Hallo,
Moet ivm het werk meer kilometers gaan rijden, en mijn oog is gevallen op een v50 2.4/2.4i. met weinig kilometers op de teller.
Ik wil hier een lpg g3 installatie laten installeren.
De diesel uitvoeringen hebben meestal al een hoge kilometerstand, die vallen min of meer af.
Wat is jullie ervaring met het rijden op lpg met de 2.4 5 cylinder motor van volvo?
Moet er voor het inbouwen eerst een volledige kop-revisie worden uitgevoerd? dit is wel het advies als dit bij een saab 93 sport sedan van toepassing is.
groeten Frank
V50 2.4/2.4i plaatsen lpg installatie
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Een V50 op gas is een heel zeldzame verschijning.
Er zijn diverse vragen hierover geweest in het verleden. Volvo raad het erg af, andere zeggen het kan gewoon.
Persoonlijk ga ik voor een diesel, maar dan krijgen we waarschijnlijk weer de gas/diesel discussie.
Ik heb ooit 1 V50 op gas te koop zien staan
Er zijn diverse vragen hierover geweest in het verleden. Volvo raad het erg af, andere zeggen het kan gewoon.
Persoonlijk ga ik voor een diesel, maar dan krijgen we waarschijnlijk weer de gas/diesel discussie.
Ik heb ooit 1 V50 op gas te koop zien staan
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Heb laatst nog een V50 T5 zien staan in Raalte, die was zo weg...
Oudere Volvo's (vooral V70) doen het prima op LPG, Volvo had ook de bi-fuel met af-fabriek LPG. Maar tegenwoordig ondersteunt ook Volvo LPG niet meer zo goed.
Ik denk dat je het best bij een LPG inbouwstation om advies kunt vragen. Een installatie inbouwen is prijzig, reken ook eens uit hoe snel je dit terugverdiend t.o.v. een diesel. Persoonlijk ga ik voor diesel, het is meer betrouwbaar en ik vind de rijeigenschappen van een diesel super.
Edit: Welke kilomterstand vind je nog acceptabel voor een diesel. Ik denk dat 150.000 een mooie stand is, net ingelopen zeg maar. Wel rekening houden met afschrijving wanneer de 200.000 grens is gepasseerd.
Technisch is zo'n auto met 2 ton nog lang niet op.
Oudere Volvo's (vooral V70) doen het prima op LPG, Volvo had ook de bi-fuel met af-fabriek LPG. Maar tegenwoordig ondersteunt ook Volvo LPG niet meer zo goed.
Ik denk dat je het best bij een LPG inbouwstation om advies kunt vragen. Een installatie inbouwen is prijzig, reken ook eens uit hoe snel je dit terugverdiend t.o.v. een diesel. Persoonlijk ga ik voor diesel, het is meer betrouwbaar en ik vind de rijeigenschappen van een diesel super.
Edit: Welke kilomterstand vind je nog acceptabel voor een diesel. Ik denk dat 150.000 een mooie stand is, net ingelopen zeg maar. Wel rekening houden met afschrijving wanneer de 200.000 grens is gepasseerd.
Technisch is zo'n auto met 2 ton nog lang niet op.
V40 T2 Nordic+