Aanhaalmoment Cilinderkop

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
psychonautlib
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08.06.2009 - 21:51
Contacteer:

Hallo allemaal,

Sinds half mei ben ik de bezitter van een 244 automaat uit 1980. De handelaar waar ik deze 244 vandaan heb melde mij dat hij de koppakking had vervangen en dat de cilinderkopbouten na 500km nagetrokken dienden te worden. Op zich niet zo'n probleem, maar de auto heb ik gekocht in Noord-Brabant en ik woon in midden Friesland. Ik voel er weining voor om "even" terug te rijden om die boutjes na te trekken. Dit kan ik tenslotte zelf ook wel.

Maar, ik heb nog niet een vraagbaak van deze auto en ik weet dus niet wat de juiste aanhaalmomenten zijn. Vandaar ook mijn vraag:"Wat zijn de aanhaalmomenten van de cilinderkopbouten?"

Alvast bedankt,
Eabe
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Of Google, of een specialist/dealer vragen, of Bart Simpson een PM sturen met deze vraag. De juiste volgorde is ook van belang, vandaar.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Grijze144
2nd Gear member
Berichten: 237
Lid geworden op: 01.10.2008 - 09:59

Als die sleutelaar zijn werk goed gedaan heeft, hoeft er niks nagetrokken te worden. Vraag hem wat-ie gedaan heeft.
De "oude stijl" bouten (inbus) worden direct opgewarmd, afgekoeld en nagetrokken, de "nieuwe stijl" (zeskant) zijn in één keer klaar.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”