Hallo ,
Ik ben van plan om een s60 D5 uit eind 2005 te kopen. Ik moet vandaag het ok geven of niet. Ik kan hem van mijn baas overnemen. Hij heeft een s80 gekocht en wil vandaag weten of ik zijn s60 overneem of niet. Nu hoorde ik bij het blok een beetje tikken als hij koud is. Na 10 minuten te hebben gereden nog eens geluisterd en de tik was weg. Wat kan dit zijn? en moet ik de wagen laten staan of valt het wel mee. Ik hoop dat jullie me hier snel meer duidelijkheid over kunnen geven. Verder reed de auto perfect. hij heeft 220.000km gereden en het is een automaat.
Groeten.
pat
volvo s60 D5 2005
-
- 3rd Gear member
Als ik jou was zou ik er even snel mee naar de dichtstbijzijnde dealer rijden. Leg je € 90 neer en dan doen ze een volledige aankoopkeuring voor je. Kost een uurtje.
Op afstand geluiden beoordelen is erg moeilijk, ik durf er in elk geval geen zinnig woord over te zeggen.
Op afstand geluiden beoordelen is erg moeilijk, ik durf er in elk geval geen zinnig woord over te zeggen.
Volvo S60 D5 Edition MY2004
-
- 1st Gear member
de tik lijkt uit de kop te komen. Het lijkt net of er een klep tikt. na 10 minuten rijden is het weg. Het probleem is dat ik vandaag ja of nee moet zeggen tegen de aankoop. Tja,......rare vent die baas van me. Weet iemand of dat normaal is (zelf stellende kleppen of zo)?
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
denk dat het een kwestie is van olie die naar de kop toe moet. Dan is er niets aan de hand. Tsja... Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het niet doen. Daarentegen... Ken zelf geen verhalen over kapotte koppen. En je weet hoe je baas is, hoe hij met spullen omgaat en hoe de auto onderhouden is. Dat is juist weer een voordeel...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
dan lijkt me die tik geen probleem... Zeker als die na een paar minuten weggaat. Maar mijn glazen bol is weg voor onderhoud, dus helemaal zeker weet ik het niet.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
Ik heb net de dealer gebeld en ze zeiden dat het eigenlijk niet hoort. Ik heb uitstel gekregen van mijn baas (met tegenzin van zijn kant,.....raar ventje) en ga maandag even langs de dealer om er naar te kijken. Natuurlijk tikt ie dan niet want dan is ie warm. Maar goed,.... beter even laten checken dan helemaal niet. Ik hou jullie op de hoogte.
Dan zou ik de auto daar zondagavond al neer laten zetten.
Hoe kunnen ze anders een goede diagnose stellen?
Hoe kunnen ze anders een goede diagnose stellen?
-
- 1st Gear member
AlexV70, je hebt helemaal gelijk. De auto is van mijn baas en is een stuge man. Hij zei al dat ie de auto liever inruilt. Dat vind hij makkelijker, maakt voor hem toch niets uit (ik betaal het prijs verschil tussen zijn nieuwe auto zonder inruilen en met inruil). Hij had al geen zin om mij de auto mee te geven om naar de dealer te rijden. Hij heeft zelf liever dat ik hem niet koop zodat hij zich niet schuldig voelt als er later iets mee is. Dus geloof me als ik vraag om hem zondag avond bij de dealer neer te zetten dan wordt hij helemaal taai. Toen ik de auto starte stond ie net 3 uur stil. Bij stationair draaien hoorde ik een regelmatige tik. Na 10 minuten rijden en weer stationair checken was het weg. Net of er een klep tikte. Jij hebt dezelfde motor zie ik. Heb jij dat niet?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Anders laat je hem toch lekker inruilen. Vervolgens koop je hem met garantie bij de dealer.
Kan je baas je niets verwijten en jij hebt zekerheid.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
Hoeveel duizend euro zou je moeten betalen voor die zekerheid?Ben schreef:Anders laat je hem toch lekker inruilen. Vervolgens koop je hem met garantie bij de dealer.
-
- 1st Gear member
maar Ben en Alex, hebben jullie dit niet als ie even heeft stilgestaan. Het kan natuurlijk zo zijn dat de olie nog niet helemaal boven is en dat daarom de klep een beetje tikt. Ik ben daar dus benieuwd naar gezien jullie hetzelfde blok hebben.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Geen idee, het is me nooit opgevallen want zo goed luister ik niet naar de motor.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Ja..jaa :roll: die baas van jou kletst leuk uit zijn nek.pattt1 schreef:maakt voor hem toch niets uit (ik betaal het prijs verschil tussen zijn nieuwe auto zonder inruilen en met inruil). Hij had al geen zin om mij de auto mee te geven om naar de dealer te rijden.
Hij krijgt een aanmerkelijke korting als hij niet heeft in te ruilen, want de dealer zit echt niet op een Volvo met die km-stand te wachten
(deze S60 stoten ze namelijk direct door naar de handel).
Als jouw baas geen korting krijgt zonder inruil, twijfel ik aan zijn zakelijk inzicht.
Oja, ik luister wel naar mijn motor
Nog een vraag, wat moet jij aan je baas gaan betalen voor de S60.
(voordat je zijn S80 gaat betalen)
Kijk hier eens, S60 met alles er op en aan: www.kloksmit.nl (komt de mijne ook vandaan)
Even bellen voor de meeneemprijs!
(hij staat er al even)
(voordat je zijn S80 gaat betalen)

Kijk hier eens, S60 met alles er op en aan: www.kloksmit.nl (komt de mijne ook vandaan)
Even bellen voor de meeneemprijs!
-
- 1st Gear member
Ik moet er 8000,- voor neerlegen. Maar ken de hele history van A tot Z. lange afstanden en compleet dealer onderhouden. En hij heeft er geen baat bij om zaken te verzwijgen.
Ik had ook al zoiets 8000,- euro vond ik ook veel maar heb het gezien de staat van de auto ervoor over. Heb beide offertes gezien dus het klopt wel. Maar inderdaad ik twijfel ook aan zijn zakelijk talent:-(
Ik had ook al zoiets 8000,- euro vond ik ook veel maar heb het gezien de staat van de auto ervoor over. Heb beide offertes gezien dus het klopt wel. Maar inderdaad ik twijfel ook aan zijn zakelijk talent:-(