Beste mensen,
Ik heb net een trekhaak (gedeeltelijk) geplaatst onder mijn 460.
Daarover heb ik twee vragen.
1. Bij de originele trekhaak komen twee platte beugels met M10 bouten. Deze moeten bevestigd tussen de twee haken van het trekhaakframe en...... de reservewielbak....? Of anders? Er moeten blijkbaar ergens gaten geboord worden in het chassis, waar?
2. Bij deze 1995 moet ik de bedrading bevestigen ..... waar?
Er schijnt een 7 polige stekker te zijn die aan de kabelboom moet zitten, ergens in de achterbak lijkt me. Weet iemand dit?
Is er ergens een handleiding?
Alvast veel dank voor alle reacties!
plaatsten trekhaak 460 1995
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20.05.2010 - 13:54
hier is een pdf met montagevoorschriften, hopelijk is dat voor hetzelfde type als wat jij hebt:
http://www.kupplung.de/DMS/DE/me_eba/set00577.pdf
http://www.kupplung.de/DMS/DE/me_eba/set00577.pdf
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
hee, bedankt! Dat is een snelle en behulpzame reactie.
Het is aan de tekening te zien niet helemaal dezelfde trekhaak, maar het bevestigt mijn vermoeden dat ik het aan de reservewielbak vast moet maken.
Nu de electronische aansluiting:
er wordt gesproken over dat je de kabels in het zgn checkrelais moet stoppen.
Iemand een idee waar het checkrelais zich bevindt? Of weet jij dat toevallig ignas?
dank!
Het is aan de tekening te zien niet helemaal dezelfde trekhaak, maar het bevestigt mijn vermoeden dat ik het aan de reservewielbak vast moet maken.
Nu de electronische aansluiting:
er wordt gesproken over dat je de kabels in het zgn checkrelais moet stoppen.
Iemand een idee waar het checkrelais zich bevindt? Of weet jij dat toevallig ignas?
dank!
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20.05.2010 - 13:54

bedrading: nee, ik weet niet wat een checkrelais is, maar wellicht zit-ie achter een van de opstaande kunststof platen die tegen het achtereinde of aan de zijkanten van je kofferbak zit. die zou je eraf moeten kunnen halen (zitten met schroeven of haakjes vast). daarachter / onder lopen de kabels van mijn trekhaak en die zijn o.a. gekoppeld aan de achterlicht-schakelingen.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Geen relais, gewoon gaatje maken (als die er niet al zit) aan de achterbumperzijde van de reservewielbak, kabelboom door dat gat voeren en per draad vastmaken bij je achterlichten. Heb ik in een oud topic toevallig eens een foto van geplaatst hoe dat eruit ziet, moet je even zoeken.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
merci
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic