Hoi,
Sinds een week ben ik in het bezit van een volvo 850 GLT 2.5 20v uit 1992 met 370dkm op de teller. voor slechts 300 euries op de kop getikt en er moet inderdaad wat aan gedaan worden.
Nu heb ik het volgende probleem: De centrale deurvergrendeling doet het niet. de afstandsbediening is ook niet meer aanwezig, zit een achteraf ingebouwd volvo alarm in (2 motionsensors en het bekende kastje op de linker raamstijl) . ik heb de zekering onder de motorkap al bekeken en deze is nog in orde, voor de zekerheid vervangen maar werkt nog steeds niet. Als ik de sleutel in het slot draai hoor ik wel het CV relais onder het stuur tikken en na een paar seconden weer terug tikken. echter gaan geen van de andere cv motortjes in werking. Heeft iemand een idee waar ik nu verder moet gaan kijken???
Verderde info: Als ik alle deuren met de hand op slot doe gaan de knipperlichten na de laatste deur een paar tellen branden, als ik daarna 1 deur van het slot haal knipperen ze 2x. Als alle deuren dicht zitten(niet op slot) gaat de binnenverlichting wel uit.
Ben zelf best handig met dit soort dingen maar zelfs met het Vadis systeem kom ik er niet uit.
CV defect, veel onderzocht maar nog steeds niet opgelost
- Drewster
- 2nd Gear member
achteraf ingebouwd alarm is vaak de bron van problemen. Je kunt overwegen deze er uit te halen. (300 euro dagwaarde is dat risico wel waard...)
Anders zit er weinig anders op dan alle bedrading en regelunits langs te lopen
Anders zit er weinig anders op dan alle bedrading en regelunits langs te lopen
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
-
- Starter
Hey Drewster,
Bedankt voor je snelle reactie!
Oeh, dat is gelijk een flinke opgave.
Alarm hebben zonder hem aan te kunnen zetten is sowiezo kansloos. Maar misschien moet ik dan even die spaghetti bundel onder het dashboard vandaan vouwen en ff kijken op breuken en andere ongein.
Heb al gekeken wat er gebeurt als ik het alarm relais uit de connector haal maar dan wil de wagen niet meer starten :S
Hoe steekt die CV eigenlijk in elkaar? Er wordt een signaal gegeven aan het systeem, die brengt de relais in werking en van daaruit gaat het mis volgensmij.
Bedankt voor je snelle reactie!
Oeh, dat is gelijk een flinke opgave.
Alarm hebben zonder hem aan te kunnen zetten is sowiezo kansloos. Maar misschien moet ik dan even die spaghetti bundel onder het dashboard vandaan vouwen en ff kijken op breuken en andere ongein.
Heb al gekeken wat er gebeurt als ik het alarm relais uit de connector haal maar dan wil de wagen niet meer starten :S
Hoe steekt die CV eigenlijk in elkaar? Er wordt een signaal gegeven aan het systeem, die brengt de relais in werking en van daaruit gaat het mis volgensmij.
- Drewster
- 2nd Gear member
Lastig; ik weet dat de unit/relais voor CV met AB van een V70 classic links onder de dashboard overkapping zit. Ik weet niet of dat ook voor de 850 geldt. Misschien iemand hier die dat weet?
ik gok er wel op dat, aangezien geen van je deuren werkt, het probleem in de unit zelf zit of de centrale bedrading. De kans is klein dat het in de deuren zit, zou wel heel toevallig zijn.
ik gok er wel op dat, aangezien geen van je deuren werkt, het probleem in de unit zelf zit of de centrale bedrading. De kans is klein dat het in de deuren zit, zou wel heel toevallig zijn.
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- toppertje
- 6th Gear member
vraag eens hier:http://www.volvo850forum.nl/
geen glans zonder wrijving
-
- Starter
Haha,
We hebben met een groep vrienden meegedaan aan een puzzelrit van onze studentenvereniging. Hier worden vooral veel eieren en pakken meel rondgegooid om zo de concurrentie uit te schakelen. Moesten we nog even schoonmaken. Zo komt ook de hele buurt kijken als je aan het schoonmaken bent en vragen of wij als studenten weer te veel geld hebben voor dit soort speeltjes.
Met die plezierige kilometers zit het nu wel goed, had eerst extreem veel last van backfire bij het starten. Bleek dat de middelste bougie kapot geslagen was en vast al een tijdje geleden gezien de staat. vandaag een nieuwe gekocht want de rest leek gewoon nog als nieuw :S Hij doet het nu weer perfect en rijdt een stuk beter.
We hebben met een groep vrienden meegedaan aan een puzzelrit van onze studentenvereniging. Hier worden vooral veel eieren en pakken meel rondgegooid om zo de concurrentie uit te schakelen. Moesten we nog even schoonmaken. Zo komt ook de hele buurt kijken als je aan het schoonmaken bent en vragen of wij als studenten weer te veel geld hebben voor dit soort speeltjes.
Met die plezierige kilometers zit het nu wel goed, had eerst extreem veel last van backfire bij het starten. Bleek dat de middelste bougie kapot geslagen was en vast al een tijdje geleden gezien de staat. vandaag een nieuwe gekocht want de rest leek gewoon nog als nieuw :S Hij doet het nu weer perfect en rijdt een stuk beter.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.