Tijdens het optrekken was mij opgevallen dat vanaf 2000tr/min ik een licht piepend geluid hoorde aan de motor.
Vandaag eens gekeken, maar niet direct iets gevonden.
Wat mij wel opviel is dat het koelwater nu een licht bruine kleur vertoond. Dit kan toch niet normaal zijn.
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Gefluit dacht ik aan de toevoer van de lucht. (intercooler die ergens een lek vertoond)
Verkleurd koelwater. Olie????
Motorisch probleem met de 2.0D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
- Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
olie zou bovendrijven op het koelwater, maar het lijkt me normaal dat het koelwater geleidelijk aan verkleurt naarmate het ouder wordt. Dat fluo groen blijft sowieso niet mooi groen, maar op korte tijd bruin worden is misschien niet helemaal normaal.
Heb je dat piepen continu of was het eenmalig?
Heb je dat piepen continu of was het eenmalig?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
- Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne
Het is niet echt een gepiep maar een erg licht gefluit. Het is te vergelijken met een raam die lichtjes de wind doorlaat bij het rijden. Moet de radio en zo uitzetten om het te horen, maar je hoort het wel.
Start langzaam bij 1800 toeren, en is daar tot pakweg 1400/tr.
Motor heeft ook een zwart wolkje op dat moment.
Is trouwens best te horen in 4de.
Start langzaam bij 1800 toeren, en is daar tot pakweg 1400/tr.
Motor heeft ook een zwart wolkje op dat moment.
Is trouwens best te horen in 4de.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
turbofluit? :p
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
heb je het ook al je motor helemaal warm is ? want ik heb een klein lek in mijn uitlaat spruitstuk pakking, en daardoor fluit hij als het koud is, als de motor warm is heb ik er geen last meer van, zal deze zomer de pakking even vervangen heb m al in huis!
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Lijkt mij een lek in je turbo slang, presteert hij ook minder sinds kort?
Bruin koelwater kan inderdaad als het al wat ouder is. Of als een vorige eigenaar de auto eens uit nood met water gevuld heeft. Laat het even checken bij een garage, daar kunnen ze met een metertje even proeven of het nog goed is.
Bruin koelwater kan inderdaad als het al wat ouder is. Of als een vorige eigenaar de auto eens uit nood met water gevuld heeft. Laat het even checken bij een garage, daar kunnen ze met een metertje even proeven of het nog goed is.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
- Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne
Gefluit blijft. ook bij warme motor.
Prestaties blijven vrij goed.
Dinsdag naar de dealer om het eens te bekijken.
Koelwater zal vermoed ik welde oorzaak hebben van vulling met gewoon water.
Ik zal daarvoor de dealer wel eens aanspreken. Tot 60000km was dit nog ok maar stond iets te laag. na de 60000km beurt was het bijgevuld, maar dus met gewoon water. beetje spijtig dat de dealer dit zo heeft gedaan.
Prestaties blijven vrij goed.
Dinsdag naar de dealer om het eens te bekijken.
Koelwater zal vermoed ik welde oorzaak hebben van vulling met gewoon water.
Ik zal daarvoor de dealer wel eens aanspreken. Tot 60000km was dit nog ok maar stond iets te laag. na de 60000km beurt was het bijgevuld, maar dus met gewoon water. beetje spijtig dat de dealer dit zo heeft gedaan.
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
dat is niet zo heel netjes dat ze dat met water afgevuld hebben. was dit bij de volvo dealer ? want ik neem aan dat je ook gewoon voor koelvloeistof betaald. ik zou zeggen leeg laten lopen en laten vullen met koelvloeistof
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
- V50R-enik
- 3rd Gear member
- Berichten: 494
- Lid geworden op: 06.04.2009 - 12:54
- Locatie: Amsterdam
Heb dat fluiten ook, het was in het begin nog wel 'ok' zo'n turbo/optrekfluitje maar het is overgegaan is gepiep en gekrijs niet normaal...
Auto is al bij de dealer geweest maar kon niets vinden - volgende week gaat ie weer terug want hij valt met enige regelmaat nu ook gewoon stil! 180 op de snelweg en dan geen vermogen meer hebben, rustig naar de vluchtstrook, opnieuw starten en weer over is geen prettig gevoel...
Daarbij kraakt het audio systeem af en toe enorm en zit er weer vocht in de koplamp... kansloos...
Is het bij jou nu opgelost??
Auto is al bij de dealer geweest maar kon niets vinden - volgende week gaat ie weer terug want hij valt met enige regelmaat nu ook gewoon stil! 180 op de snelweg en dan geen vermogen meer hebben, rustig naar de vluchtstrook, opnieuw starten en weer over is geen prettig gevoel...
Daarbij kraakt het audio systeem af en toe enorm en zit er weer vocht in de koplamp... kansloos...
Is het bij jou nu opgelost??
2009 V50 2.0D Edition II | R-design & RTI | Edition Plus Pakket | Sportonderstel | Chip