Hey,
ik heb een probleempje met mijn 1998 C70.
De lichtblok rechtsachteraan krijgt minder stroom toebedeeld dan de linker.
Ik weet niet juist hoe ik dit moet uitleggen maar het resultaat is dat de rechterlampjes "flauwer" werken dan die in het linker blok.
Iemand enig idee hoe dit kan en vooral: hoe ik dit verhelp?
De lichtjes hebben dezelfe wattage.
Stroomverlies achterste lichtblok C70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30.05.2009 - 07:31
1998 Volvo V70 2.5 TDI
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5
2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A
Voorstelling
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5
2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A
Voorstelling
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21538
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik snap wat je bedoelt maar je zegt het verkeerd.
Een hoeveelheid stroom is van 2 dingen afhankelijk: de aangelegde spanning, hier dus 12 volt, en het gevraagde vermogen van de lampen. Die laatste is een vaste waarde. Echter, er is nog iets en dat is hoe makkelijk de stroom door alle draden heen kan.
En nu denk ik dat bij jouw auto er wat moeilijkheden zijn aan de rechterkant van de auto. De stroom door de lamp gaat weer naar de accu via het chassis van de auto: bij de lamp-unit zit dus een draad verbonden met het chassis. Het lijkt erop dat die verbinding niet helemaal goed is en een belemmering vormt voor de stroom. Je zult dus die verbinding moeten controleren, schoonmaken en eventueel roest wegnemen.
Zie het maar als een snelweg: hoe breed de weg ook is, als er hobbels en bochten in zitten, gaat het wat moeizamer dan dat de weg recht en glad is.
Een hoeveelheid stroom is van 2 dingen afhankelijk: de aangelegde spanning, hier dus 12 volt, en het gevraagde vermogen van de lampen. Die laatste is een vaste waarde. Echter, er is nog iets en dat is hoe makkelijk de stroom door alle draden heen kan.
En nu denk ik dat bij jouw auto er wat moeilijkheden zijn aan de rechterkant van de auto. De stroom door de lamp gaat weer naar de accu via het chassis van de auto: bij de lamp-unit zit dus een draad verbonden met het chassis. Het lijkt erop dat die verbinding niet helemaal goed is en een belemmering vormt voor de stroom. Je zult dus die verbinding moeten controleren, schoonmaken en eventueel roest wegnemen.
Zie het maar als een snelweg: hoe breed de weg ook is, als er hobbels en bochten in zitten, gaat het wat moeizamer dan dat de weg recht en glad is.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30.05.2009 - 07:31
Bedankt voor de tip. Ik heb alle connectoren eens losgehad doch ik vind geen rechtstreekse verbinding met het chassis thv van de unit.
Maar met alles los te maken en terug te monteren is het euvel blijkbaar verholpen
Straks in het donker nog wel eens verifiëren.
Alvast bedankt.
Maar met alles los te maken en terug te monteren is het euvel blijkbaar verholpen

Straks in het donker nog wel eens verifiëren.
Alvast bedankt.
1998 Volvo V70 2.5 TDI
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5
2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A
Voorstelling
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5
2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A
Voorstelling