Ik heb al een tijdje het volgende probleem, wat ik nu eens grondig aan wil pakken.
Als ik vanuit lage toeren wegrijd en het gaspendaal te snel intrap houd mijn auto in, soms "kucht" hij zelfs of geeft een backfire. Hij start direct als hij koud is, topsnelheid is 180km/u en als hij goed warm is is het probleem beduidend minder (nog wel iets aanwezig, maar het kuchen en een eventuele backfire komt dan niet meer voor).
De Specificaties van mijn Amazon:
- B20, A nokkenas, Kop met grote kleppen
- Weber DCD 36 Carburateur
- Euro 95
- Pertronix Ignitor (contactpuntverangen)
- Verdeler is een Bosch 077 met Vacuum Vervroeger
- Ontstekingstijdstip is 14 graden voor bdp met vervroeger los
- Simons Uitlaat
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Bobine vervangen (originele pantser door een Blauwe Bosch)
- Luchtfilter element vervangen
- Ontstekingstijdstip vroeger/later gezet (niet opgelost, maar had wel het idee dat later beter ging)
- NGK BP7HS en BP6HS bougie's geprobeerd
- Bougiekabels, Verdelerkap vervangen
- Carburateur gereinigd
- Vlotterniveau Carburateur nagelopen
- Brandstofpomp schoongemaakt en getest
- Stationair Luchtmengschroef al armer/rijker gezet.
Iemand nog suggesties om mij een zetje de goede richting in te duwen?
Inhouden bij Acceleratie
- Boele
- 4th Gear member
Welke kleur zijn je bougies?
Het is logisch dat als je je ontsteking later zet, hij sneller op toeren (dus inhoudt) komt dan wanneer je hem vroeger zet. Als je hem later zet, heb je alleen boven in je toerengebied geen power.
Denk dat hij eerder te weinig peut krijgt dan te veel. Omdat hij bij volgas niet inhoudt (als ik het goed begrijp.)
PS, met 180kmh heeft je blok wel een berg power!
Het is logisch dat als je je ontsteking later zet, hij sneller op toeren (dus inhoudt) komt dan wanneer je hem vroeger zet. Als je hem later zet, heb je alleen boven in je toerengebied geen power.
Denk dat hij eerder te weinig peut krijgt dan te veel. Omdat hij bij volgas niet inhoudt (als ik het goed begrijp.)
PS, met 180kmh heeft je blok wel een berg power!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
-
- 2nd Gear member
Als ik de bougie's zie hebben deze een witte insulator, lichtbruine electrodeboog en een zwarte (beetje roetachtige) basisring.
Ze staan op 0.8mm (BP6HS) afgesteld en zijn er gisteren nieuw ingegaan.
Hij houdt bij volgas niet in, loopt zo richting de 150km/u eigenlijk is boven de 2500 rpm er geen "merkbaar" vuiltje aan de lucht.
Op het moment dat de 2e trap van de Weber erbij komt merk je dat je nog een extra duwtje in de rug krijgt.
Ik zal de ontsteking eens terugstellen naar 21~23 bij 1500rpm met vacuum los. hij staat nu op 14 graden bij 800 rpm met vacuum los. Denk als ik dit zo lees, dat hij redelijk zuiver staat.
Overigens als ik bij een lopende motor de vacuum slang naar de vervroeger loshaal en afdop (waardoor het toerental iets veranderd en iets onrustiger loopt) blijft het probleem gehandhaaft.
Compressie is 11 bar op alle cilinders (179 km/u op de GPS).
Zou het nog iets met het stangenstelsel kunnen zijn, waardoor de weber simpleweg te "abrupt" opent?
De sproeierbezetting van de Weber is zoals Misab hem voorschrijft voor een Amazon, met een B20B en een K-nokkenas http://www.misab.se/68810.htm
Ik zou hierdoor eerder denken dat hij iets te rijk zou moeten zijn, gezien mijn motor minder is dan een B20B met een K-As.
Ze staan op 0.8mm (BP6HS) afgesteld en zijn er gisteren nieuw ingegaan.
Hij houdt bij volgas niet in, loopt zo richting de 150km/u eigenlijk is boven de 2500 rpm er geen "merkbaar" vuiltje aan de lucht.
Op het moment dat de 2e trap van de Weber erbij komt merk je dat je nog een extra duwtje in de rug krijgt.
Ik zal de ontsteking eens terugstellen naar 21~23 bij 1500rpm met vacuum los. hij staat nu op 14 graden bij 800 rpm met vacuum los. Denk als ik dit zo lees, dat hij redelijk zuiver staat.
Overigens als ik bij een lopende motor de vacuum slang naar de vervroeger loshaal en afdop (waardoor het toerental iets veranderd en iets onrustiger loopt) blijft het probleem gehandhaaft.
Compressie is 11 bar op alle cilinders (179 km/u op de GPS).
Zou het nog iets met het stangenstelsel kunnen zijn, waardoor de weber simpleweg te "abrupt" opent?
De sproeierbezetting van de Weber is zoals Misab hem voorschrijft voor een Amazon, met een B20B en een K-nokkenas http://www.misab.se/68810.htm
Ik zou hierdoor eerder denken dat hij iets te rijk zou moeten zijn, gezien mijn motor minder is dan een B20B met een K-As.
- V40 1.9 TD Europa - D4192T - 01/1999 - Kleur 241.
- Amazon P130 - B20 - Weber DCD36 - 01/1967 - Kleur 46.
- Saab 9-3 Sport Estate TTiD Aero
- Amazon P130 - B20 - Weber DCD36 - 01/1967 - Kleur 46.
- Saab 9-3 Sport Estate TTiD Aero