Pagina 1 van 5

Volvo-verkoop piekt in België

Geplaatst: 06.05.2010 - 21:09
door casper
Het succes van Volvo blijft in België voortduren.

In de periode van januari-april 2010 werden in België 6681 Volvo's aan de man gebracht, hetgeen een stijging betekent met maar liefst 47,5% ten opzichte van 2009 dat voor Volvo in België ook al goed was ondanks de crisis.
Volvo is er met stip de grootste stijger.
Het marktaandeel bedraagt nu 3,1%.

In Nederland kon Volvo over dezelfde periode 5235 Volvo's afleveren (daling met 8% ten opzichte van 2009), hetgeen overeenkomt met een marktaandeel van 2,9%.

Geplaatst: 07.05.2010 - 09:26
door Volvoman
Mooi! Ik weet niets over verkoopaantallen in Duitsland, maar het viel me afgelopen week op dat daar een boel XC60's rijden. Veel meer dan bv V70's (geen echt onderzoek, alleen maar 1200km Autobahn in een paar dagen, en ik zie echt elke Volvo)

Geplaatst: 07.05.2010 - 09:28
door bart simpson
Zou in België de milieubonus meewegen in die groei?

Geplaatst: 07.05.2010 - 09:57
door casper
bart simpson schreef:Zou in België de milieubonus meewegen in die groei?
Vast en zeker (modellen DRIVe V50 en V70 voornamelijk), maar ook de XC60 is een absolute voltreffer (en die heeft geen milieubonus).

Geplaatst: 07.05.2010 - 10:17
door Pritchard
Bestaat er ook geen XC60 DRIVe?

Geplaatst: 07.05.2010 - 10:26
door casper
Pritchard schreef:Bestaat er ook geen XC60 DRIVe?
Jawel, maar die geniet niet van 15% overheidskorting.

Geplaatst: 07.05.2010 - 13:04
door nossy
casper schreef:
Pritchard schreef:Bestaat er ook geen XC60 DRIVe?
Jawel, maar die geniet niet van 15% overheidskorting.
inderdaad maar voor bedrijven wel een grotere aftrekbaarheid!!

dit zitten ook in die verkoopscijfers he :P

Geplaatst: 07.05.2010 - 18:25
door Chemzy
casper schreef:
bart simpson schreef:Zou in België de milieubonus meewegen in die groei?
Vast en zeker (modellen DRIVe V50 en V70 voornamelijk), maar ook de XC60 is een absolute voltreffer (en die heeft geen milieubonus).
Het valt inderdaad op dat voor vb. de V50 de DRIVe versies op de baan langzaamaan de overhand nemen op de 2.0D - dewelke je vroeger het meest zag. Dat zullen voor het grootste deel wel bedrijfswagens zijn.
Misschien dat veel bedrijven met de langzaamaan heroplevende economie nu hun wagenpark vernieuwen ipv in 2009?

Geplaatst: 09.06.2010 - 21:45
door casper
Kan er mij iemand uitleggen waarom Volvo in Nederland achteruit boert?
Het marktaandeel blijft stelselmatig zakken, daar waar in Belgie het marktaandeel sterk blijft stijgen.
Als je merkt dat in Belgie (tot en met mei) in 2010 reeds 8264 Volvo's aan de man zijn gebracht (+60% ten opzichte van 2009) dan verbaast het dat in Nederland er dat slechts 6267 zijn en dat met de helft meer inwoners dan de zuiderburen.
Dat is toch niet enkel toe te schrijven aan de fiscale bonus voor de DRIVe-versies op de C30/S40/V50.

Geplaatst: 09.06.2010 - 22:44
door Paul
Fiscale bonus wat jullie krijgen bij aanschaf van een DrivE, zulke bonussen hebben wij in NL niet.
Verder wacht iedereen op de S60 ;-)

Geplaatst: 10.06.2010 - 06:05
door ruuds70
De fiscale bonus krijg je ook bij alle andere merken die een eDrive achtige uitvoering leveren. En dat zijn er genoeg. Dus er kan meer zijn.

Ik denk meer dat de Belg met economisch verstand een Volvo kiest. Deze wordt in Gent gemaakt. Het beste zou zijn om nooit meer een Opel of Volkswagen te kopen nu die niet meer in België worden gemaakt. Een Volvo, een Audi of Ford zal een betere garantie zijn voor de broodnodige werkgelegenheid.
Hiermee zou ook een verklaring gevonden zijn waarom het aandeel in Nederland blijft dalen nu Nedcar geen Volvo meer produceert.

Geplaatst: 10.06.2010 - 07:10
door Paul
In Nederland heb je alleen een fiscaalvoordeel bij een DrivE als je hem zakelijk rijdt, je bijtelling is 20% ipv 25%.
Maar met diesels in Nederland heb je ook met de DrivE's gewoon tot 3x zoveel wegenbelasting (110euro per maand).

Geplaatst: 10.06.2010 - 07:38
door V480-S60
Ik denk zeker dat meespeelt dat Nedcar geen Volvo meer produceert. Maar aan de andere kant zijn de nu gemaakte Metsubsidies aldaar ook geen verkoopknaller.
Daarnaast denk ik idd dat men in NL nu inderdaad met smart op de S60 zit te wachten.

Geplaatst: 10.06.2010 - 14:28
door jippen
Ter info: we zitten al over de 10.000 auto's in Belgie

Geplaatst: 10.06.2010 - 15:13
door Fulaks
Voor de DRIVe-versies kan je enkel als particulier tot 15 % fiscale premie krijgen, maar ook als je de wagen bedrijfsmatig rijdt is de fiscale aftrek gekoppeld aan de C0²-uitstoot, wat dergelijke modellen ook in de leasemarkt een voordeel geven. Dit is niet specifiek Volvo-gebonden, maar Volvo heeft natuurlijk wel een uitgebreid DRIVe-aanbod, waarbij je als klant toch niet de indruk krijgt met een uitgeklede basisversie rond te rijden.

En dat Volvo in België een grote werkgever is, zal zeker meespelen.

Geplaatst: 10.06.2010 - 15:35
door bart simpson
respect!

Geplaatst: 10.06.2010 - 16:24
door Frederik Welvaert
Fulaks schreef:Voor de DRIVe-versies kan je enkel als particulier tot 15 % fiscale premie krijgen, maar ook als je de wagen bedrijfsmatig rijdt is de fiscale aftrek gekoppeld aan de C0²-uitstoot, wat dergelijke modellen ook in de leasemarkt een voordeel geven. Dit is niet specifiek Volvo-gebonden, maar Volvo heeft natuurlijk wel een uitgebreid DRIVe-aanbod, waarbij je als klant toch niet de indruk krijgt met een uitgeklede basisversie rond te rijden.

En dat Volvo in België een grote werkgever is, zal zeker meespelen.
Een van de redenen dat ik Volvo rij is inderdaad ook omdat ze voor (veel) werkgelegenheid zorgen in België. Maar zelfs als ze zouden wegtrekken uit België zou ik waarschijnlijk nog Volvo blijven rijden, niet alleen omdat ik fan ben, maar ook omdat een Audi A1, Opel of Ford is geen echte alternatieven zijn...

De DRIVe's doen het inderdaad heel goed. Zoals in een ander topic staat zijn de 1.6D DRIVe's langzaam de bovenhand aan het nemen over de 2.0D. Ik ken een firma die het wagenpark van hun vertegenwoordigers (50 tal auto's) helemaal vervangen heeft voor V50 DRIVe's.

Ook mijn pa zijn volgende auto (staat morgen op de oprit :p) is een DRIVe. De V70 1.6D DRIVe is in lease goedkoper dan de V50 2.0D met dezelfde opties (RTI, parkeersensoren, auto dimmende spiegel, ...) puur vanwege de CO2 uitstoot...

Geplaatst: 21.06.2010 - 22:37
door kmser
Het is me onlangs opgevallen hoeveel v70 DRIVe je ziet rondrijden. En veelal zijn ze heel goed aangekleed. Dit zullen wel zo goed als allemaal bedrijfswagens zijn. De V50 is daarnaast ook vaak prive omwille van de 15% korting.

Voor de bedrijfswagens zal de BMW 320d efficient dynimics edition ook wel een groot succes worden, maar die is wel een slag duurder.

Geplaatst: 22.06.2010 - 07:59
door Paul
Ik kreeg op C30world ook wel eens opmerking van joh, je hebt bijna alle opties op je C30 maar je hebt wel maar zo'n lullig 1.6D motortje erin zitten...

Amerikanen begrijpen echt niet wat we hier doen :-)
hihi

Geplaatst: 22.06.2010 - 10:13
door Giuseppo
Voor Nederland is het natuurlijk ook wel een beetje wachten op zuinige benzinemotoren. 1.6, maar ook 1.2 gtdi zouden niet misstaan in de kleinere modellen. Onze 1.8 gebruikt namelijk behoorlijk veel in vergelijking met concurrenten.