Hallo iedereen,
Ben in het bezit van een volvo 440 van 1995 met een 1.8 benzine motor.Mijn claxon/toeter werkt niet meer.Heb dus eerst de contacten aan het stuur es proper/mooi gemaakt en contactspray aangedaan en dan tegen elkaar gehouden,niets dus.Heb de claxon/toteter zelf ook behandeld met contactspray dus veronderstel ik dat het relais niet meer werkt,want hij heeft toen ik em kocht nog een 3-tal keer gewerkt.Zou dus nu moeten weten waar dat relais zit.Kan iemand mij op dit forum hierbij helpen?
Alvast bedankt
Mvgr.Tim
Relais claxon/toeter 440 '95
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Heb je de claxon/toeter/hoorn al geprobeerd direkt op de voeding, zonder relais of contacten in het stuurhuis?. anders eerst even meten met een multimeter, dan weet je het gauw genoeg.
Mvg,
Schilder
Mvg,
Schilder
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 09.03.2010 - 16:20
Hey schilder,
Bedankt om ook op dit topic te reageren,nee nog niet geprobeerd,zal het zeker eerst es proberen.Heb al eens wat rondgesnuffeld op het forum en gelezen dat de claxon/toeter door de slechte plaatsing en de weersomstandigheden snel stuk raakt.
Is er trouwens iemand die hem verplaatst heeft,makkelijke en snelle oplossing,draad zal wel mss wat moeten verlengd worden maar das toch maar een kleinigheid he.
Bedankt om ook op dit topic te reageren,nee nog niet geprobeerd,zal het zeker eerst es proberen.Heb al eens wat rondgesnuffeld op het forum en gelezen dat de claxon/toeter door de slechte plaatsing en de weersomstandigheden snel stuk raakt.
Is er trouwens iemand die hem verplaatst heeft,makkelijke en snelle oplossing,draad zal wel mss wat moeten verlengd worden maar das toch maar een kleinigheid he.
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Orgineel zit de toeter/claxon/hoorn op een goede plek?? persoonlijk rijd ik een volvo 460-1993 en de toeter/claxon/hoorn is nog nooit vervangen?.lotus schreef:Hey schilder,
Bedankt om ook op dit topic te reageren,nee nog niet geprobeerd,zal het zeker eerst es proberen.Heb al eens wat rondgesnuffeld op het forum en gelezen dat de claxon/toeter door de slechte plaatsing en de weersomstandigheden snel stuk raakt.
Is er trouwens iemand die hem verplaatst heeft,makkelijke en snelle oplossing,draad zal wel mss wat moeten verlengd worden maar das toch maar een kleinigheid he.
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Ik denk dat er een draadbreuk is en dat precies op de plek waar die met ty-rap vast zit aan een ronde balk van het frame ergens voor aan de auto.
Daar heb ik hem al 3x gerepareerd op 3 verschillende 460's.
Echt geweldig zit die niet nee, bij de 3xx zit die perfect, achter de voorbumper. De 7 serie rechts onder de auto stuk boven de onderkant van de bumper.
En bij de 460 best laag en in het midden, alle zooi komt er tegen aan. Ik heb nog maar weinig 4xx's gezien waar de toeter niet zwaar verroest is. Geen probleem hoor, maar toeter af en toe eens. Niet in de bebouwde kom en ook niet om 6 uur smorgens of 3 uur snachts. Maar waar je niemand stoort. Alles wat zelden in beweging is rot vast. Toeters ook.
Daar heb ik hem al 3x gerepareerd op 3 verschillende 460's.
Echt geweldig zit die niet nee, bij de 3xx zit die perfect, achter de voorbumper. De 7 serie rechts onder de auto stuk boven de onderkant van de bumper.
En bij de 460 best laag en in het midden, alle zooi komt er tegen aan. Ik heb nog maar weinig 4xx's gezien waar de toeter niet zwaar verroest is. Geen probleem hoor, maar toeter af en toe eens. Niet in de bebouwde kom en ook niet om 6 uur smorgens of 3 uur snachts. Maar waar je niemand stoort. Alles wat zelden in beweging is rot vast. Toeters ook.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 09.03.2010 - 16:20
Gelukkig geen draadbreuk mightyspawn,had er ook eerst eventjes aan gedacht.
Vandaag nieuwe claxon/toeter gaan halen en de kabel anders geleid via het plastic van de ventilator.En de claxon/toeter naast de voorkant van de radiator geplaatst(naast de radiator zit een stuk plastic,gat erin geboord en kabel erdoor gestoken),en hij doet het dus.
Iedereen bedankt voor de raectie's
Vandaag nieuwe claxon/toeter gaan halen en de kabel anders geleid via het plastic van de ventilator.En de claxon/toeter naast de voorkant van de radiator geplaatst(naast de radiator zit een stuk plastic,gat erin geboord en kabel erdoor gestoken),en hij doet het dus.
Iedereen bedankt voor de raectie's
