Apk 460 (93)

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
PimRoelofs
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 25.04.2010 - 11:02
Locatie: Grave

Hallo,

Ik ben voor het eerst actief op het Volvo forum. Ik een paar weken geleden een 460 gekregen (gratis) :D. Hij heeft 2 jaar stilgestaan, heb er nieuwe olie in gedaan en oliefilter. Nu is die perfect op een paar kleine puntjes na.

- ruitensproeier motortje draaide niet
- remverschil achter
- wiellager rechts achter

Viel dus erg mee! :lol:

Als iemand nog tips heeft of leuke ideeen laat het maar weten.




Groetjes Pim
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

Welkom op het forum en we zien graag een paar foto's van je nieuwe aanwinst! Rubbers niet uitgedroogd na twee jaar stilstaan?
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
EvertBram
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 13.03.2010 - 19:18
Locatie: Twente

Welkom! Wat voor een type heb je exact? Is de APK al uitgevoerd? Ben benieuwd naar wat foto's!
440 1.8i DL Fleet `95
480 TwoTone Turbo '92
PimRoelofs
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 25.04.2010 - 11:02
Locatie: Grave

dankjulliewel voor de leuke reacties!!!

De rubbers waren allemaal goed zeiden ze bij de keuring... gelukkig
Ik zal vandeweek foto's maken, nog geen tijd voor gehad.

Ben gister met het remverschil (achterzijde) bezig geweest, weten jullie misschien of de rubbers die je remzuigers beschermen tegen stof los te krijgen zijn?
PimRoelofs
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 25.04.2010 - 11:02
Locatie: Grave

bedoel dus of je die kan kopen los :P
PimRoelofs
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 25.04.2010 - 11:02
Locatie: Grave

Het gaat hier trouwens om mijn lieve 460 2.0 gl (oud type).
als ik het goed heb is het degene met de multipoint injectie (110 pk)
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Ach voor de APK boeien uitgedroogde rubbers niet echt, dan moeten die toch echt bijna compleet verdwenen zijn. Speling op een fuseekogel of stuurkogel wel natuurlijk. DIe kan wel ontstaan door stilstand, maar pas na een tijdje rijden. Want de roest gaat dan mee in t gewricht zitten en kan dan voor snellere slijtage zorgen. Maar dat hoor je vanzelf bij de APK in een paar jaar hehe.

Ruitensproeier motor op de sloop scoren, die willen het weleens begeven na tijdje niet gebruiken, vooral als ze droog hebben gestaan.

Remverschil uitzoeken welke kant, als zelfde kant als lager is dan mooi meegenomen. Kun je remschijf,remblokken en wiellager vervangen tegelijk vervangen. Of alleen remblokken als de schijf nog niet versleten is.

Heb je trommels? Dan vervalt de remschijf uiteraard. Controleer ook de handrem. Weet niet of de 460 aparte handremblokken heeft zoals op de grotere volvo modellen.

De 460 heeft geen wielnaaf achter, dus de wiellager ligt in de remschijf als ik het goed heb. Bij de trommel weet ik het niet. Heb namelijk geen trommelrem.

Vooral de volvo manuals uit het sticky topic erbij pakken, staat alles mooi uitgelegd. Moet je wel Duits begrijpen, maar dat lijkt me geen probleem voor de gemiddelde hollander.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”