Paar vraagjes T4

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Moet er in een phase 2 T4 (motorcode: B4204T5) ook 98 octaan? In een phase 1 wel, meen ik me te herinneren. Meer dan 95 octaan is hier niet te krijgen, alleen als Shell V-Power en Aral Ultimate (100 octaan), maar die stations zijn ook niet altijd de eerstvolgende die je tegenkomt.

Past het luchtfilter van een 1.8 (phase 1) ook op de T4 (phase 2)? Luchtfilterbehuizing zit op een iets andere plek en lijkt ook wat groter op het oog.
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

menjo schreef:Moet er in een phase 2 T4 (motorcode: B4204T5) ook 98 octaan? In een phase 1 wel, meen ik me te herinneren. Meer dan 95 octaan is hier niet te krijgen, alleen als Shell V-Power en Aral Ultimate (100 octaan), maar die stations zijn ook niet altijd de eerstvolgende die je tegenkomt.

Past het luchtfilter van een 1.8 (phase 1) ook op de T4 (phase 2)? Luchtfilterbehuizing zit op een iets andere plek en lijkt ook wat groter op het oog.
volgens mij is de aansluiten wel gelijk kwa slang binnen diameter van 74
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
Canard
3rd Gear member
Berichten: 428
Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
Locatie: Tilburg

volgens de handleiding hieronder kan er 91-98 RON in...

http://www.volvoclub.org.uk/tech/S40_August_2002.pdf
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ah ja, mooi :) bedankt.
Gebruikersavatar
Canard
3rd Gear member
Berichten: 428
Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
Locatie: Tilburg

ik weet natuurlijk niet of je auto dan als een tractor rijdt ;)
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Dan zal ie iig niet gaan pingelen.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

het zou op de binnenzijde van je tankklepje moet staan.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Die heb ik nog niet :)
Gebruikersavatar
Canard
3rd Gear member
Berichten: 428
Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
Locatie: Tilburg

menjo schreef:Ik begin wel een beetje te balen dat ik gezegd heb dat ik hem de 27e pas op wil halen :(
irritant hè, wachten op iets wat je erg graag wilt hebben. Zeker als je het al gekocht hebt. Sterkte! ;)
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ik zie nu pas dat je in Duitsland woont, giet er maar lekker 98 (of meer)oktaan in, pas dan loopt hij zoals je voor ogen hebt bij een 200pk machine.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ja ik tank zowiezo meestal V-power of ultimate (nu ook al) alleen het is toch wel fijn om te weten dat ie ook gewoon op 91 kan lopen als het moet.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

menjo schreef:Ja ik tank zowiezo meestal V-power of ultimate (nu ook al) alleen het is toch wel fijn om te weten dat ie ook gewoon op 91 kan lopen als het moet.
Lopen wel, maar mooi lopen niet (ben ik bang)
Gebruikersavatar
Alex
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 18.04.2005 - 15:53

Phase 1 T4 mag ook RON 91-98, aanbevolen is idd RON 98. Of dat bij een Phase 2 anders is zou ik niet durven zeggen :)
2012 Volvo V40 T4 Summum
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
rene69
3rd Gear member
Berichten: 329
Lid geworden op: 18.01.2006 - 22:28

Beter niet lager dan 98 tanken. Motor is er zeer gevoelig voor. Ik heb een paar keer shell v-power (octaan 96) getankt waarna meteen het lampje van de emissie ging branden.
V70N 2.5T fasttech
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

v-power is hier 100 octaan, 98 heb ik hier nog niet gezien.
rene69
3rd Gear member
Berichten: 329
Lid geworden op: 18.01.2006 - 22:28

menjo schreef:v-power is hier 100 octaan, 98 heb ik hier nog niet gezien.
Klopt inderdaad. Shell in Duitsland octaan 100. :P Zal je auto blij mee zijn!
Hoe hoger hoe beter.
V70N 2.5T fasttech
Gebruikersavatar
smokingman
4th Gear member
Berichten: 671
Lid geworden op: 15.01.2006 - 00:29
Locatie: Spijkenisse

Op het tankklepje staat bij mij 98. Het instructieboekje zegt 91 tot 98. Met als extra vermelding "Gebruik voor de beste prestaties altijd het geadviseerde octaangehalte."

Eerlijk gezegd heb ik tijdens mijn vakanties nooit veel verschil gemerkt in de verschillende octaangehaltes.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11740
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Nee, tijdens mijn rit naar Zweden vorig jaar ook een groot stuk door Duitland gereden, en daar noodgedwongen V-Power met oct. 100 moeten tanken, en op die stukken Bundesbahn merkte ik ook niet veel verschil...

Op een side-note, het verbruik van mijn V40 1.8 uit '98 valt me eigenlijk wel een beetje tegen.. In woon-werk verkeer (half stad half snelweg) mag ik blij zijn met 1:10 en op de snelweg (bij zo'n 120-130) is 1:12 echt het absolute maximum wat ik haal... Nu is deze V40 wel een kleine 250 kilo zwaarder dan m'n vorige auto, maar die haalde zelfs aan het eind van 5 jaar onderhoudsloos doorraggen (260.000km) toch nog met gemak 1:12 op de snelweg... (5 jaar eerder was 1:17 niet raar (130dkm))...
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

1 op 12 tot 12,5 is normaal voor een 1.8, dat verbruikten ze nieuw ook gewoon. Met veel stadsverkeer gaat het inderdaad snel naar de 1 op 10. Nu, mijn woon-werk verkeer haal ik 1 op 13 maar dat is 25 km lang 80km weg en een enorme steile berg op (en op de terugweg bergaf, dus dat compenseert weer).
V-Power scheelt bij mij 6% in het verbruik (laatst getest op een rit van 500km met bijna constant 130 op de cruisecontrol (2x zelfde route gedaan dus)).
Gebruikersavatar
Canard
3rd Gear member
Berichten: 428
Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
Locatie: Tilburg

arnoudh schreef:Nee, tijdens mijn rit naar Zweden vorig jaar ook een groot stuk door Duitland gereden, en daar noodgedwongen V-Power met oct. 100 moeten tanken, en op die stukken Bundesbahn merkte ik ook niet veel verschil...

Op een side-note, het verbruik van mijn V40 1.8 uit '98 valt me eigenlijk wel een beetje tegen.. In woon-werk verkeer (half stad half snelweg) mag ik blij zijn met 1:10 en op de snelweg (bij zo'n 120-130) is 1:12 echt het absolute maximum wat ik haal... Nu is deze V40 wel een kleine 250 kilo zwaarder dan m'n vorige auto, maar die haalde zelfs aan het eind van 5 jaar onderhoudsloos doorraggen (260.000km) toch nog met gemak 1:12 op de snelweg... (5 jaar eerder was 1:17 niet raar (130dkm))...
Nu is de 1.8 natuurlijk wel een andere motor dan de T4, dus ik kan me voorstellen dat het effect van octaan verschil kan maken.

Het verbruik van mijn 1.8 zit nu tussen de 1:11 en 1:12. Ik rij gemengd snelweg en stad en ik rijd vlot, dus ik zou nog zuiniger kunnen rijden denk ik.
Op www.autoverbruik.nl kun je vergelijken.
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”