v70 2001 autotelefoon

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
alexandretti
2nd Gear member

Geacht Forum, ik ben in het bezit van een ingebouwde volvo autotelefoon en heb hiervoor een duo sim kaart aangeschaft om vervolgens te ondervinden dat het alleen werkt als ik m,n mobiel helemaal uitzet en vice versa... ](*,)
Ik ken praktisch geen enkel nummer uit mijn hoofd en kan dan niet op m,n mobieltje kijken....

Ik zit er dus over na te denken om een los pre-paid sim only kaartje in te knallen, dan heeft het kereltje z,n eigen mobiele nummer....wat is wellicht een betere optie volgens jullie?
Welles
5th Gear member

Heeft je telefoon niet iets als Airplane-modus / Vliegtuig-modus? Dan kan je hem wel gebruiken om nummers op te zoeken, maar verstoort hij je autotelefoon niet. Andere optie is je telefoonnummers op de 2e sim zien te krijgen: zorgen dat je nummers in het telefoongeheugen van je gewone toestel zitten, vervolgens de auto-sim erin en dan de nummers naar de sim laten kopieren.

De optie die je zelf al aangeeft is ook een goede, met eventueel de extra instelling dat je gewone telefoon bij niet beantwoord wordt doorgeschakeld naar je auto. Voicemail op je gewone telefoon gebruik je dan echter niet meer. Dat vind ik een te groot nadeel.

N.B.: Dat er maar 1 toestel tegelijk "live" kan zijn met dezelfde SIM erin is toch ook wel logisch? Hoe dacht jij dat het zou werken dan?
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Walter
Geartronic member
Contacteer:

ik heb een gelijke installatie met twee simonly abo's. Wel twee nummers maar dat is wel makkelijk aangezien de wederhelft ook nogal eens met de auto rijdt. Werkt perfect en kost weinig.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
aertssenhjc
5th Gear member

Heb het ook gedaan en alle nummers gekopierd naar de andere kaart. Nu staat alles in het telefoonboek in de auto. Werkt perfect!!

Ik zet mijn mobieltje nooit op vliegtuigmodus. Ik heb het zo laten instellen dat mijn auto de primaire ontvanger is en mijn mobiel de secundaire. Als ik dus mijn auto uitzet neemt mijn mobiel het automatisch over... Zonder dat gezeik met uitzetten...heb ik nooit gedaan en gaat perfect!
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
alexandretti
2nd Gear member

Bedankt voor alle suggesties en advies! Ik heb het geprobeerd met de duo met alle telefoon nrs gekopieerd en mocht dit niet bevallen dan ga ik voor de sim only optie...ik heb helaas geen vliegtuigmodus..
Ik kwam wel oude nrs tegen van mijn voorganger...kan dat ?Zo ja hoe kan ik deze verwijderen?
JeeWee
3rd Gear member
Contacteer:

aertssenhjc schreef:Heb het ook gedaan en alle nummers gekopierd naar de andere kaart. Nu staat alles in het telefoonboek in de auto. Werkt perfect!!

Ik zet mijn mobieltje nooit op vliegtuigmodus. Ik heb het zo laten instellen dat mijn auto de primaire ontvanger is en mijn mobiel de secundaire. Als ik dus mijn auto uitzet neemt mijn mobiel het automatisch over... Zonder dat gezeik met uitzetten...heb ik nooit gedaan en gaat perfect!
Hoe doe je dat een sim als primaire laten instellen?
Dat lijkt mij ook wel wat.
V70 MY12 D5 AWD Summum, Inscription, Driver support line, Security line, Four-C, Xenium pakket, Premium audio etc etc etc. Caspian Blue 18" Cratus Winter, 18" Odyseus Zomer
V70 MY07 D5 Summum, Inscription full options van 150.000 tot 387.000 gereden van dec 2009 tot Jan 2015
Jaguar XJ6 4.2 Series 1 Babyblue 1972
Harley Davidson Electra Glide Ultra Classic 2009
JeeWee
3rd Gear member
Contacteer:

alexandretti schreef:Bedankt voor alle suggesties en advies! Ik heb het geprobeerd met de duo met alle telefoon nrs gekopieerd en mocht dit niet bevallen dan ga ik voor de sim only optie...ik heb helaas geen vliegtuigmodus..
Ik kwam wel oude nrs tegen van mijn voorganger...kan dat ?Zo ja hoe kan ik deze verwijderen?
Je kunt in het menu het beste eerst het hele geheugen wissen en daarna de nummers kopieren.
V70 MY12 D5 AWD Summum, Inscription, Driver support line, Security line, Four-C, Xenium pakket, Premium audio etc etc etc. Caspian Blue 18" Cratus Winter, 18" Odyseus Zomer
V70 MY07 D5 Summum, Inscription full options van 150.000 tot 387.000 gereden van dec 2009 tot Jan 2015
Jaguar XJ6 4.2 Series 1 Babyblue 1972
Harley Davidson Electra Glide Ultra Classic 2009
aertssenhjc
5th Gear member

Plc schreef:Kan je helemaal niet zelf instellen. Bij een duo-card is altijd één vd twee simkaartjes de primaire card. Simpel; doe ze in 2 telefoon en laat je bellen. Eén gaat er over et voila ... de primaire card!
JeeWee schreef:
aertssenhjc schreef:Heb het ook gedaan en alle nummers gekopierd naar de andere kaart. Nu staat alles in het telefoonboek in de auto. Werkt perfect!!

Hoe doe je dat een sim als primaire laten instellen?
Dat lijkt mij ook wel wat.
Zjuust! ;)
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”