Kachelradiator

De grotere Volvo's
Plaats reactie
Rob Bakker
5th Gear member

Ik ging vandaag de wintermatten vervangen voor de zomermatten, het sneeuwd immers niet meer :wink:

Maar nu kwam ik dus bij de passagierszijde een natte mat tegen en na onderzoek lijkt het dat de kachelradiator? lek, het witte doorzichtige vat naast de ventilatie opening, lek is.

Dus nu twee vragen
Hoeveel kwaad kan dit?
En hoeveel zou dit geintje me kunnen kosten?

Ik heb helaas pas over +/- een maand tijd om hem bij de garage te zetten. :(
volvo c70 t5
4th Gear member

Ik was bij mijn C70 500 euro kwijt vorig jaar,Ik rook een zoete lucht,Of het kwaad kan ja echt goed is het niet ik zou het zo snel mogelijk laten maken.
Oceanracer
Geartronic member

Nou nou, niet gelijk het ergste denken!

Om te beginnen, dat witte vat: Is dat niet gewoon de behuizing van je interieurfilter? Als je daar de kap van los schroeft (4 x torx), kun je het filter verwijderen. Grote kans dat dit nat/vochtig is en dat er nog wat water uit de behuizing komt bij het weghalen van die kap. Wanneer dit het geval is, is er weinig tot niets aan de hand. Het betreft dan slechts regenwater wat via je interieurfilter de auto instroomt. Dit wordt dan veroorzaakt door een verstopping in de parafan onder de voorruit. Even de takjes, blaadjes, prut enzovoort verwijderen en klaar. Oja, nog wel even je filter laten drogen voor je hem terug plaatst.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Rob Bakker
5th Gear member

ik hoop natuurlijk dat het meevalt. Maar het is een olieachtige vloeistof met een groenige kleur.......

We rijden er gelukkig niet veel mee. Alleen prive, en we gaan over twee weken op vakantie. Vandaar dat het over een maand wordt
Oceanracer
Geartronic member

Owh, in dat geval is het zeker een lekkage in je verwarmingssysteem. Het kan dan zijn dat je radiateur leuk is, maar het kan ook gewoon een enkel aansluitringetje zijn. Maar daarvoor is enig speurwerk noodzakelijk. Denk er voor de vakantierit in elk geval even om het koelvloeistofpeil in de gaten te houden en een liter voor reserve (denk om de juiste kleur!) mee te nemen.
Oceanracer
Geartronic member

Hier nog wat leesvoer voor je: >>klik<<
Rob Bakker
5th Gear member

Ah bedankt.

Ga ik eens rustig lezen .

(de vorige post had ik vanaf mijn mobiel gedaan. De auto gaat niet mee op vakantie. We gaan 2 weken naar Amerika :D Maardaardoor komt dit ook extra beroerd uit ;))
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”