Ik moet nodig de kleppen stellen van mijn 460 1.8 op G3.
Nu heb ik begrepen dat er een veerspantang o.i.d. moet zijn om de kleppen te kunnen stellen zonder de nokkenas te hoeven verwijderen.
Wie o wie heeft er zo'n tang te koop of te leen?
Wie weet een voordelig adres voor de klepstel plaatjes?
Is er ook iemand die in de buurt van Ferwert woont die het evt voor mij wil doen tegen een kleine vergoeding?
Bij de garage vragen ze al snel een paar honderd euro, dit is op dit moment voor mij wat teveel.
Ik hoop spoedig antwoord te ontvangen, vooral als de auto koud is, heeft de motor moeite om op gang te komen. Zodra de motor warm is zijn er geen noemenswaardige problemen om vooruit te komen.
kleppen stellen 460 1.8 op g3
- Minimaniac
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 24.06.2007 - 17:38
Nog niet, maar het leek me beter om eerst het gereedschap erbij te hebben. Dan kan ik de speling meten en direkt de dikte van het bijbehorende plaatje noteren. Dan kan ik daarna direkt uitrekenen welke nieuw plaatjes ik nodig heb.
- Minimaniac
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 24.06.2007 - 17:38
Is er ook iemand bekend met de volgende werkwijze voor kleppenstellen?:
Hiervoor draai je de krukas en dus nokkenas rond tot de des betreffende klep helemaal open staat. Vervolgens haal je alle 4 bougies er uit en steek je bij het bougie gat een verbogen koperen dunne leiding in de cilinder. Deze leiding komt tussen de klep en zijn zitting te zitten waarna je de krukas weer verder draait. Doordat deze leiding tussen de klep en zitting zit zal de klep niet gesloten worden! Hierdoor kunt u gemakkelijk het plaatje verwisselen
Hiervoor draai je de krukas en dus nokkenas rond tot de des betreffende klep helemaal open staat. Vervolgens haal je alle 4 bougies er uit en steek je bij het bougie gat een verbogen koperen dunne leiding in de cilinder. Deze leiding komt tussen de klep en zijn zitting te zitten waarna je de krukas weer verder draait. Doordat deze leiding tussen de klep en zitting zit zal de klep niet gesloten worden! Hierdoor kunt u gemakkelijk het plaatje verwisselen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
hmm, ik wil mijn kleppen liever niet breken of verbuigen. Lijkt me stug dat het goed werkt................nog nooit gehoord
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Whow.
En stuk koper er tussen klemmen.......
Is dat niet een beetje sneu voor de klep en klepzetel.
En stuk koper er tussen klemmen.......
Is dat niet een beetje sneu voor de klep en klepzetel.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wat een raar verhaal!
En rekenen ze een paar honderd euro voor kleppen stellen?,is een uur werk plus 8 stelplaatjes!
En rekenen ze een paar honderd euro voor kleppen stellen?,is een uur werk plus 8 stelplaatjes!