V70R geartronic met rica chip houdt in

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Pim_V70T5
1st Gear member
Contacteer:

Ik heb een V70R GT model 2004 die ik onlangs heb latten chippen. Als ik heel rustig (is de auto niet voor bedoeld) optrek of heel stevig (doortrekken tot > 5.000 toeren) is er geen probleem maar als ik normaal wil optrekken zonder terugschakelen houdt hij in tussen 2.500 en 3.200 toeren om er vervolgens als een raket vandoor te gaan. Heeft iemand ervaring hiermee. Ik ben ook al een keer terug geweest bij Rica (toen is de turbodruk verlaagd) vervolgens is het al verbeterd maar nog niet afdoende opgelost. Ik kan natuurlijk terug nar Wateringen maar dat is nogal uit mijn buurt.
Forza Volvo
2nd Gear member

Ik zie in je profiel dat je een T5 rijd,,,neem aan als je een R rijd dat je het verschil in je gaspedaal aardig moet dosseren of niet???

Hans
V 70 T5 Mobilytiline
Christof
2nd Gear member

hoi Tim,

Is er véél verschil te merken na de tuning qua vermogen bedoel ik?
Ik wou het ook laten doen maar twijfel nog even.

Die die tussenstop bij het optrekken heb ik ook soms bij hard optrekken , maar dan bij hoger toerental, had je dat vroeger ook?

Christof
No risk, No fun
Pim_V70T5
1st Gear member
Contacteer:

Forza Volvo schreef:Ik zie in je profiel dat je een T5 rijd,,,neem aan als je een R rijd dat je het verschil in je gaspedaal aardig moet dosseren of niet???

Hans
Hoy Hans,

Ik moet mijn profiel maar eens aanpassen.

Ik had hiervoor een T5 uit 2003 en die ook laten chippen bij Rica. De R stuurt veel strakker en ligt echt als een blok op de weg. Het vermogen komt er bij een R rustiger in dan bij een T5 dus met dat doseren lukt dat heel aardig.

Pim
Pim_V70T5
1st Gear member
Contacteer:

Christof schreef:hoi Tim,

Is er véél verschil te merken na de tuning qua vermogen bedoel ik?
Ik wou het ook laten doen maar twijfel nog even.

Die die tussenstop bij het optrekken heb ik ook soms bij hard optrekken , maar dan bij hoger toerental, had je dat vroeger ook?

Christof
Ik vind er heel veel verschil tussen zitten. De winst zit met name in het koppel. Hij trekt nu echt de keien uit de straat, niet normaal echt kicken. Met een ongechipte versie mis je die sensatie volledig.

Die "tussenstop" had ik voorheen niet. Ik heb al een afspraak staan bij Rica om het te laten fixen omdat het er niet bij hoort.

Pim
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”