Hallo allen,
Heb een V40 1.8 uit 1998 op Gas LPI 3
De motor liep tot voor kort prima op zowel gas als benzine, maar gisteravond na het starten bleef de emissielamp branden en liep de motor zeer onregelmatig.
Het leek als lopen op 3 cylinders, maar zodra de motor overschakelde op gas was het weg en liep de auto weer als normaal. Het emissielampje bleef echter wel branden. Na thuisgekomen te zijn weer even gestart op benzine en wederom hetzlfde problem, stotteren.
Nu had ik al gezocht hier op het forum naar de mogelijke oorzaak, en ik kwam o.a. lampdasonde, gasklephuis, stappenmotor, luchtmassameter tegen.
Iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn en ook niet zou kunnen zijn omdat de auto op gas wel goed loopt ?
Onregelmatig lopen en emissielamp
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Op gas wel en op benzine niet? Mogelijk iets met de benzine-inspuiting, ontsteking of injectoren?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- MDA
- 5th Gear member
Gas en benzine hebben andere extreme waardes van arm / rijk lopen. Dus als er iets mis is met je lucht / brandstof mengsel kan het inderdaad zo zijn dat je op gas wel lekker loopt, maar op benzine niet (en andersom).
Daarom zou ik het ook zoeken in de combinatie LMM en Lambad sonde.
Daarom zou ik het ook zoeken in de combinatie LMM en Lambad sonde.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- Starter
De auto is vanmorgen uitgelezen bij de dealer, als storing kwam er een storing met een injector uit. Het probleem zat hem in 1 van de 2 relais dat de brandstof schakelt tussen gas en benzine. Blijkbaar zijn deze relais niet al teveel op voorraad meer want er ging een gebruikte in.
Probleem gelukkig opgelost !
Dank allen voor de suggesties
Probleem gelukkig opgelost !
Dank allen voor de suggesties