Aankoopadvies V70 classic of V70

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Martijn1978
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27.04.2010 - 07:41

Hallo allemaal,

Ben nieuw hier dus een korte introductie van mezelf:
Mijn Bouwjaar 1978
Getrouwd 2 kids
1e auto 440 1.8 GL
2e auto V40 1.9 td
3e auto V70....???

Graag jullie advies.

Mijn vrouw en ik vinden de V70 een erg mooie auto. Zowel de classic als het huidige model.
Nu heb ik een classic op het oog met weinig kilometers, maar voor het bedrag dat ik voor deze moet neerleggen kan ik ook het nieuwe model kopen met dan alleen 20.000 meer op de teller.

Puur technisch gezien welke raden jullie dan aan:
V70 classic 2.4 140PK uit 02-2000 met 170.000 op de teller
of
V70 2.4 ...PK uit half 2000 met 200.000 op de teller.

Beide vinden we mooi dus welke voor en nadelen hebben beide uitvoeringen??

Groetjes,

Martijn
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Technisch maakt het niet uit, voor de centen wel. De V70 classic (Roffel) is een uitloopmodel waar alle kinderziektes uit zijn. De V70N (De dikke Volvo) is een van de eerste waar, na 10 jaar, alle kinderziektes wel uitgehaald zullen zijn.
30 k, het model en de prijs zijn wat mij betreft de punten die bepalen welke je koopt. Zeker is dat je een kwaliteitsprodukt koopt. Spit het forum van de Roffel en V70 vanaf MY2000 eens door om te lezen wat forumleden er zoals mee beleven en, niet geheel onbelangrijk: Goede aankoopkeuring!

Of de motoren identiek zijn weet ik niet (beiden 140 PK?), mogelijk dat onze man uit Torslanda daar wat van kan vinden, maar zeker is wel dat twee ton het begin is van nog heel veel meer kilometers.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Technisch maakt het zeker wel uit. De classic is veel beter in elkaar gezet als de N. Nadeel is dat de classic van binnen wel wat gedateerd oogt, maar als dat je niet boeit zou ik mooi voor die classic gaan. De classic heeft wel een zwakke verdamper die ALTIJD gaat lekken. Maar de N heeft weer een snel lekkende condensor. Maar ook haperende deursloten, defecte ETM's, slappe stabilisatierubbers, knikkende bedrading in de achterklep, storingsgevoelige ECC, afbladderende verf op de A- en dakstijl, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Echt, de classic is technisch een veel betere auto omdat er duurzamere onderdelen zijn gebruikt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Martijn1978
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27.04.2010 - 07:41

Bedankt voor de reacties!

Ik ga straks een proefrit van ruim een uur maken in een classic 8) .

Ik houdt jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

Oceanracer schreef:Technisch maakt het zeker wel uit. De classic is veel beter in elkaar gezet als de N. Nadeel is dat de classic van binnen wel wat gedateerd oogt, maar als dat je niet boeit zou ik mooi voor die classic gaan. De classic heeft wel een zwakke verdamper die ALTIJD gaat lekken. Maar de N heeft weer een snel lekkende condensor. Maar ook haperende deursloten, defecte ETM's, slappe stabilisatierubbers, knikkende bedrading in de achterklep, storingsgevoelige ECC, afbladderende verf op de A- en dakstijl, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Echt, de classic is technisch een veel betere auto omdat er duurzamere onderdelen zijn gebruikt.
....dan zou ik het wel weten.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Een V70classic is op de achterbak ruimer, echter in een V70n zit je voorin wat ruimer.
Ga met beide rijden. Persoonlijk zou ik niet terug willen naar een V70 classic, maar dat is meer vanwege het toch meer auto en wat moderner. Ik rij bij regelmaat nog in de S70 van mijn wederhelft, maar dat rijdt toch wel heel anders. Scheelt ook dat de S70 benzine is en de V70 een diesel

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Martijn1978 schreef:Bedankt voor de reacties!

Ik ga straks een proefrit van ruim een uur maken in een classic 8) .

Ik houdt jullie op de hoogte.
Ben benieuwd. :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Duurt lang die proefrit... :roll:
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Martijn1978
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27.04.2010 - 07:41

Haha inderdaad :D :D
In het kader van klokje rond...laten we het daar maar op houden... 8)

We hebben in beide auto's gereden en de V70n had duidelijk onze voorkeur, puur gevoelsmatig.

Ik heb onze huidige auto (de v40) zonder extra kosten door de APK-keuring gekregen. Daarom hebben we besloten om nog een jaartje door te rijden met de huidige auto.

Toch bedankt voor alle reacties.

Groeten,

Martijn
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Oceanracer schreef:Nadeel is dat de classic van binnen wel wat gedateerd oogt, maar als dat je niet boeit zou ik mooi voor die classic gaan.
Dat was voor mij een showstopper, het interieur is nogal, eh, lelijk. Verder vind ik de classic een prachtige wagen die zolangzamerhand de status van youngtimer krijgt. Voor dagelijks gebruik toch liever de V70n.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
BertilV70
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 01.01.2010 - 22:25
Locatie: Hengelo

Tja, kwestie van smaak.
Ik ben van een V40 2.0 16V(136PK) naar een V70n 2.4T(200PK) gegaan. Ik moet zeggen, een klasse beter rijden. Nu stuur ik 2 jaar in deze V70 en moet zeggen dat het een lekkere reisauto is. TOCH ben ik nu aan het kijken naar een V70R classic van bj2000 :redhotevil: . Ik vind dit type toch stoerder/strakker etc. Ik kan toch niet echt wennen aan de Volvo "heupen".
Maar goed, ik eindig waarmee ik begon, kwestie van smaak.
1e: Ford Fiësta 1.1L bj.1977
2e: Opel Kadett E 1.6GT bj.1988
3e: Ford Escort 1.8XR3i bj.1993
4e: Volvo V40 2.0 16V bj.1997
5e: Volvo V70 2.4T bj.2000
Huidig: V70R bj.2000(It is a dream...)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”