Inhouden bij Acceleratie
Geplaatst: 05.05.2010 - 09:31
Ik heb al een tijdje het volgende probleem, wat ik nu eens grondig aan wil pakken.
Als ik vanuit lage toeren wegrijd en het gaspendaal te snel intrap houd mijn auto in, soms "kucht" hij zelfs of geeft een backfire. Hij start direct als hij koud is, topsnelheid is 180km/u en als hij goed warm is is het probleem beduidend minder (nog wel iets aanwezig, maar het kuchen en een eventuele backfire komt dan niet meer voor).
De Specificaties van mijn Amazon:
- B20, A nokkenas, Kop met grote kleppen
- Weber DCD 36 Carburateur
- Euro 95
- Pertronix Ignitor (contactpuntverangen)
- Verdeler is een Bosch 077 met Vacuum Vervroeger
- Ontstekingstijdstip is 14 graden voor bdp met vervroeger los
- Simons Uitlaat
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Bobine vervangen (originele pantser door een Blauwe Bosch)
- Luchtfilter element vervangen
- Ontstekingstijdstip vroeger/later gezet (niet opgelost, maar had wel het idee dat later beter ging)
- NGK BP7HS en BP6HS bougie's geprobeerd
- Bougiekabels, Verdelerkap vervangen
- Carburateur gereinigd
- Vlotterniveau Carburateur nagelopen
- Brandstofpomp schoongemaakt en getest
- Stationair Luchtmengschroef al armer/rijker gezet.
Iemand nog suggesties om mij een zetje de goede richting in te duwen?
Als ik vanuit lage toeren wegrijd en het gaspendaal te snel intrap houd mijn auto in, soms "kucht" hij zelfs of geeft een backfire. Hij start direct als hij koud is, topsnelheid is 180km/u en als hij goed warm is is het probleem beduidend minder (nog wel iets aanwezig, maar het kuchen en een eventuele backfire komt dan niet meer voor).
De Specificaties van mijn Amazon:
- B20, A nokkenas, Kop met grote kleppen
- Weber DCD 36 Carburateur
- Euro 95
- Pertronix Ignitor (contactpuntverangen)
- Verdeler is een Bosch 077 met Vacuum Vervroeger
- Ontstekingstijdstip is 14 graden voor bdp met vervroeger los
- Simons Uitlaat
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Bobine vervangen (originele pantser door een Blauwe Bosch)
- Luchtfilter element vervangen
- Ontstekingstijdstip vroeger/later gezet (niet opgelost, maar had wel het idee dat later beter ging)
- NGK BP7HS en BP6HS bougie's geprobeerd
- Bougiekabels, Verdelerkap vervangen
- Carburateur gereinigd
- Vlotterniveau Carburateur nagelopen
- Brandstofpomp schoongemaakt en getest
- Stationair Luchtmengschroef al armer/rijker gezet.
Iemand nog suggesties om mij een zetje de goede richting in te duwen?