Heren en incidentele dame,
Mijn V70 (2.4 140pk) heeft bij de koude start -en alleen de koude start- even een bijgeluid, een soort rateltje. Zo op het ongeoefende oor is het wat te zacht voor een starterkrans. Na een seconde of 4 a 5 is het geluid weg. Het is te luid voor injectoren.
Bij mijn beste weten hebben deze motoren geen hydrostoters meer.
Iemand een idee ? Lijkt aan de voorzijde van het blok te komen.
Ik heb nog even garantie op de auto en zou het fijn vinden om te weten wat er loos kan zijn.
Los daarvan vind ik de koudestart waarbij de auto een periode op 1400 rpm blijft lopen erg irritant, maar dat schijnt niet uit te schakelen te zijn..
Gr,
Misha
Koudestart ratel
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
Is nog een beetje vaag om te achterhalen wat er aan de hand is.
Misschien kun je het even testen; ga jij voor de geopende motorkap staan en laat je iemand anders de motor starten. Dan kun je waarschijnlijk al veel beter het geluid lokaliseren.
Misschien kun je het even testen; ga jij voor de geopende motorkap staan en laat je iemand anders de motor starten. Dan kun je waarschijnlijk al veel beter het geluid lokaliseren.
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Hoe lang duurt die koudestart bij jouw wagen dan? Zodra ik ga rijden en bijvoorbeeld een klein stukje verderop ga keren, is het al afgelopen.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Misha
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 17:48
- Locatie: Midden NL
Ja, is bij mij ook zo, maar het is gewoon erg irritant.
Had al nagevraagd, Fasttech kan het er wel uitslopen maar doet het niet om goede redenen, Rica kan het niet.
Had iets te maken met de CVVT.
Had al nagevraagd, Fasttech kan het er wel uitslopen maar doet het niet om goede redenen, Rica kan het niet.
Had iets te maken met de CVVT.
C70 convertible 2.0T AT8 - Mystic Silver
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
variabele kleptiming motor stukaduk ?
Dat moet te merken zijn in een niet al te soepele koppel curve.
Dat moet te merken zijn in een niet al te soepele koppel curve.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- Misha
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 17:48
- Locatie: Midden NL
Haha, de tenenkrommende koppelcurve van de 140 pk...steven460 schreef:variabele kleptiming motor stukaduk ?
Dat moet te merken zijn in een niet al te soepele koppel curve.
Zou hij dan niet altijd blijven ratelen trouwens ? Of een melding genereren ?
Ik vind hem wel laag in de toeren wat bokkerig, en soms lijkt het ook net of je zelf gas bijgeeft, vooral als hij koud is ja.
Dat laatste zou ik inderdaad als koppelwisseling kunnen omschrijven ja.
Ik zal eens luisteren, goede tip. Dat zou dan bij die bult op de distributiedeksel vandaan moeten komen niet ?
C70 convertible 2.0T AT8 - Mystic Silver
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
jah. de 170 pk versies en de T5 hoor je vanaf 4000 toeren een ander motorgeluid.
Ook bij koude motor hoor je dan een diepere brom bij lage toeren & veel 'gas'.
Dat is m.i. allemaal ten gevolge van kleptiming.
De 140pk variant software spreekt mogelijk de motor nooit aan...... zonde!
Met een verschrikkelijk openlucht filter kan dit geluid (merk het verschil tussen 1000..3000 en 4000 -> toeren!)
geproduceerd worden. (dit is ten gevolge van kleptiming)
Maar geloof dat de 140pk versie dat geen gebruik van maakt......
Misschien iemand die dat kan bevestigen of ontkrachten?
Ook bij koude motor hoor je dan een diepere brom bij lage toeren & veel 'gas'.
Dat is m.i. allemaal ten gevolge van kleptiming.
De 140pk variant software spreekt mogelijk de motor nooit aan...... zonde!
Met een verschrikkelijk openlucht filter kan dit geluid (merk het verschil tussen 1000..3000 en 4000 -> toeren!)
geproduceerd worden. (dit is ten gevolge van kleptiming)
Maar geloof dat de 140pk versie dat geen gebruik van maakt......
Misschien iemand die dat kan bevestigen of ontkrachten?
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- Misha
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 17:48
- Locatie: Midden NL
En ?steven460 schreef: Maar geloof dat de 140pk versie dat geen gebruik van maakt......
Misschien iemand die dat kan bevestigen of ontkrachten?
Ik hoor wel een ander geluid, maar boven de 4000 houdt het allemaal bijna op..
C70 convertible 2.0T AT8 - Mystic Silver
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
allemaal?
Boven de 4000 toeren wordt er door de 140pk variant geen verdere koppel opgebouwd zoals de 170pk dat wel doet. beetje 'smoren' vd inlaat klep / variabele kleptiming.
