Terug naar mijn verhaal: Een V70 in het 2000-2007 model, en dan een MY06 dat was toch eigenlijk wel de droom om privé te bezitten.
Eén obstakel: een vrouw die onder geen beding een V70 wilde rijden. We hebben ooit een A4 sedan gehad en die vond ze te groot aanvoelen, dus de V70 was uitgesloten. Maar ik heb haar toch kunnen overtuigen om een keer een ritje te maken en wat denk je: ze vond hem heerlijk rijden en ze kon er ook mee overweg in de stad en de parkeergarage (dat had ze expres in de proefrit opgenomen de slimmerd).
We hadden de proefrit gemaakt in een 2006 V70 2.4 handgeschakeld Edition 1. Wel aluminium in het interieur, maar dan vol deuken. Ook de deurgrepen aan de binnenkant waren lelijk, de lak leek er vanaf te komen. Dashboardkastje-deurtje hing wat scheef, dat was hem dus niet. Je snapt niet hoe mensen hun auto zo kunnen aftuigen. Onze S40 is net zo oud en die is nog als nieuw!
Ik wist dat er voor nog geen 5000 EU meer bij Mobility Center in Barendrecht een plaatje van een V70 Summum stond met alles wat ik eigenlijk wenste: Barentz Blue, 2.5T, Geartonic, Xenon, dikke radio (HU850) en een mooi fris interieur (+ zilveren dakrails, donker glas achter, gelaagd glas in ruiten van portieren, een parrot carkit, afneembare trekhaak, parkeersensoren voor en achter, spoiler, hondenrek en mooie Thor velgen met goeie banden). Uit 2005 met 100.000 op de teller en altijd dealer onderhouden. (Ik weet alleen niet of er ook niveauregeling op zit. Kan je dat ergens zien anders dan met 4 man in de achterbak gaan zitten?).
Enfin, 5 minuten na aankomst bij Mobility Center was de deal eigenlijk gesloten. Zij waren blij met mijn S40 en ik was blij met de inruilprijs!
We moeten nog even een weekje wachten en dan ben ik ook hier een vaste (en trotse) bezoeker!
Dit is 'm, als ik hem heb zal ik wat meer foto's plaatsen:

(trouwens: achterbank neerklappen gaat wel even wat makkelijker dan in een V50 zeg. Zitgedeelte naar voren, touwtje-trekken-hoofdsteun-plat, rugleuning naar beneden en klaar! Bij de V50 zit ik altijd te etteren met die hoofdsteunen die er helemaal uit moeten!)