stoelverwarming en lege accu

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
s40er
1st Gear member

maand geleden heb ik complete interieur(doorgezakte stoelen en,uiteraard versleten stof bekleding bestuurdersstoel) van mijn S40 (1997) vervangen door leren stoelen uit een T4 (1998).Het bleek dat de stekkertjes van stoelverwarming niet pasten. A fijn,naar de Volvo garage,ze hebben de spoel gesoldeerd o.i.d. (heb niet veel verstand van) en geregeld,stoelverwarming doet het nu prima. Maar,en nu komt het.2 maand terug heb ik bij Kwikfit nieuwe accu laten inzetten. Vorige week stond auto hele week stil(normaal rij ik dagelijks mee),en nu is de accu leeg…Heb ik te maken met een kapotte accu of kan de stoelverwarming op een of andere manier toch stroom vreten?..toen ik instapte waren de stoelen wel koud. Kofferbak verlichting kan het niet zijn,omdat de lampje al maanden kapot is;het wat minieme stroomverbruik hapt is de polling van antidiefstal lampje van radio.
Nieuwe accu of naar de garage?
leip11
5th Gear member
Contacteer:

als het goed is kan dit niet van de stoelverwarming zijn. dit omdat het geschakeld wordt.
heb je een multimeter? zoja haal de min pol effe los en hang je meter er in serie tussen. nu kan je het stroomverbruik zien. dit zou normaal niet zo hoog moeten zijn
wat heb bij een s40 is weet ik niet.
als deze te hoog is haal dan de zekeringen er 1 voor 1 uit zodat je kan zien waar het probleem zit. kom je er niet uit dan horen wij het wel

suc
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
s40er
1st Gear member

nu kan je het stroomverbruik zien. dit zou normaal niet zo hoog moeten zijn
wat heb bij een s40 is weet ik niet.
als deze te hoog is haal dan de zekeringen er 1 voor 1 uit zodat je kan zien waar het probleem zit. kom je er niet uit dan horen wij het wel
....
thnx voor info,het is een 2.0
nog effe bijschrijven,ik heb vergeten,bij de vervanging van stoelen zijn nog twee reparaties gedaan. ik had problemen met CV(staat ook ergens op forum). er is een motortje van Cv linker achterdeur vervangen en deurslot rechter achterdeur. motortje van CV werkt toch ook op stroom?
wordt vervolgt
leip11
5th Gear member
Contacteer:

hoi,

effe voor de goede duidelijkheid en voor je zelf:

stroom en spanning zit verschil tussen je haalt het nu een beetje door elkaar. kan gebeuren.

het motortje werkt op 12v spanning. dit staat op de accu. stroom moet je eigenlijk zien als met een kraan.
is een kraan dicht dan zit er aan het begin van die kraan al water. dit kun je zien als de spanning. nu draai je de kraan een beetje open en loopt er een klein beetje water. dit is dan de stroom. als je de kraan verder opdoet loopt er nog steeds water maar is de hoeveelheid water meer geworden. dit gebeurt precies het zelfde met de stroom.

verder met je vraag.
het zou kunnen dat dit motortje het probleem is alleen lijkt me dit niet het probleem. dit omdat het motortje pas spanning krijgt als je de deuren open wil doen.
het beste is de meter ertussen hangen zoals ik uitgelegd heb. door dit te doen kan je precies zien waar het probleem ligt.

ik weet niet hoeveel stroom er verbruikt wordt als je auto op slot en niet aan staat. heb dit nooit gemeten weet ook niet of dit ergens te vinden is. maar je ziet het meestal wel aan sterkte van de stroom.
plaats anders effe de waardes hier dan kan ik je meer duidelijkheid geven
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
s40er
1st Gear member

Timo,
bedankt voor prima uitleg,zal met buurman kijke,hij heeft een multimeter.
Nogmaals thnx
wordt vervolgt
Bart Giesen
5th Gear member

Lijkt mij ook stug dat het aan je stoel ligt. Heb bij muijn vorige auto precies dezelfde swap gedaan. Stekker van de stoel en vanuit de auto t.b.v anusverwarming eraf geknipt en gesoldeerd, niks aan de hand.

Accu kun je laten testen, duurt 10 seconden, dan weet je genoeg.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”