Tinux schreef:Bedankt voor de gelukwensen!
@hans98 Ik ben kort geleden een bedrijfje begonnen waarbij ik andere bedrijven advies geef op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemerschap mede daarom (en uit persoonlijke overweging) wilde ik een milieuvriendelijker auto, daarbij moet het wel een volvo zijn

. Dan kom toch je al bij een CNG uitvoering (drivE's zijn me sowieso nog te duur). De CNG's zijn pas vanaf 2004 geleverd in Nederland en niet onder de E15.000 te vinden. In duitsland was de CNG-er al vanaf 2001 en zijn ze sowieso een heel stuk goedkoper. Daarbij vind ik de Elfenbeinkleur (is idd duitse typisch taxi kleur) ook mooi/ apart en leent deze zich uitstekend voor de groene bestickering die ik erop wil gaan plakken. Voor degenen die denken aan overstappen op CNG

bijkomend voordeel is dat een kilo CNG ietsje duurder is dan een liter LPG, maar dat de MRB het zelfde is als voor een benzine uitvoering.
Je hebt een goede keus gemaakt, CNG rijdt prima, en ik rij goedkoper dan een Smart wbt de brandstofkosten.
Jij rijdt 1 p[ 12, ik rij tussen de 1 op 12 en 1 op 18, en dan te bedenken dat we in NL L gas hebben, in Duitsland kan je veelal H gas tanken, dat rijdt om te beginnen zuiniger en hij loopt sneller en beter, eigenlijk loopt ie dan alsof je op benzine rijdt.
De V70 was trouwens als in 1997 leverbaar in Duitsland als CNG, ja in het oude model kan je ze al krijgen daar.
Mijn S80 is van sep 2003, tja, toen waren er nog maar 2 CNG pompen in NL, Haarlem en Schiphol, nu schieten ze als paddestoelen de grond uit, ik heb eerlijk gezegd geen enkel probleem om constant op CNG te kunnen rijden, het vinden van een pomp is nu wel heel gemakkelijk geworden.
Ik zou er zo weer eentje halen zo'n CNG variant.
345GL 1,7, 365, 240GLE, 740GL Aut, 760GLE TD ,740GL Aut, V40 1.8 Aut, S40 2.0, V70 2.4 Aut, 850 T5 Aut.
S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel
CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver
WWW.TPRPOWERFLUSH.NL