Toch maar weer een Volvo 400

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Ghia
1st Gear member

Hallo Forumleden,

Graag had ik jullie hulp bij het volgende.

Na 2 jaar in een 440GLT automaat (met kopp.omvormer) rond getuft te hebben, deze toch weggedaan.
Het benzineverbruik werd daarvan ook te hoog en we moesten voor één van onze auto's kiezen, dit werd de 760 V6 aut.

Aangezien er met die auto uiteindelijk ook alleen maar kleine stukjes gereden werd, uiteindelijk deze ook weggedaan.

Nu dan weer naast wat oudere grote Volvo's op zoek naar een kleintje voor erbij.
Zoeken en zoeken en hé, kom ik weer bij een 400 serie terecht ....

De keuze is dit maal gevallen op een 460 CVT van het latere bj.
Ik weet van de 440 wel een beetje wat de zwakke punten zijn en wil dus nu starten met een zeer goede basis.

In het forum heb ik hier en daar al wat gezocht en nu blijkt de CVT met een B18U blok geleverd te zijn met 'alleen'?? het Fenix 3B stuursysteem ??

Aangezien ik bij het kijken naar een 400 serie gebruik wil maken van het diagnose systeem, weet ik meteen of er wat aan de hand is.
Ook heb ik al een printje gemaakt van het controle blad mbt de CVT.

Als iemand van jullie mij nog tips kan geven mbt de aanschaf van een 400 serie, of nog ergens info weet te staan mbt het diagnose systeem, lees ik dit graag.

Bvd.

Ghia
945i
8th Gear member

Ik zou voor een 2.0 gaan met een echte automaat..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Ghia
1st Gear member

Tja, ik weet het, de CVT wordt niet echt bejubelt.

Maar volgens mij de 20 ook niet, wordt de 18 niet als de beste motor gezien?

Eigenlijk wil ik het laaste bj. ivm laatste ontwikkelingen en SIPS, mocht de CVT het eens begeven, kan ik er altijd nog een motor met (koppelomv.) aut.bak in gooien.

Volgens mij blijkt de CVT op korte afstanden zuiniger te zijn, dan de (koppelomv.) automaat versie.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”