Moet er in een phase 2 T4 (motorcode: B4204T5) ook 98 octaan? In een phase 1 wel, meen ik me te herinneren. Meer dan 95 octaan is hier niet te krijgen, alleen als Shell V-Power en Aral Ultimate (100 octaan), maar die stations zijn ook niet altijd de eerstvolgende die je tegenkomt.
Past het luchtfilter van een 1.8 (phase 1) ook op de T4 (phase 2)? Luchtfilterbehuizing zit op een iets andere plek en lijkt ook wat groter op het oog.
Paar vraagjes T4
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
volgens mij is de aansluiten wel gelijk kwa slang binnen diameter van 74menjo schreef:Moet er in een phase 2 T4 (motorcode: B4204T5) ook 98 octaan? In een phase 1 wel, meen ik me te herinneren. Meer dan 95 octaan is hier niet te krijgen, alleen als Shell V-Power en Aral Ultimate (100 octaan), maar die stations zijn ook niet altijd de eerstvolgende die je tegenkomt.
Past het luchtfilter van een 1.8 (phase 1) ook op de T4 (phase 2)? Luchtfilterbehuizing zit op een iets andere plek en lijkt ook wat groter op het oog.
- Canard
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
- Locatie: Tilburg
volgens de handleiding hieronder kan er 91-98 RON in...
http://www.volvoclub.org.uk/tech/S40_August_2002.pdf
http://www.volvoclub.org.uk/tech/S40_August_2002.pdf
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
- Canard
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
- Locatie: Tilburg
ik weet natuurlijk niet of je auto dan als een tractor rijdt 

V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het zou op de binnenzijde van je tankklepje moet staan.
- Canard
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
- Locatie: Tilburg
irritant hè, wachten op iets wat je erg graag wilt hebben. Zeker als je het al gekocht hebt. Sterkte!menjo schreef:Ik begin wel een beetje te balen dat ik gezegd heb dat ik hem de 27e pas op wil halen

V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik zie nu pas dat je in Duitsland woont, giet er maar lekker 98 (of meer)oktaan in, pas dan loopt hij zoals je voor ogen hebt bij een 200pk machine.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Lopen wel, maar mooi lopen niet (ben ik bang)menjo schreef:Ja ik tank zowiezo meestal V-power of ultimate (nu ook al) alleen het is toch wel fijn om te weten dat ie ook gewoon op 91 kan lopen als het moet.
- Alex
- 2nd Gear member
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 18.04.2005 - 15:53
Phase 1 T4 mag ook RON 91-98, aanbevolen is idd RON 98. Of dat bij een Phase 2 anders is zou ik niet durven zeggen 

2012 Volvo V40 T4 Summum
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
- smokingman
- 4th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 00:29
- Locatie: Spijkenisse
Op het tankklepje staat bij mij 98. Het instructieboekje zegt 91 tot 98. Met als extra vermelding "Gebruik voor de beste prestaties altijd het geadviseerde octaangehalte."
Eerlijk gezegd heb ik tijdens mijn vakanties nooit veel verschil gemerkt in de verschillende octaangehaltes.
Eerlijk gezegd heb ik tijdens mijn vakanties nooit veel verschil gemerkt in de verschillende octaangehaltes.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Nee, tijdens mijn rit naar Zweden vorig jaar ook een groot stuk door Duitland gereden, en daar noodgedwongen V-Power met oct. 100 moeten tanken, en op die stukken Bundesbahn merkte ik ook niet veel verschil...
Op een side-note, het verbruik van mijn V40 1.8 uit '98 valt me eigenlijk wel een beetje tegen.. In woon-werk verkeer (half stad half snelweg) mag ik blij zijn met 1:10 en op de snelweg (bij zo'n 120-130) is 1:12 echt het absolute maximum wat ik haal... Nu is deze V40 wel een kleine 250 kilo zwaarder dan m'n vorige auto, maar die haalde zelfs aan het eind van 5 jaar onderhoudsloos doorraggen (260.000km) toch nog met gemak 1:12 op de snelweg... (5 jaar eerder was 1:17 niet raar (130dkm))...
Op een side-note, het verbruik van mijn V40 1.8 uit '98 valt me eigenlijk wel een beetje tegen.. In woon-werk verkeer (half stad half snelweg) mag ik blij zijn met 1:10 en op de snelweg (bij zo'n 120-130) is 1:12 echt het absolute maximum wat ik haal... Nu is deze V40 wel een kleine 250 kilo zwaarder dan m'n vorige auto, maar die haalde zelfs aan het eind van 5 jaar onderhoudsloos doorraggen (260.000km) toch nog met gemak 1:12 op de snelweg... (5 jaar eerder was 1:17 niet raar (130dkm))...
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
1 op 12 tot 12,5 is normaal voor een 1.8, dat verbruikten ze nieuw ook gewoon. Met veel stadsverkeer gaat het inderdaad snel naar de 1 op 10. Nu, mijn woon-werk verkeer haal ik 1 op 13 maar dat is 25 km lang 80km weg en een enorme steile berg op (en op de terugweg bergaf, dus dat compenseert weer).
V-Power scheelt bij mij 6% in het verbruik (laatst getest op een rit van 500km met bijna constant 130 op de cruisecontrol (2x zelfde route gedaan dus)).
V-Power scheelt bij mij 6% in het verbruik (laatst getest op een rit van 500km met bijna constant 130 op de cruisecontrol (2x zelfde route gedaan dus)).
- Canard
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
- Locatie: Tilburg
Nu is de 1.8 natuurlijk wel een andere motor dan de T4, dus ik kan me voorstellen dat het effect van octaan verschil kan maken.arnoudh schreef:Nee, tijdens mijn rit naar Zweden vorig jaar ook een groot stuk door Duitland gereden, en daar noodgedwongen V-Power met oct. 100 moeten tanken, en op die stukken Bundesbahn merkte ik ook niet veel verschil...
Op een side-note, het verbruik van mijn V40 1.8 uit '98 valt me eigenlijk wel een beetje tegen.. In woon-werk verkeer (half stad half snelweg) mag ik blij zijn met 1:10 en op de snelweg (bij zo'n 120-130) is 1:12 echt het absolute maximum wat ik haal... Nu is deze V40 wel een kleine 250 kilo zwaarder dan m'n vorige auto, maar die haalde zelfs aan het eind van 5 jaar onderhoudsloos doorraggen (260.000km) toch nog met gemak 1:12 op de snelweg... (5 jaar eerder was 1:17 niet raar (130dkm))...
Het verbruik van mijn 1.8 zit nu tussen de 1:11 en 1:12. Ik rij gemengd snelweg en stad en ik rijd vlot, dus ik zou nog zuiniger kunnen rijden denk ik.
Op www.autoverbruik.nl kun je vergelijken.
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic