Ik heb mijn oog laten vallen op een V70 Cross Country AWD 2.4t uit 2000 met 140.000 km.
Waar moet ik op letten bij eventuele aanschaf? Er wordt hier op het forum van alles geschreven over problemen met de visco. Hoe merk ik bij een proefrit of die nog OK is? Wat als hij niet meer OK is, werkt dan de AWD niet meer en kan er alleen nog met voorwielaandrijving gereden worden? Is die AWD in/uitschakelbaar?
Je ziet, ik ben een leek op het gebied van AWD.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Waar moet ik op letten bij aanschaf V70 Cr Country AWD 2000?
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 09.05.2007 - 15:04
- Locatie: wijnandsrade
- Contacteer:
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Volgens mij merk je in het dagelijks leven niet direct als de AWD kapot is. Pas als je het nodig hebt in de sneeuw of regen....
Laat 'm nakijken/keuren. Dan ben je zeker. Wel weinig km voor een 2000 model zeg!
O ja... de AWD is niet in of uitschakelbaar. Het is er gewoon voor je als het nodig is
Laat 'm nakijken/keuren. Dan ben je zeker. Wel weinig km voor een 2000 model zeg!
O ja... de AWD is niet in of uitschakelbaar. Het is er gewoon voor je als het nodig is

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 09.05.2007 - 15:04
- Locatie: wijnandsrade
- Contacteer:
Dank voor je snelle reactie Hans,
Is het niet zo dat je dan meer beschadigd dan de visco en dat je dan van het een in het ander probleem rolt?
Heb de AWD niet echt nodig (is wel handig bij het trekken van de caravan en tijdens wintersport).
Probleem is dat de auto 600 km hiervandaan staat in Duitsland. Misschien toch maar even of ik hem bij Dekra of zoiets kan laten keuren.
Is het niet zo dat je dan meer beschadigd dan de visco en dat je dan van het een in het ander probleem rolt?
Heb de AWD niet echt nodig (is wel handig bij het trekken van de caravan en tijdens wintersport).
Probleem is dat de auto 600 km hiervandaan staat in Duitsland. Misschien toch maar even of ik hem bij Dekra of zoiets kan laten keuren.
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
ALs ie kapot gaat moet je 'm laten vervangen en dat kost je rond de €3800,-
Bij de vorige generatie V70R's and XC's heeft men wel eens de tussenas eronder vandaan gehaald. Van AWD naar FWD (Front wheel dus, niet Four!).
Als je 'm laat keuren dan zou ik 'm alleen naar een Volvo dealer brengen, geen Dekra. Ga eerst wel even met dealers bellen want sommige kennen het probleem met de visco niet of bagataliseren het. Dan ga je voor niets naar zo'n dealer.
Suc6
Bij de vorige generatie V70R's and XC's heeft men wel eens de tussenas eronder vandaan gehaald. Van AWD naar FWD (Front wheel dus, niet Four!).
Als je 'm laat keuren dan zou ik 'm alleen naar een Volvo dealer brengen, geen Dekra. Ga eerst wel even met dealers bellen want sommige kennen het probleem met de visco niet of bagataliseren het. Dan ga je voor niets naar zo'n dealer.
Suc6
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome