vervangen koelradiator

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
sleutelaar
3rd Gear member

ik sta in het buitenland met een lekke koelradiator van mijn 460.
Via postorder heb ik een nieuwe besteld die ik er zelf wel weer in kan hangen.

Echter, kennen jullie het fenomeen dat de onderkant van de radiator op de klembevestiging van het aluminium op de plastic zijkanten gaat wijken en scheuren?

Is dit een normaal fenomeen? Of duidt dit op een teveel aan trillingen of iets dergelijks? of een overmaat aan druk?

wat betaalden anderen voor een nieuwe radiator? ik heb nu via internet voor een imitatie 148 euro betaald.

graag jullie reacties.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
Battlecruiser
8th Gear member

Helaas doen alle oudere radiateuren dat door veroudering. Vroeger was zowel het koelblok als de boven- en onderzijde van metaal, maar tegenwoordig is het koelblok nog wel van metaal en onder- en bovenblok van kunststof. Die bevestiging klemt er normaal mooi in, maar door veroudering in combinatie met oververhitting (een oud koelblok gaat vanzelf oververhitten doordat de wafelstructuur kapotroest) barst de zaak open op de rand van kunststof op metaal.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”