Pagina 1 van 1
Aankoopadvies V70 classic of V70
Geplaatst: 27.04.2010 - 11:11
door Martijn1978
Hallo allemaal,
Ben nieuw hier dus een korte introductie van mezelf:
Mijn Bouwjaar 1978
Getrouwd 2 kids
1e auto 440 1.8 GL
2e auto V40 1.9 td
3e auto V70....???
Graag jullie advies.
Mijn vrouw en ik vinden de V70 een erg mooie auto. Zowel de classic als het huidige model.
Nu heb ik een classic op het oog met weinig kilometers, maar voor het bedrag dat ik voor deze moet neerleggen kan ik ook het nieuwe model kopen met dan alleen 20.000 meer op de teller.
Puur technisch gezien welke raden jullie dan aan:
V70 classic 2.4 140PK uit 02-2000 met 170.000 op de teller
of
V70 2.4 ...PK uit half 2000 met 200.000 op de teller.
Beide vinden we mooi dus welke voor en nadelen hebben beide uitvoeringen??
Groetjes,
Martijn
Geplaatst: 27.04.2010 - 12:25
door V70/2.4D/2003
Technisch maakt het niet uit, voor de centen wel. De V70 classic (Roffel) is een uitloopmodel waar alle kinderziektes uit zijn. De V70N (De dikke Volvo) is een van de eerste waar, na 10 jaar, alle kinderziektes wel uitgehaald zullen zijn.
30 k, het model en de prijs zijn wat mij betreft de punten die bepalen welke je koopt. Zeker is dat je een kwaliteitsprodukt koopt. Spit het forum van de Roffel en V70 vanaf MY2000 eens door om te lezen wat forumleden er zoals mee beleven en, niet geheel onbelangrijk: Goede aankoopkeuring!
Of de motoren identiek zijn weet ik niet (beiden 140 PK?), mogelijk dat onze man uit Torslanda daar wat van kan vinden, maar zeker is wel dat twee ton het begin is van nog heel veel meer kilometers.
Geplaatst: 27.04.2010 - 13:17
door Oceanracer
Technisch maakt het zeker wel uit. De classic is veel beter in elkaar gezet als de N. Nadeel is dat de classic van binnen wel wat gedateerd oogt, maar als dat je niet boeit zou ik mooi voor die classic gaan. De classic heeft wel een zwakke verdamper die ALTIJD gaat lekken. Maar de N heeft weer een snel lekkende condensor. Maar ook haperende deursloten, defecte ETM's, slappe stabilisatierubbers, knikkende bedrading in de achterklep, storingsgevoelige ECC, afbladderende verf op de A- en dakstijl, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Echt, de classic is technisch een veel betere auto omdat er duurzamere onderdelen zijn gebruikt.
Geplaatst: 27.04.2010 - 13:22
door Martijn1978
Bedankt voor de reacties!
Ik ga straks een proefrit van ruim een uur maken in een classic

.
Ik houdt jullie op de hoogte.
Geplaatst: 27.04.2010 - 13:30
door Max
Oceanracer schreef:Technisch maakt het zeker wel uit. De classic is veel beter in elkaar gezet als de N. Nadeel is dat de classic van binnen wel wat gedateerd oogt, maar als dat je niet boeit zou ik mooi voor die classic gaan. De classic heeft wel een zwakke verdamper die ALTIJD gaat lekken. Maar de N heeft weer een snel lekkende condensor. Maar ook haperende deursloten, defecte ETM's, slappe stabilisatierubbers, knikkende bedrading in de achterklep, storingsgevoelige ECC, afbladderende verf op de A- en dakstijl, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Echt, de classic is technisch een veel betere auto omdat er duurzamere onderdelen zijn gebruikt.
....dan zou ik het wel weten.
Geplaatst: 27.04.2010 - 16:49
door sbv
Een V70classic is op de achterbak ruimer, echter in een V70n zit je voorin wat ruimer.
Ga met beide rijden. Persoonlijk zou ik niet terug willen naar een V70 classic, maar dat is meer vanwege het toch meer auto en wat moderner. Ik rij bij regelmaat nog in de S70 van mijn wederhelft, maar dat rijdt toch wel heel anders. Scheelt ook dat de S70 benzine is en de V70 een diesel
Geplaatst: 27.04.2010 - 18:48
door Oceanracer
Martijn1978 schreef:Bedankt voor de reacties!
Ik ga straks een proefrit van ruim een uur maken in een classic

.
Ik houdt jullie op de hoogte.
Ben benieuwd.

Geplaatst: 17.05.2010 - 14:41
door Quota
Duurt lang die proefrit... :roll:
Geplaatst: 17.05.2010 - 14:57
door Martijn1978
Haha inderdaad
In het kader van klokje rond...laten we het daar maar op houden...
We hebben in beide auto's gereden en de V70n had duidelijk onze voorkeur, puur gevoelsmatig.
Ik heb onze huidige auto (de v40) zonder extra kosten door de APK-keuring gekregen. Daarom hebben we besloten om nog een jaartje door te rijden met de huidige auto.
Toch bedankt voor alle reacties.
Groeten,
Martijn
Geplaatst: 17.05.2010 - 15:52
door piotrV70
Oceanracer schreef:Nadeel is dat de classic van binnen wel wat gedateerd oogt, maar als dat je niet boeit zou ik mooi voor die classic gaan.
Dat was voor mij een showstopper, het interieur is nogal, eh, lelijk. Verder vind ik de classic een prachtige wagen die zolangzamerhand de status van youngtimer krijgt. Voor dagelijks gebruik toch liever de V70n.
Geplaatst: 27.05.2010 - 22:49
door BertilV70
Tja, kwestie van smaak.
Ik ben van een V40 2.0 16V(136PK) naar een V70n 2.4T(200PK) gegaan. Ik moet zeggen, een klasse beter rijden. Nu stuur ik 2 jaar in deze V70 en moet zeggen dat het een lekkere reisauto is. TOCH ben ik nu aan het kijken naar een V70R classic van bj2000 :redhotevil: . Ik vind dit type toch stoerder/strakker etc. Ik kan toch niet echt wennen aan de Volvo "heupen".
Maar goed, ik eindig waarmee ik begon, kwestie van smaak.