binnendorpel inbouwen

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Berrie
2nd Gear member

Ik ben bezig met het vernieuwen van de binnendorpel rechts.De oude is volledig gedemonteerd en alles is zodanig voorbereid dat de nieuwe gereed is voor plaatsing. Echter de nieuwe dorpel is ongeveer 6mm breder dan de oude waardoor de A en B stijlen niet meer passend te krijgen zijn. De nieuwe dorpel komt bij Scandcar vandaan. Heeft iemand ervaring met het vervangen van de dorpel en hoe is dit gegaan? Zonder afwijkende maatvoeringen?

Even ter verduidelijking de dorpel is breder dan de A en B stijl. De beide stijlen vallen aan de buitenzijde over de dorpel heen maar dan kom ik aan zetkant (daar waar de lassen komen, aan de binnenzijde van de dorpel) ongeveer 6mm te kort.

mvrgr
Berrie
Geus
4th Gear member

Ik zou even contact opnemen met Scandcar. Zij kunnen je vast vertellen hoe het bedoeld is.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Berrie
2nd Gear member

Heb ik gedaan, ik hoop dat ik as maandag wat meer hoor.

mvrgr
Berrie
Volvo V70 D3 geartronic summum my 2015, black saphire metallic, schuif/kanteldak, standkachel, 18" sleipner velgen, Blis etc........
Berrie
2nd Gear member

Volgens Scandcar is hier niets aan te doen. Alle bij hun op voorraad liggende dorpels hebben een breedte van 62mm. Ook de Amazons die bij hun stonden zijn, naar zeggen, opgemeten en ook 62mm. Het kan wel eens zijn dat de maatvoering niet exact is en moet dan aangepast worden, zeggen ze. Naar mijn idee is de dorpel in de breedte niet aan te passen zonder rigoreuze maatregelen. Ook heb ik bij een andere amazon de breedte opgemeten van de dorpel en wat denk je...., net als mijn amazon 56mm. Ik heb bij een constructiebedrijf en nieuwe dorpel laten zetten in de goede maat en deze zit er inmiddels ook al in.

Ik blijf het een raar verhaal vinden.

mvrgr
Berrie
ArjanV
3rd Gear member
Contacteer:

Misschien dat ze bij Scandcar op een andere manier meten, vreemd is het in ieder geval wel, want 6mm verschil is nogal wat.
Ik kan mij niet voorstellen dat de toleranties bij Volvo zo ruim zijn!
admiral
5th Gear member

Berrie schreef:Volgens Scandcar is hier niets aan te doen. Alle bij hun op voorraad liggende dorpels hebben een breedte van 62mm. Ook de Amazons die bij hun stonden zijn, naar zeggen, opgemeten en ook 62mm. Het kan wel eens zijn dat de maatvoering niet exact is en moet dan aangepast worden, zeggen ze. Naar mijn idee is de dorpel in de breedte niet aan te passen zonder rigoreuze maatregelen. Ook heb ik bij een andere amazon de breedte opgemeten van de dorpel en wat denk je...., net als mijn amazon 56mm. Ik heb bij een constructiebedrijf en nieuwe dorpel laten zetten in de goede maat en deze zit er inmiddels ook al in.

Ik blijf het een raar verhaal vinden.

mvrgr
Berrie
Dan met die amazon naar scandcar en laten zien. Je hebt toch ongewild extra kosten gemaakt.
Boele
4th Gear member

Dan nemen ze hem toch vast wel terug?

Je hebt diverse kwaliteiten van nieuw plaatwerk. Sommige handelaren noemen het zelf ook pisbakkenstaal....

Voor de Fiat 500 van mijn laatst een nieuw dorpeltje besteld, 18euro! Dat zijn nog wel leuke bedragen
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”