Boven de 4000 toeren wordt er door de 140pk variant geen verdere koppel opgebouwd zoals de 170pk dat wel doet. beetje 'smoren' vd inlaat klep / variabele kleptiming.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 01:30
bij mij waren het de pakkingen v/h uitlaatspruitstuk,als de motor koud is even een rateltje.
is een dure operatie bij uato met turbo ,omdat die er uit moet.
met een 2.4 valt het misschien mee
michel
is een dure operatie bij uato met turbo ,omdat die er uit moet.
met een 2.4 valt het misschien mee
michel
V70 D4 2014
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
- Misha
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 17:48
- Locatie: Midden NL
Toevallig, zat ook aan zoiets te denken.michel a4 schreef:bij mij waren het de pakkingen v/h uitlaatspruitstuk,als de motor koud is even een rateltje.
is een dure operatie bij uato met turbo ,omdat die er uit moet.
met een 2.4 valt het misschien mee
michel
Het klinkt alleen nogal 'aan de voorkant'.
Maar het is wel veel erger als het kouder is.
C70 convertible 2.0T AT8 - Mystic Silver
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Wat is er precies tenenkrommend aan die koppelcurve ?Misha schreef:Haha, de tenenkrommende koppelcurve van de 140 pk...steven460 schreef:variabele kleptiming motor stukaduk ?
Dat moet te merken zijn in een niet al te soepele koppel curve.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Is het echt zo erg? 140pk is toch niet niks...
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18.02.2008 - 11:01
ook mijn auto (T5) heeft al enige tijd een 'ratel' na het starten. vandaag bij volvo garage geweest en conclusie (na luisteren) is ook dat het uitlaatspruitstuk/pakking lekt.michel a4 schreef:bij mij waren het de pakkingen v/h uitlaatspruitstuk,als de motor koud is even een rateltje.
is een dure operatie bij uato met turbo ,omdat die er uit moet.
met een 2.4 valt het misschien mee
michel
vraagje; wat noem 'jij een 'dure' operatie?
mijn garage rekent voor de pakkingen ca. EUR 350,- incl btw. maar eea kan stukken duurder worden als het spruitstuk niet goed loskomt, (bouten uitboren) of in het ergste geval tot ca. EUR 1300,- als het spruitstuk zelf lekt.
_______________________________________________________________
2001 - V70 T5 - geartronic - mobility line- winter line - 18 inch Nebula - verlaagd
2001 - V70 T5 - geartronic - mobility line- winter line - 18 inch Nebula - verlaagd
- Misha
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 17:48
- Locatie: Midden NL
Tja, ze vinden dat een normale prijs ja
Ik heb het bij de dealer laten doen en dat was wel iets goedkoper dan jij schrijft. Uiteindelijk waren het dus niet de pakkingen maar is het het spruitstuk, waar 60% van al deze auto's last van heeft.
En er is geen verbeterde versie, dus als je een nieuwe laat monteren (300-400 euro voor het spruitstuk alleen al) ben je over een paar jaar weer aan de beurt.
Ik heb besloten dat ik dat dus niet ga doen, tenzij er een modificatie onderdeel komt, dan maar 10 seconden ratelen.
Ik heb het bij de dealer laten doen en dat was wel iets goedkoper dan jij schrijft. Uiteindelijk waren het dus niet de pakkingen maar is het het spruitstuk, waar 60% van al deze auto's last van heeft.
En er is geen verbeterde versie, dus als je een nieuwe laat monteren (300-400 euro voor het spruitstuk alleen al) ben je over een paar jaar weer aan de beurt.
Ik heb besloten dat ik dat dus niet ga doen, tenzij er een modificatie onderdeel komt, dan maar 10 seconden ratelen.
C70 convertible 2.0T AT8 - Mystic Silver
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18.02.2008 - 11:01
thx voor je reactie.Misha schreef:Tja, ze vinden dat een normale prijs ja
Ik heb het bij de dealer laten doen en dat was wel iets goedkoper dan jij schrijft. Uiteindelijk waren het dus niet de pakkingen maar is het het spruitstuk, waar 60% van al deze auto's last van heeft.
En er is geen verbeterde versie, dus als je een nieuwe laat monteren (300-400 euro voor het spruitstuk alleen al) ben je over een paar jaar weer aan de beurt.
Ik heb besloten dat ik dat dus niet ga doen, tenzij er een modificatie onderdeel komt, dan maar 10 seconden ratelen.
vwb de pakkingen versus het spruitstuk; mijn dealer vertelt juist dat 80% lekt bij de pakkingen en dat het spruitstuk meestal nog goed is... afijn
De ratel duurt bij mijn auto toch wel enkele minuten, ook na een warme start. Als alles echt goed opgewarmd is, dan pas is de ratel voorbij.
Hoe erg is het eigenlijk dat het spruitstuk 'lekt'? Kun je daar nog gewoon mee door blijven rijden?
_______________________________________________________________
2001 - V70 T5 - geartronic - mobility line- winter line - 18 inch Nebula - verlaagd
2001 - V70 T5 - geartronic - mobility line- winter line - 18 inch Nebula - verlaagd